- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Cele mai profitabile segmente al industriei de media si divertisment

28 Oct, 12:23 • adrian.mihaltianu
Pentru prima data in ultimii cinci ani, se asteapta ca industria de media si divertisment sa inregistreze in 2013 o evolutie mai buna, peste indicii bursieri, se arata in noul raport EY - „Spotlight on Profitable Growth: Media and Entertainment”. Segmentul operatorilor de cablu este cel mai profitabil din industrie.
Cele mai profitabile segmente al industriei de media si divertisment

Veniturile globale
inregistrate si EBITDA in dolari au continuat sa creasca in mod
constant pentru companiile din sectorul de media si divertisment, in
timp ce multe alte industrii continua sa se confrunte cu mari
greutati in aceasta perioada economica dificila.

 
Raportul ofera o
comparatie intre performantele intregii industrii de media si
divertisment raportate la principalii indici bursieri, precum si un
clasament cu primele 10 segmente din industrie conform
profitabilitatii si ratei de crestere a profitabilitatii.

[img=4403][/img]
Se estimeaza ca
industria de media si divertisment
va
depasi in 2013 principalii indici bursieri

ai industriei. Conform calculelor realizate de EY, e de asteptat ca
10 segmente ale
industriei sa inregistreze
o marja de profit de 26% in 2013. Prin comparatie, conform indicelui
S&P 500, marja EBITDA a companiilor care fac parte din indice va
fi de 24%, conform indicelui FTSE 100 – de 23%, conform indicelui CAC
40
– de 18%, conform indicelui DAX 30 – de
16% si conform indicelui Nikkei
– de 12%.

Companiile de
media si divertisment isi mentin si isi dezvolta afacerile, in primul
rand, crescandu-si veniturile
din digital
si reducandu-si treptat activitatile din media traditionale, in
corelatie cu cerintele pietei”, a declarat Elena Badea, director
de marketing la EY Romania.

In pietele
emergente
, cresterile din publicitate,
precum si cresterea veniturilor si a consumului media au contribuit

la o crestere constanta a cifrei
de afaceri,
in timp ce, in cazul pietelor
mature
, consumatorii
au continuat sa migreze catre digital.

Top cele mai
profitabile segmente al industriei de media si divertisment



[img=4402][/img]
Conform
clasamentului privind profitabilitatea generala a celor 10 segmente
din industria de media
si divertisment pe
parcursul celor
cinci ani
analizati in raport (2009-2013), operatorii de cablu au inregistrat
cel mai mare indice al profitului, cu o medie de 41%, urmati de
canale TV transmise prin cablu, cu o medie a profitului de 37%, media
interactiva – 35%, televiziune prin satelit – 26%, jocuri electronice
– 25%, conglomerate media – 23%, servicii de dezvoltare de continut
si informatii – 19%, difuzare TV – 17%, productie de film si
televiziune – 10% si muzica – 10%.

In ceea ce priveste estimarile de
profitabilitate pentru 2013, clasamentul din sectorul de media
si divertisment s-a schimbat comparativ cu media ultimilor cinci ani.
Astfel, pe locul intai trec operatorii de cablu – cu 41%, urmatoarele
clasate fiind: canalele TV transmise prin cablu – cu 38%, media
interactiva – cu 33%, jocurile electronice – cu 26%, televiziunea
prin satelit – cu 25%; conglomeratele media – cu 25%, difuzarea TV –
cu 19%, serviciile de dezvoltare de continut si informatii – cu 19%,
productia de film si televiziune – cu 12% si muzica – cu 10%.

O privire retrospectiva asupra ratelor
de crestere anuale pentru perioada 2009-2013 arata ca, in termeni de
EBITDA exprimat in dolari, media interactiva este segmentul cu
cea mai rapida crestere din sectorul de media si divertisment cu o
rata de 22%, urmat de jocurile electronice – cu 14%, productia de
film si televiziune – cu 11%, retelele de cablu – cu 10%,
conglomeratele media – cu 9%; difuzarea TV – cu 9%, televiziunea prin
satelit – cu 8%, operatorii de cablu – cu 6%, serviciile de
dezvoltare de continut si informatii – cu 2% si muzica – cu 1%.

Raportul include si o serie de
informatii specifice fiecaruia dintre cele 10 segmente din sectorul
de media si divertisment analizate, prezentand oportunitatile
identificate, provocarile si perspectivele de crestere in viitor.
Cateva dintre acestea ar fi:

  • Companiile de
    media interactiva vor inregistra cresteri solide din dezvoltarea
    publicitatii online.
  • Companiile de
    jocuri electronice inregistreaza cresteri EBITDA (in USD) datorita
    cresterii consumului pe platformele de jocuri sociale si ocazionale
    (casual gaming).
  • In pofida
    cresterilor de costuri, companiile de televiziune prin satelit
    inregistreaza cresteri constante ca urmare a optimizarii costurilor
    si a cresterii veniturilor.
  • Publicitarii
    vor continua sa valorifice abilitatea emisiunilor de televiziune de
    a ajunge la o audienta mai numeroasa, in ciuda dezvoltarilor
    inregistrate de platformele concurente.
  • In 2012,
    veniturile globale din muzica au crescut pentru prima data din 1999
    incoace, datorita serviciilor digitale cu licenta de furnizare de
    muzica si a descarcarilor platite de muzica.
  • Companiile de
    print de ziare si reviste vor continua sa se confrunte cu provocari
    din cauza declinului veniturilor din publicitate si scaderii
    numarului de abonamente platite. Cu toate acestea, companiile care
    furnizeaza servicii de informatii de business au raportat venituri
    si marje de profit stabile.

Citeste si:
[url=https://www.dailybusiness.ro/stiri-media-marketing/piata-de-media-si-divertisment-din-romania-a-treia-cea-mai-dinamica-din-regiune-91476/]

Piata
de media si divertisment din Romania, a treia cea mai dinamica din
regiune[/url]

[url=https://www.dailybusiness.ro/stiri-media-marketing/cele-mai-intruzive-medii-de-comunicare-93618/]Cele
mai intruzive medii de comunicare[/url]