- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Cum vrea un vanzator de fructe sa-si faca brand pe o piata fara branduri

08 Apr, 17:18 • traian.badulescu
Dole, cel mai mare producator si distribuitor de fructe si legume proaspete din lume, va investi in premiera pentru piata romaneasca de profil intr-o campanie de marketing. Afla detalii despre strategia companiei de a-si populariza marca intr-o piata in care acest concept practic nu exista.
Cum vrea un vanzator de fructe sa-si faca brand pe o piata fara branduri

Firma va intra cu reclama pe TV si va face mai multe actiuni BTL in pietele agroalimentare.

Conform oficialilor Alfa Cont, firma care monitorizeaza din 1999 piata locala de publicitate, activitatea de promovare a producatorilor si distribuitorilor de fructe si legume proaspete este „aproape inexistenta”.

Spotul TV al Dole va fi difuzat pe o perioada de opt saptamani pe principalele canale media, in special pe Disney Channel, incepand cu 12 aprilie. Spotul, realizat de compania Violet Advertising, a necesitat 16 ore de filmare si participarea unor papusari profesionisti. Sloganul este „Orice banana vrea sa fie Dole”.

[img=643]Captura din spotul TV[/img]

Dole va derula si activitati de marketing in pietele agroalimentare, precum Rahova, Moghioros, Obor, unde vor merge promoteri.

In plus, in Bucuresti, Dole va organiza doua evenimente publice in aer liber, sub numele Dole Tropical Fiesta, unde se vor degusta banane si vor veni dansatori cubanezi.

Reprezentantii companiei nu au precizat valoarea investitiilor in marketing sau in campania TV.

Un roman consuma in medie 8 kilograme pe an

Consumul de banane din Romania este cu 30-40% mai mic decat in Vestul Europei, unde poate atinge 13 kg pe cap de locuitor pe an, potrivit lui Victor Esquivel, director general Dole Romania.

El a mentionat ca anul trecut au fost importate in Romania peste 8 milioane de baxuri de banane, adica peste 144 milioane de kilograme. La un pret mediu de 5 lei/kg, piata de banane din Romania ar depasi 720 milioane lei (circa 130 mil. euro).

Potrivit lui Esquivel, prinicipala problema cu care se confrunta compania in Romania este evaziunea fiscala.

Potrivit unor calcule cotidiandul.ro, evaziunea din domeniul legumelor si fructelor depaseste 100 mil. euro.

In Romania exista teoretic 20-25 de marci de banane, care nu sunt insa popularizate si sunt cvasi-necunoscute la nivel de consumatori, potrivit reprezentantilor Dole Romania.

Marul, cel mai bine vandut fruct in Romania

Topul celor mai bine vandute fructe din Romania este dominat de mar. Banana urmeaza pe locul doi iar podiumul este completat de portocale, potrivit datelor Dole.

Dole aduce banane in Romania din Ecuador, citrice si struguri din Africa de Sud, kiwi, mere si struguri din Chile si pomelo din China.

Compania estimeaza afaceri de 35 mil. euro pentru acest an in Romania, de aproape doua ori mai mult fata de anul trecut.

80-90% din vanzarile companiei sunt generate de banane, dar pe termen lung, ponderea lor ar putea scaderea la 75%, intrucat Dole Romania vrea sa creasca vanzarile si celorlalte fructe.

Dole este prima si singura companie internationala producatoare de fructe care opereaza direct in Romania, conform propriilor declaratii.

In 2009, compania a decis sa deruleze operatiuni pe piata in mod direct, infiintandu-si propria subsidiara si preluand cota de piata de 25% a fostului sau distribuitor, Distrifrut.

Dole Romania are 85 de angajati si isi desfasoara activitatea in cinci locatii diferite din tara: Bucuresti, Constanta, Ploiesti, Cluj si Iasi. Compania are un terminal de fructe in portul Agigea (langa Constanta) de la Marea Neagra.

Cu venituri nete de 6,8 miliarde dolari in 2009, Dole este cel mai mare producator si distribuitor de fructe si legume din lume.