- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Febra Facebook: Un roman din 4 va avea cont pana la sfarsitul anului

14 Mar, 00:01 • marian.rujoiu
Sase dintre fondatorii celei mai mari retele de socializare din lume, Facebook, au intrat in topul miliardarilor, intocmit de Forbes. Reteaua se apropie de 600 milioane utilizatori. Aproximativ 3 milioane sunt numai in Romania, si pana la sfarsitul anului, numarul lor s-ar putea dubla.
Febra Facebook: Un roman din 4 va avea cont pana la sfarsitul anului

Alexandru Bradut Ulmanu, analist social-media si trainer, a declarat pentru Dailybusiness.ro ca daca in prezent, intre 30% si 40%, dintre utilizatorii romani de Internet au cont pe Facebook, in urmatoarea perioada procentul utilizatorilor de social media va depasi 80%.

Ulmanu a adaugat ca in prezent, numarul userilor de pe Facebook a ajuns la aproape 3 milioane, apreciind ca „daca cresterea continua in ritmul acesta, am putea avea 5-6 milioane de utilizatori pana la sfarsitul anului”.

Si asta in ciuda faptului ca romanii au reactionat mai tarziu la aparitia unor retele precum Facebook ori MySpace, decat utilizatorii din Vest, si chiar decat cei din majoritatea tarilor din regiunea noastra.

Romanii folosesc Facebook-ul in interes profesional

Totodata, Ulmanu a mai spus ca in lista sa de prieteni exista mai multi romani care folosesc Facebook pentru a-si promova brandul personal sau business-ul la care lucreaza, in comparatie cu americanii, care de obicei comunica lucruri mai personale.

„Precizez ca aceasta observatie nu are valoare generala, pentru ca e foarte posibil ca oamenii pe care ii am eu in lista sa nu fie reprezentativi pentru utilizatorii romani”, sustine analistul.

In ceea ce priveste avantul retelei, acesta este unul spectaculos, pentru ca numarul utilizatorilor de Facebook a fost de patru ori mai mare la sfarsitul lui 2010 fata de inceputul aceluiasi an.

„Motivele tin de accesul la tehnologie si de faptul ca Facebook si alte instrumente social media fac ca pastrarea legaturii cu prietenii si cunoscutii sa fie foarte comoda si usoara”, a adaugat Ulmanu.

Referitor la prezenta unei companii pe Internet, analistul a spus ca aceasta este foarte importanta, pentru ca o mare parte a consumatorilor se afla in mediul virtual, iar social media schimba modul in care oamenii se raporteaza la produse, branduri si companii.

De ce unele campanii nu au succes pe Facebook

In acest context, Alexandru Ulmanu apreciaza ca in urmatorii ani, bugetele pentru promovarea pe Internet vor fi din ce in ce mai mari, dar televiziunea e inca un mediu foarte important pentru publicitate.

Totodata, produsele sau servciiile, nu toate campaniile de promovare se bucura de succes in social-media. Si asta pentru ca in unele cazuri, produsul nu se potriveste cu mediul.

„Cred ca de cele mai multe ori lipsa de succes isi are cauza in erorile de strategie si neintelegerea mediului. Social media inseamna, intre altele, discutii cu publicul, onestitate, consecventa, alegerea cu grija a momentului si a publicului tinta, un limbaj natural, iar daca o campanie nu e in stare sa indeplineasca macar partial aceste lucruri, nu va reusi”, a completat trainerul.

Greseala de a confunda Internetul cu televiziunea

El a mai spus ca una dintre greselile cele mai importante pe care le fac unii dintre cei care conduc campanii in social media este ca trateaza Internetul de parca ar fi televiziune.

„E un mediu diferit, care necesita un alt tip de comunicare. Si, desigur, faptul ca avem milioane de utilizatori in social media nu inseamna ca o campanie pe Facebook sau Twitter are automat acces la aceste milioane. In social media e oarecum ca la tara. Vorba merge din gura in gura, dar pentru ca mesajul sa se propage trebuie sa aiba anumite caracteristici”, a declarat Ulmanu.

In plus, jurnalistul independent apreciaza ca relevanta retelelor sociale a crescut fata de era in care doar mass media contau si ca recomandarile prietenilor sunt mai importante decat ale jurnalistilor.

„Relevanta retelelor sociale a crescut foarte mult fata de epoca in care mass media traditionale dadeau ora exacta in societate”, a spus acesta.

Informatia si divertismentul in social-media

Informatia si divertismentul ajung la utilizator prin mai multe canale decat oricand, astfel ca utilizatorul are nevoie de repere pentru a selecta ce e important si relevant.

„Prietenii sunt cei care ne dau aceste repere, in spatiul online sau offline, pentru ca ei sunt cei cu care avem cel mai mult in comun. Este si motivul pentru care retelele sociale mai sunt numite retele ale increderii”, a completat analistul.

In ceea ce priveste viitorul Facebook, acesta apreciaza ca in cazul in care reteaua va mai fi relevanta peste cinci ani, cu siguranta va arata altfel decat acum, asa cum, in prezent, aratand diferit de momentul in care s-a lansat.

Si asta pentru ca majoritatea jucatorilor importanti din social media sunt preocupati de comunicarea mobila.

„Tendinta este normala, avand in vedere ca utilizatorii vor sa fie conectati oricand si de oriunde, iar telefoanele inteligente si tabletele sunt din ce in ce mai populare”, a completat trainerul, autorul unei carti in pregatire despre Facebook si social media.

Cu un numar de aproape 600 milioane de utilizatori la nivel mondial, sase dintre fondatorii si investitorii Facebook, au intrat in topul miliardarilor lumii, lansat de curand de Forbes.

Zuckerberg, locul 52 in topul Forbes

Dintre acestia, Mark Zuckerberg, fondator si CEO al companiei, ocupa cea mai inalta pozitie, clasandu-se pe locul 52, cu o avere de 13,5 miliarde de dolari.

Zuckerberg detine 24% din actiunile Facebook si este cel mai tanar miliardar din lume.

Cresterea este una spectaculoasa, avand in vedere ca Zuckerberg se afla anul trecut pe locul 212, detinand 4 miliarde de euro.

De asemenea, intreaga retea de socializare este estimata in prezent, la 65 de miliarde de dolari, dupa ce firma de investitii General Atlantic a decis sa cumpare aproximativ 2,5 milioane de actiuni de la fosti angajati ai site-ului de socializare, potrivit Reuters.

In topul Forbes, Zuckerberg este urmat de doi dintre fostii sai colegi de camera, de la Harvard, care l-au ajutat sa puna bazele celei mai mari retele de socializare, astfel:

Dustin Moskovitz, cu o avere de 2,7 miliarde de dolari , care s-a ocupat inceputurile companiei de sistemele Facebook. In prezent, acesta lucreaza la compania de software Asana, al carei cofondator este.

Eduardo Saverin, cu o avere de 1,6 miliarde de dolari , l-a ajutat pe Zuckerberg sa gaseasca primii investitori pentru Facebook. Saverin a fost business manager al companiei, dar in urma unui conflict legat de bani cu Zuckerberg, el a parasit compania si a plecat la New York.

Sean Parker are o avere tot de 1,6 miliarde de dolari , ocupandu-se la inceputul Facebook-ului tot de gasirea investitorilor. In prezent, Parker este cofondatorul Causes, o aplicatie de lansare de campanii sociale, care este folosita si pe Facebook.

In topul Forbes au intrat si doi dintre investitorii companiei, Peter Thiel si rusul Yuri Milner.

Thiel este primul care a investit in Facebook, cumparand in 2004, 10,2% din actiunile Facebook cu 500.000 de dolari, ceea ce evalua compania la 4,9 milioane de dolari.

In prezent, Thiel se afla in top cu o avere de 1,5 miliarde de dolari, in crestere de la 1,2 miliarde de dolari in 2010.

Yuri Milner este fondatorul companiilor de Internet Digital Sky Technologies si Mail.ru, care detin 10% din Facebook. El detine o avere de 1 miliard de dolari.