- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

IAA Romania: Vom analiza toate caile de atac pentru stoparea efectelor OUG – Legea audiovizualului

13 Apr, 14:56 • Redactia DailyBusiness
International Advertising Association (IAA) Romania a anuntat sambata ca OUG de modificare a Legii audiovizualului a fost publicata in Monitorul Oficial fara consultarea industriei, precizand ca prin aceasta Ordonanta autoritatile afecteaza un sector de afaceri 100% privat.
IAA Romania: Vom analiza toate caile de atac pentru stoparea efectelor OUG - Legea audiovizualului

„Publicarea unui astfel de text legislativ fara
consultarea industriei si fara a tine cont de solicitarile de dialog pe care
IAA Romania le-a transmis in ultimele 4 luni constituie un fapt fara precedent si
foarte grav”, se arata intr-un comunicat transmis de IAA Romania.

„Este pentru prima data cand
autoritatile intervin in mod direct afectand un intreg sector de afaceri 100%
privat si care functioneaza pe baza unor practici de business corecte si comune
in peste 95% din tarile lumii. IAA Romania va analiza toate caile legale de
atac pentru stoparea efectelor acestei ordonante
„, se mai
spune in document.

Guvernul a modificat, prin Ordonanta de Urgenta, Legea
audiovizualului, stabilind reguli stricte pentru achizitionarea de spatiu
publicitar televizat
, care „nu poate fi facuta de un intermediar decat in
numele si pe seama beneficiarului final”, potrivit documentului publicat
in Monitorul Oficial.

Potrivit Ordonantei de Urgenta a Guvernului (OUG), publicata
vineri in Monitorul Oficial, dupa articolul 29
din Legea audiovizualului actuala, care stabileste conditiile pe care trebuie
sa le respecte comunicarile comerciale audiovizuale difuzate de furnizorii de
servicii media, se introduce un articol nou, potrivit caruia „orice achizitionare
de spatiu publicitar televizat nu poate fi facuta de un intermediar decat in
numele si pe seama beneficiarului final al publicitatii televizate”, iar
orice oferte de pret pentru achizitionarea publicitatii televizate, prezentate
de acesti intermediari, vor fi „in mod obligatoriu confirmate in prealabil
in scris cu radiodifuzorul”.

„In scopul obtinerii acestei confirmari, intermediarii
vor prezenta radiodifuzorilor mandatele scrise acordate de beneficiarii finali
ai publicitatii televizate pentru care solicita ofertele de pret”, se mai
mentioneaza in Ordonanta.

Plata se va face direct catre radiodifuzor de catre
beneficiarul final al publicitatii televizate, in baza facturii emise de
radiodifuzor catre beneficiar, iar „orice rabat sau avantaj tarifar, indiferent
de natura acestuia, acordat de catre radiodifuzor, trebuie sa figureze pe
factura emisa beneficiarului final al publicitatii televizate”..

De asemenea, Ordonanta prevede ca intermediarii nu pot primi
alta plata sau contraprestatie decat „cea care le este platita de catre
beneficiarul final al publicitatii televizate in vederea remunerarii
serviciilor prestate si nici vreun avantaj material, indiferent de natura
acestuia, din partea radiodifuzorului”.

„Orice act juridic incheiat cu incalcarea dispozitiilor
acestui articol este nul”, se mai spune in OUG.

Citeste si:
Legea audiovizualului: Guvernul elimina intermediarii din
publicitatea TV

Tendinte in publicitate, la Cannes Lions 2013: Unde se duc banii 
Licentele radio-TV vor fi acordate doar societatilor fara datorii la stat