- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

\”Informatia e putere\”, dar le costa pe agentiile de publicitate sute de mii de euro anual

19 Aug, 00:01 • sergiu.mihalcea
Agentiile de publicitate au la fel de multa nevoie de studii de piata si de apartenenta la organizatiile de profil precum au de clienti sau angajati eficienti. Oficialii Leo Burnett si Ogilvy au explicat pentru DailyBusiness.ro de ce studii de piata are nevoie o agentie de publicitate pentru a fi competitiva, si cat costa acestea.
\Informatia e putere\, dar le costa pe agentiile de publicitate sute de mii de euro anual

Angajatii Leo Burnett Group au abonamente la principalele titluri de presa de specialitate, atat din Romania, cat si din strainatate. In abonamente grupul Leo Burnett investeste anual 15.000 euro, precum si alti aproximativ 10.000 euro in carti de specialitate.

Leo Burnett Group achizitioneaza numeroase studii de profil, insa face parte si din organizatiile BRAT (Biroul Roman de Audit al Tirajelor), IAA (International Advertising Association), UAPR (Uniunea Agentiilor de Publicitate din Romania), ARA (Asociatia pentru Radioaudienta), ARMA (Asociatia Romana pentru Masurarea Audientelor), ARMAD (Asociatia Romana de Marketing Direct).

De asemenea, companiile grupului Ogilvy sunt membre ale IAA, UAPR si membre ale asociatiilor profesionale ale industriei precum ARMA, CRPP , POPAI, IAB (Internet Advertising Bureau) , ARMAD.

„Anual, aproximativ 100.000 euro sunt directionati catre aceste organizatii / asociatii, dar si catre serviciile de monitorizare fara de care nu credem ca ne-am putea desfasura activitatea in cele mai bune conditii – de la Alfa Cont si pana la BRAT, de la IAA si pana la ARMA, ARA sau Mediafax”, au explicat oficialii Leo Burnett.

„Grupul Ogilvy achizitioneaza anual studii precum Payroll Benchmarking Report realizat de PWC, Businss Romanian Monitoring, studiul BRAT si SATI, precum si rapoartele Infosys si Media Watch si estimam ca suma investita anual in toate aceste studii si apartenenta la organizatiile de profil se situeaza undeva in jurul a 150.000 de euro”, a explicat Mirel Plesca, financial director al Ogilvy Group.

[quote=Leo Burnett Group]Ca un grup de comunicare sa functioneze fara studii de audienta, de exemplu, sau studii de consum, este ca si cum ai pune un croitor sa-ti faca un costum fara sa aiba acces la material sau fara sa-l lasi sa-ti ia masura[/quote]
„Instrumentele de masurare sunt foarte bine venite pe orice ramura a comunicarii, iar in prezent, din aceasta perspectiva, credem ca OOH-ul si Internetul sunt mediile care „sufera” cel mai tare”, sunt de parere oficialii Leo.

Plesca crede ca este necesara existenta unui studiu care sa raporteze cheltuielile de media in preturi nete si nu la rate-card.

Agentiile constiincioase fac parte din cele mai importante organizatii de profil

Biroul Roman de Audit al Tirajelor (BRAT) a fost constituit in februarie 1998, de catre 33 de membri fondatori. In cadrul sedintei de constituire a fost aprobat statutul organizatiei si a fost ales Consiliul de Administratie. Membrii consiliului reflecta diferitele segmente ale industriei de publicitate. Ca urmare a transparentei totale a politicii BRAT, pana in decembrie 2003 numarul membrilor a crescut la 106.

Initiativa formarii unui birou de audit al tirajelor in Romania apartine celor mai importanti membri ai industriei de presa scrisa si de publicitate, printr-un proiect demarat in iunie 1997 de fundatia americana Freedom House. Prima intalnire de anvergura a institutiilor romanesti interesate de infiintarea unui birou roman de audit al tirajelor a avut loc in noiembrie 1997.

Printre agentiile de publicitate membre BRAT se numara B.V. McCann Advertising, Carat Romania, Imager The Image Creator, Initiative Media Romania sau MediaCom Romania. Printre regiile de publicitate membre BRAT se numara AdEvolution, ARBOinteractive, ARBOmedia.net, Clir Media Group, Netbridge Investments, Splendid Media, Splendid Media Interactive.

Printre membrii SATI se regasesc agentiile de publicitate MindShare Media, Odyssey Communication, Omnicom Media Group, Optimedia, Starcom Mediavest Group.

Printre membrii Departamentului pentru Studii de Audienta (DSA) se numara agentiile Optimedia, Starcom Mediavest Group, Team Advertising, Tempo Advertising, Velvet Media sau regiile de publicitate ARBOmedia.net, Clir Media Group si Splendid Media sunt si ele membri ai DSA.

International Advertising Association (IAA) este un parteneriat strategic care apara interesele comune ale tuturor disciplinelor din intregul spectru al comunicarilor de marketing – de la agentii de publicitate pana la companii mass-media, agentii si firme de marketing direct, cat si ale practicantilor individuali.

Printre membrii IAA din Romania se afla agentii precum Starlink Media, StentorPR, TBWAMerlin Advertising SRL, Team Advertising (Young & Rubicam), Tempo Advertising sau United Media Services.

Uniunea Agentiilor de Publicitate din Romania (UAPR), fondata in 2000, este o organizatie profesionala care urmareste apararea intereselor agentiilor de publicitate, sustinerea proiectelor relevante pentru industrie si ridicarea standardelor profesionale.

Printre membrii UAPR se numara Saatchi & Saatchi, Tempo Advertising, Leo Burnett &Target, McCann Erickson, Lowe & Partners sau Ogilvy & Mather.

Asociatia Romana pentru Masurarea Audientelor (ARMA), infiintata in 2001, are trei categorii de membri: statii de televiziune, clienti de publicitate si agentii de publicitate si media. Printre membrii asociatiei sunt National Geographic Channel, National TV Prima TV, FCB Bucharest, Media Mall, Vodadone sau Coca-Cola.

Asociatia Romana de Marketing Direct are membri precum Mercury Promotions, Ogilvy One sau Proximity.

Asociatia pentru Radio Audienta (ARA) a fost constituita cu scopul de a reprezenta interese comune ale fondatorilor – societati de radiodifuziune, agentii de publicitate si agentii de media – in cadrul procesului de masurare a audientei si a cotelor de piata a posturilor de radio. Printre membrii ARA se numara Zenith Media, BV McCann Erickson, Initiative Media sau Optimedia.

Alte agentii, precum McCann Erickson, Graffiti BBDO sau Tempo Advertising nu au facut comentarii pentru acest articol.