Media & Advertising

McDonald’s ii interzice unui antreprenor roman sa foloseasca marca „happybox”

13 Jan, 16:05 • traian.badulescu
OSIM a admis cererea lantului de restaurante de tip fast-food McDonald's prin care interzice utilizarea marcii happybox de catre omul de afaceri roman Marius Avram.
McDonald's ii interzice unui antreprenor roman sa foloseasca marca happybox

Marca happybox a fost inregistrata la OSIM in
luna aprilie a anului trecut, insa McDonald’s International
Property Company a contestat pentru a doua oara acest lucru, chiar
daca prima comisie nu i-a dat castig de cauza, potrivit
reprezentantilor antreprenorului roman.

Motivul?
Numele meniului pentru copii Happy Meal, introdus de
lantul de restaurante McDonald’s inca din 1979, se poate confunda cu
marca happybox, acestia din urma dorind ca prin aceasta confuzie sa
se bucure de renumele McDonald’s. Happy Meal este un meniu special
pentru copii care include o jucarie si un meniu special, puse intr-o
cutie sau punga cu logo-ul McDonald’s.

Printre
argumentele enumerate de avocatii care reprezinta marca happybox se
numara faptul ca marca va fi utilizata pentru comercializarea de
cadouri formate din servicii si vouchere, produse necuprinse in lista
marcii McDonald’s; diferenta canalelor de distributie:
restaurante versus mediul on-line si respectiv librarii si, nu in
ultimul rand, consumatorul vizat, in cazul McDonald’s fiind vorba
despre copii, pe cand in cazul happybox, cadourile comercializate
sunt create pentru adulti cu varste intre 18 si 45 de ani.

„In
afara de cuvantul ‘happy’ din happybox nu vad nici un alt element
comun cu Happy Meal. Este pacat ca astfel de actiuni venite din
partea unor corporatii mari sa intimideze si sa descurajeze pe viitor
antreprenorii si initiativele de afaceri romanesti”, declarat
anul trecut Marius Avram, directorul general happybox &
Travel Studio.