Media & Advertising

Pro TV fara PR: Ce se ascunde in spatele concedierilor cu bodyguarzi

12 May, 00:05 • alexandru.suciu
Toti oamenii din departamentul de relatii publice al Pro TV au fost instiintati vineri ca sunt dati afara si ca trebuie sa paraseasca sediul "in 30 de minute". Seful celei mai mari televiziuni din Romania a explicat concedierile prin nevoia de eficientizare a operatiunilor companiei. Dar de ce au fost acestia evacuati imediat, chiar si cu bodyguarzi?
Pro TV fara PR: Ce se ascunde in spatele concedierilor cu bodyguarzi

Angajatii concediati au spus ca nu li
s-a dat niciun motiv pentru aceasta decizie si ca le-au fost inchise
calculatoarele. Mai mult, unii dintre ei au chemat politia, motivand
ca se incearca indepartarea lor din cladire prin intermediul
bodyguarzilor. 

[b]O practica tot mai intalnita[/b]

Concedierea efectiva din ziua
respectiva este o practica tot mai utilizata de companiile din
Romania, declara pentru DailyBusiness.ro Mihaela Tudorancea, CEO al
companiei specializate in resurse umane Nefertiti Human Capital
Consulting.

In opinia sa, o astfel de concediere nu
este ilegala daca angajatorul ii plateste salariatului pentru
perioada in care ar fi trebuit sa stea in preaviz.

“Angajatorul poate sa inceteze
colaborarea efectiva din ziua respectiva, continuand sa isi plateasca
obligatiile patrimoniale”, explica Tudorancea.

Aceasta mentioneaza ca, de cele mai
multe ori, managerii recurg la astfel de metode de teama ca angajatii
sa nu plece cu informatii si alte bunuri ale companiei.

“Primul lucru pe care l-ar face un
angajat concediat ar fi sa-l transforme pe angajator in principalul
vinovat si sa caute sa se razbune”, spune specialistul in resurse
umane, adaugand ca cei normali s-ar limita la doar a-si imagina diverse metode de razbunare.

“Altii insa recurg la tot felul de ‘prostii’: introduc virusi in calculatoare, fura documente”,
mai spune CEO-ul Nefertiti Human Capital Consulting.

[b]Razbunari fatale companiilor[/b]

Actiunile razbunatoare ale angajatilor,
care continua sa vina la munca in perioada de preaviz, pot crea multe
prejudicii companiilor in cauza, potrivit specialistul in resurse
umane.

“In cazul unui producator din
industria alimentara s-a ajuns in instanta. Un angajat care a fost
anuntat ca va fi concediat din motive profesionale a plecat cu retete
din firma la concurenta. Firma pagubita a depus plangere in instanta
atat impotriva fostului angajat cat si a noului angajtor care
foloseste retetele”, mentioneaza Tudorancea.

In opinia sa, este normal ca intr-un
trust de stiri sa existe o astfel de prudenta legata de scurgerea de
informatii.

Companiile care au inceput sa practice
astfel de metode de concediere sunt insa din mai toate domeniile
iar marimea lor variaza de la firme cu cativa angajati pana la
corporatii.

“In cazul unei firme mici, care are
doar 3 clienti, scurgerea de informatii poate fi fatala. Daca isi
concediaza un om de vanzari, iar acesta isi ia toate informatiile
despre client, poate sa bage firma in insolventa”, explica
specialistul in resurse umane.

[b]10.000 de like-uri pentru un IP[/b]

Speculatii despre teama scurgerilor de informatii din trustul Pro au existat inca de luna trecuta. Reporter Virtual sustinea atunci ca a primit o oferta de 10.000 de like-uri pentru pagina sa de Facebook, in schimbul furnizarii IP-ului unui comentator.

Aceasta dupa ce anterior publicase informatia despre plecarea Monei Segall de la Pro TV. Un comentator a deranjat insa pe cineva, iar acel cineva a dorit sa afle cine se ascunde in spatele informatiilor, declara Tiberiu Lovin, fondatorul Reporter Virtual. 

„Este vorba despre comentatorul Mica, care a facut cateva dezvaluiri din culise. Ne-a sunat un domn pentru a ne face o oferta aproape irezistibila. Sa-i furnizam ip-ul comentatorului, iar el ne da trafic greu pe site si 10.000 de like-uri la pagina Reporter Virtual de pe Facebook”, scria Reportervirtual.ro, precizand ca a declinat oferta.

Tot luna trecuta, Antena Group a anuntat oficial debutul colaborarii cu echipa de productie si continut a Monei Segall, care a plecat de la Pro TV dupa 20 de ani.

[b]Inca 100 de angajati pe lista neagra?[/b]

Potrivit surselor Reporter Virtual, directorul general Aleksnadras
Cesnavicius va restructura inca 100 de angajati pe langa cei 40 care,
vineri la pranz, au fost scosi in strada dupa ce le-au fost sigilate
computerele si li s-au oprit abonamentele de telefonie mobila.

Sursa citata mai mentioneaza ca Aleksandras Cesnavicius are ca
sarcina de la Praga, unde se afla Consiliul de Administratie al CME, reducerea
cheltuielilor de personal cu cel putin 30%
, aceasta fiind tinta fixata pentru
2014.

De altfel, compania-mama a Pro TV se asteapta ca planul de restructurare
de la nivelul grupului sa aduca economii legate de personal de 30 de
milioane de dolari.

[b]Glume cu black friday[/b]

Seful Pro TV, Aleksandras Cesnavicius, ar fi incercat sa glumeasca vineri cu angajatii pe care tocmai ii anunta ca urmeaza sa treaca printr-o disponibilizare. „Today is a black friday”, ar fi spus el intr-una dintre sedintele cu angajatii, potrivit Paginademedia.ro.

Gluma nu a fost gustata de catre cei care primeau vesti despre reorganizarea companiei, adauga sursa mentionata, precizand ca tot vineri au fost restructurate departamentul de Promo si echipa de la Acasa TV, de la Povestiri Adevarate, inclusiv prezentatorii Dan Cruceru si Ioana Moldovan.

Noua strategie Pro TV „necesita o regandire organizationala”, iar „ca parte a acestui proces, colaborarea cu o parte dintre furnizorii de servicii a fost reconsiderata, in virtutea eficientizarii operatiunilor companiei”, a declarat oficial Aleksandras Cesnavicius, director general Pro TV, in contextul disponibilizarilor abrupte de vineri, ce au afectat intregul departament de PR si alte departamente.

[b]De ce creste profitul Pro TV?[/b]

Ca noua politica a Pro TV a inceput sa dea roade, nu este inca clar. Cert este ca veniturile Pro TV au crescut insa substantial in primul trimestru al acestui an. Central European Media Enterprises, compania-mama a Pro TV, a inregistrat in tara noastra venituri de 49,6 milioane de dolari in perioada ianuarie – martie 2014, un plus de peste sapte milioane de dolari fata de aceeasi perioada a anului 2013.

Pro TV a castigat, in primul trimestru al anului, de la cablisti dublu fata de primul trimestru al lui 2013, adica 10,7 milioane de dolari, in timp ce veniturile din publicitate au stagnat la 24 milioane de dolari. Per total, Romania este cea mai profitabila tara pentru Central European Media Enterprises, compania-mama a Pro TV

Aceste rezultate au fost obtinute de Pro TV in contextul in care vedete si piese grele din management au decis sa plece, iar nume cu rezonanta care se identificau cu unul dintre cele mai puternice branduri din media romaneasca isi anunta aceeasi intentie.

Orlando Nicoara, directorul general al Mediafax Group, considera insa ca rezultatele Pro TV se datoreaza lui Adrian Sarbu, fostul CEO al CME.

„Cresterea vine, asa cum a
anuntat CEO-ul Del Nin in conferinta de prezentare a rezultatelor, de la
cablisti, adica din dealuri semnate de Sarbu in vara anului trecut,
publicitatea marcand o crestere de 0.5%. Iar profitul ala mai mare de 5 ori
vine din aceasta diferenta de venit pentru ca toata cresterea s-a dus direct in
OIBDA, nefiind purtatoare de costuri”, explica Nicoara pe blogul sau.

El mentioneaza ca aceeasi situatie este si in Bulgaria, unde cresterea vine tot de la cablisti. „Adica din strategia si dealuri inchise de
Sarbu vara trecuta”, conchide Nicoara.

Adrian Sarbu este primul manager roman ajuns in pozitia de presedinte al unei companii regionale de televiziune, in ianuarie 2009. In toamna lui 2007, Sarbu urcase in ierarhia CME pana la nivelul de Chief Operating Officer (COO), adica imediat sub numarul unu.

Citeste si: 
Detronarea Pro TV, misiune imposibila? Cum sa ramai lider fara vedetele plecate la concurenta 
Studiu: Scurgerile de date pot aduce companiilor pierderi de 6 mil. $ / incident