Media & Advertising

Publicitatea globala: America Latina si Asia-Pacific, cele mai mari cresteri

09 Aug, 17:36 • Redactia DailyBusiness
Cheltuielile pentru publicitate continua sa isi revina la nivel global, desi cresterile au incetinit in primul trimestru din 2013. Acestea au crescut cu doar 1.9 procente fata de primul trimestru din 2012, conform raportului trimestrial Nielsen Global AdView Pulse.
Publicitatea globala: America Latina si Asia-Pacific, cele mai mari cresteri

Trendurile au
fluctuat in toate regiunile, in contextual scaderii cheltuielilor
trimestriale in Europa, al cresterii usoare in Orientul Mijlociu,
America Latina si Asia-Pacific, si al nivelului constant in America
de Nord.

Cheltuielile in
Orientul Mijlociu si Africa au continuat sa isi revina dupa declinul
de la inceputul anului 2012, in timp ce cheltuielile pentru
publicitate au crescut cu 2,9 procente in timpul primului trimestru.
In ciuda unei pante ascendente, regiunea ramane afectata de
tulburarile civile din Egipt, una din cele mai mari piete ale
regiunii, in care cheltuielile pentru publicitate au scazut cu 20 de
procente.

America Latina a
fost [b]cel mai bun performer in primul trimestru[/b], cu o crestere
a cheltuielilor cu publicitate de 11,9 procente. In mod impresionant,
cheltuielile au crescut in toate tarile din regiune in timpul acestei
perioade. Aceasta regiune emergenta infrunta provocari specifice, dat
fiind faptul ca unele tari, precum Argentina, inregistreaza o
crestere a somajului si o inflatie ridicata.

In ceea ce priveste
Europa, declinul cheltuielilor pentru publicitate este influentat si
de presiunea problemelor economice ale regiunii. Pare putin probabil
ca acest trend negativ sa poata fi inversat in perioada imediat
urmatoare.

Cheltuielile cu
publicitatea [b]au cunoscut o crestere sustinuta[/b] in regiunea
Asia-Pacific, unde cresterea a fost de 5,8 procente in primul
trimestru. Cele mai performante tari din regiune au fost China,
Indonezia si Filipine, toate cunoscand o crestere de aproximativ 20
procente. Japonia a fost singura tara in care cheltuielile pentru
publicitate au scazut (cu 1,1%).

[b]Televiziunea
continua sa domine piata media[/b]

Conform raportului
trimestrial Nielsen Global AdView, primul trimestru din 2013 a oferit
cateva surprize pentru sectoarele media – continuand tendinta din
ultimii ani. Televiziunea a ramas tipul dominant de media in ceea ce
priveste investitiile in publicitate (cu 59% cota de piata si 3,5%
crestere la nivel global), si se pare ca televiziunea isi va mentine
pozitia cel putin pe termen scurt. Publicitatea TV nu a fost imuna la
problemele economice din Europa in T1, conducand la o scadere cu 2,9
procente in regiune.

Tendinta
descrescatoare in ceea ce priveste reclamele in presa a continuat si
in acest trimestru, in ceea ce priveste cheltuielile pentru reviste
si ziare (-2.8% si -4.7%, respectiv). In plus, cheltuielile pentru
publicitate in ziare au scazut in America de Nord, Europa si
Asia-Pacific, in timp ce cheltuielile pentru publicitate in reviste
au scazut in Europa, Asia-Pacific, America Latina si Orientul
Mijlociu & Africa, sustinand ideea ca publicitatea in presa este
in scadere la nivel global. Cu toate acestea, cele doua tipuri media
combinate detin aproape 30% din media, validand faptul ca acest canal
de comunicare este inca un jucator puternic in mixul de media.

[b]Publicitatea prin
Internet a crescut cu 26,3%[/b]

Publicitatea afisata
prin intermediul Internetului, desi masurata la nivelul unui numar
mai mic de tari, a crescut in mod semnificativ, cu 26,3 procente in
primul trimestru. Cresterea publicitatii pe Internet a fost una
impresionanta in zona Asia-Pacific (33,2%) si America Latina (48,2%).
Internetul chiar a sfidat contextul general mai putin favorabil din
Europa, cu o crestere de 10,4 procente.

Desi cheltuielile
pentru publicitate la nivel global au crescut doar moderat raportat
la anul anterior, 2013 s-a dovedit fi un an bun pentru cheltuieli
pentru industrie si servicii – si un an mai putin favorabil pentru
alte sectoare. Industria si serviciile au reprezentat sectorul cu cea
mai mare crestere in primul trimestru (crestere de 8%), conform
raportului trimestrial Nielsen Global AdView Pulse. Intre timp,
pentru serviciile financiare si sectorul auto se cheltuie mai putin.

[b]Industria,
agricultura si proprietatile cumpara tot mai multa reclama[/b]

In
cadrul industriei si serviciilor, cheltuielile pentru publicitate in
industrie, agricultura si proprietati au crescut cel mai mult, cu un
salt de 28,7 procente la nivel global. Regiunile Asia-Pacific si
America Latina au inregistrat cea mai puternica evolutie, cu cresteri
de 22,1 si 10 procente in industrie si servicii. Cota de piata de
11,5 procente, in cheltuielile pentru publicitate ale acestui sector,
intareste pozitia pentru industrie ca jucator major in publicitate.



Bunurile de larg
consum (FMCG), cel mai valoros si de lunga durata jucator in
cresterile sectoriale, nu prezinta semne de incetinire, oferind o
crestere de 6,1 procente in primul trimestru. America Latina a condus
aceasta crestere cu un salt de 22,2 procente.


Subsectorul
bauturilor a condus cresterea la nivel global, cunoscand un progres
de 9,7 procente. Cheltuielile au crescut, de asemenea, in sectorul
cosmeticelor si produselor de toaleta, castigand 5,6 procente in
aceasta perioada. Categoria bauturilor alcoolice din cadrul
subsectorului bauturilor a avut rezultate bune, experimentand o
crestere in cheltuielie de 36 procente pentru primul trimestru.

Sectoarele financiar
si auto sunt doua sectoare care au fost puternic influentate de criza
economica. Cheltuielile pentru publicitate au scazut in aceste
sectoare cu 2.9 procente si respectiv 5.1 procente. Categoria
vehiculelor comerciale din cadrul sectorului auto a cunoscut cea mai
mare scadere – 23%, in timp ce publicitatea in investitii si
economii si carduri de servicii au coborat fiecare cu 14% in sectorul
financiar.