- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Sefa Lowe&Partners: Trebuie sa invatam clientul sa vasleasca in barca social media

26 Jul, 00:01 • valentin..nicolae
Criza si revolutia social media sunt factorii care si-au lasat cel mai puternic amprenta asupra industriei mondiale de publicitate in ultimii doi ani. Cum s-au adaptat publicitarii romani si care sunt tendintele in piata? "Trebuie sa ne educam clientii pe partea de digital. Incercam sa aducem clientul in barca social media", a declarat Oana Cociasu (foto), managing director al agentiei Lowe&Partners, intr-un interviu acordat DailyBusiness.ro.
Sefa Lowe&Partners: Trebuie sa invatam clientul sa vasleasca in barca social media

In prezent, consumatorul este in social media, iar
publicitarii si producatorii sunt nevoiti sa il urmeze pentru a-si salva
business-ul, in contextul in care metodele de promovare online sunt accesibile
tuturor, iar competitia este tot mai intensa.

„Trebuie sa ne educam clientii pe partea de digital. Incercam sa aducem
clientul in barca social media, sa il invatam cum se trage la rame, care e rama
stanga, care e rama dreapta, cum bate vantul, de ce trebuie sa mearga intr-o
parte si nu in alta. Consumatorul este deja in social media. Si daca nu il
prinzi acum acolo, s-ar putea sa nu-l mai prinzi deloc”, a spus Oana
Cociasu.
 
Privind spre tendintele industriei, Cociasu crede ca brand-ul si consumatorul
vor deveni motorul pietei. „Cred ca ne intoarcem catre brand-uri si mai
lasam putin deoparte focusul exclusiv pe produs. Repunem brand-ul la locul lui.
Il cam uitasem din cauza produsului care trebuia sa se vanda repede si bine.
Disponibilitatea de a te intoarce ca investitie catre brand a inceput sa fie
din ce in ce mai observata pe piata”, a spus managing director-ul
Lowe&Partners.

Explicatia? Consumatorul incepe sa se reorienteze catre produsele care l-au
marcat, care i-au inspirat incredere si automat catre brandurile acestora.
„In  momentul in care consumatorul se intoarce la brand-name-ul
favorit, acesta este deja un lucru foarte bun pentru intreaga industrie”,
a spus Cociasu.

De asemenea, modul in care industria comunica cu masa consumatorilor a suferit
o schimbare profunda, datorata mai ales retelelor de socializare.

„Consumatorul a trecut de la ‘the right to choose’ la ‘the power to
choose’. El foloseste vocea pe care o are din ce in ce mai tare.  Nu mai
venim noi sa ii dictam ce trebuie sa cumpere, ci incepe el sa testeze, sa
caute, sa se informeze. Totul a pornit de la Internet si social media.
Consumatorul nu mai trebuie sa astepte sa vada o reclama ca sa se gandeasca
daca vrea sau nu un produs”, a explicat Cociasu.

Referitor la nivelul la care piata va ajunge la sfarsitul acestui an, Cociasu
se fereste sa inainteze estimari si procente, intrucat, spune ea, nu crede in
„estimari de tip Mafalda”.

 „La noi inca este un mediu foarte volatil si imprevizibil, care nu
tine neaparat de clientii nostri, ci foarte mult de mediul de afaceri din tara.
Nu cred ca o sa vorbim de stagnare sau scadere din simplul motiv ca suntem
intr-un an pre-electoral. In 2012, cand o sa se arunce toate tunurile
electorale si o sa curga lapte si miere peste tot, nu cred ca o sa dea nimeni
niste legi nepopulare care sa afecteze partea de business”, a explicat
Oana Cociasu, care a intrat in publicitate in 1993.

Astfel, realizand o retrospectiva a industriei de advertising din 1993 si pana
in prezent, Oana Cociasu considera ca publicitarii romani au ars foarte multe
etape, ajungand rapid la nivelul celor din afara.

„Ce imi place aici (in Romania-n.r.) este ca am avut oportunitatea de a
experimenta, sansa pe care in pietele foarte dezvoltate o intalnesti destul de
greu. In momentul in care am intrat in legatura cu colegii nostri din alte tari
foarte dezvoltate, din America- de exemplu, acestia s-au crucit. Faptul ca eram
la 30 de ani managing director si aveam business-ul meu de medical advertising
era pentru ei incredibil. Mai ales ca lasasem in urma meseria de medic”, a
explicat ea.
 
Oana Cociasu a lucrat anterior ca medic pediatru.

Despre criza, Cociasu spune ca a fost un rau necesar. „Cand ne-a lovit
criza, am zis ca aveam nevoie de asa ceva. Toata criza asta ne-a pus o oglinda
foarte rece in fata si ne-a fortat pe toti sa ne facem putin mai bine temele si
sa fim cu simturile mai bine ascutite”, a spus ea.

In publicitate, criza a adus o “degringolada bazata pe promotii, pe produs si
pe cat mai multe vanzari, in timp ce cresterea brand-ului a fost lasata uneori
pe plan secund”, spune Cociasu. „Chiar daca noi ne-am dorit sa facem niste
lucruri ‘mai cu mot’ cateodata agenda noastra nu s-a potrivit cu cea a
clientilor”, a concluzionat Oana.

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
România primește sprijin pentru aderarea la OCDE. Bolojan anunță acorduri strategice cu Ungaria și Austria
România primește sprijin pentru aderarea la OCDE. Bolojan anunță acorduri strategice cu Ungaria și ...
LIVE Bolojan susține vineri o conferință de presă. Raportul privind criza apei, moțiunea de cenzură și sesizarea ÎCCJ la CCR
LIVE Bolojan susține vineri o conferință de presă. Raportul privind criza apei, moțiunea de cenzură ...
Allianz-Țiriac preia Campion Broker și își extinde rețeaua de distribuție la nivel național
Allianz-Țiriac preia Campion Broker și își extinde rețeaua de distribuție la nivel național
ICCJ sesizează CCR privind legea pensiilor magistraților. Modificările, puse sub semnul întrebării
ICCJ sesizează CCR privind legea pensiilor magistraților. Modificările, puse sub semnul întrebării
Raportul Corpului de control despre criza apei de la Paltinu, discutat în ședința de Guvern
Raportul Corpului de control despre criza apei de la Paltinu, discutat în ședința de Guvern
Moțiunea de cenzură împotriva Guvernului Bolojan a fost depusă la Parlament: „Un cadou” pentru Grindeanu
Moțiunea de cenzură împotriva Guvernului Bolojan a fost depusă la Parlament: „Un cadou” pentru ...
Al patrulea sondaj pentru alegerile din Capitală. Băluță și Ciucu, la aproape egalitate
Al patrulea sondaj pentru alegerile din Capitală. Băluță și Ciucu, la aproape egalitate
De ce tot mai mulți medici recomandă RMN pentru evaluarea completă a pacienților
De ce tot mai mulți medici recomandă RMN pentru evaluarea completă a pacienților
Val de sesizări pentru scurgeri de gaze în București. Locatarii stau săptămâni fără alimentare după explozia din Rahova
Val de sesizări pentru scurgeri de gaze în București. Locatarii stau săptămâni fără alimentare ...
Horoscop 6 decembrie. Luna în Rac aduce tensiuni în relații și provocări emoționale pentru majoritatea zodiilor
Horoscop 6 decembrie. Luna în Rac aduce tensiuni în relații și provocări emoționale pentru majoritatea ...
Bruxelles, în tensiune maximă. Europa decide cum finanțează Ucraina și cum își protejează propriul viitor
Bruxelles, în tensiune maximă. Europa decide cum finanțează Ucraina și cum își protejează propriul ...
PIB în frână de motor. INS: România crește cu doar 1,4%, susținută aproape exclusiv de investițiile publice
PIB în frână de motor. INS: România crește cu doar 1,4%, susținută aproape exclusiv de investițiile ...
IT-ul pierde teren. Energia fotovoltaică devine noul domeniu cu salarii în creștere și cerere uriașă de specialiști
IT-ul pierde teren. Energia fotovoltaică devine noul domeniu cu salarii în creștere și cerere uriașă ...
Atac ucrainean în adâncul Rusiei. Port strategic și rafinărie lovite de drone în aceeași noapte
Atac ucrainean în adâncul Rusiei. Port strategic și rafinărie lovite de drone în aceeași noapte
Primul weekend de iarnă aduce vânt extrem și temperaturi neobișnuit de ridicate. Cod roșu în Caraș-Severin
Primul weekend de iarnă aduce vânt extrem și temperaturi neobișnuit de ridicate. Cod roșu în Caraș-Severin
BEC cere ștergerea clipului filmat la Cotroceni cu Drulă, Nicușor Dan și Voiculescu: Material „cu caracter electoral ilegal”
BEC cere ștergerea clipului filmat la Cotroceni cu Drulă, Nicușor Dan și Voiculescu: Material „cu ...
Aproape 1.000 de angajaţi concediaţi după ce încă o fabrică din România se închide. Noi investitori ar putea revitaliza zona
Aproape 1.000 de angajaţi concediaţi după ce încă o fabrică din România se închide. Noi investitori ...
Guvernul a majorat valoarea nominală a tichetelor de masă. De când vor încasa angajaţii români mai mulţi bani
Guvernul a majorat valoarea nominală a tichetelor de masă. De când vor încasa angajaţii români ...