- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Studiu: 86% dintre romani cred ca situatia economica s-a inrautatit in ultimele 6 luni

28 Oct, 15:06 • Redactia DailyBusiness
86% dintre romani considera ca situatia economica s-a inrautatit in ultimul semestru, iar 75% se asteapta ca lucrurile sa mearga si mai rau in urmatoarele 6 luni, arata datele studiului "The Game Changer", realizat de catre departamentul de cercetare al agentiei de media Initiative Romania.
Studiu: 86% dintre romani cred ca situatia economica s-a inrautatit in ultimele 6 luni

Analiza a urmarit schimbarile survenite la nivelul consumatorului pe 5 directii principale: nevoi versus dorinte, incredere si influentatori, mijloace de informare creditate, medii de comunicare considerate indispensabile si cercetare individuala de piata.

Datele Initiative arata ca 91% dintre romanii inclusi in studiu nu mai au nicio urma de incredere in autoritatile statului, iar 42% dintre ei sustin ca se simt „puternic afectati de criza”.

Conform studiului, adaptarea romanilor la criza impune 3 modele comportamentale in functie de gradul in care acestia sunt dispusi sa renunte la obiceiurile si standardele de consum cu care sunt obisnuiti: adaptare pozitiva, negativa si renuntare.

Astfel, pe parte de achizitii, romanii sunt cel mai putin dispusi sa renunte la calitatea si cantitatea produselor din zona de igiena personala, la cafea sau la carne proaspata. La cealalta extrema se afla achizitia de tehnologie personala la care 24% dintre romani au renuntat complet dar si produsele de ingrijire a locuintei, care au fost schimbate de 20% dintre romani pe produse mai ieftine.

„Este de asemenea interesant de stiut ca in momentul de fata, 66% dintre romani vaneaza activ promotiile si ofertele speciale in timp ce ‘eroii’ in care se incred sunt familia, prietenii, internetul si supermarketurile. Este evident ca vorbim despre niste schimbari la nivel macro”, afirma Marian Trascu, senior research Manager Initiative.

Studiul a fost efectuat de Departamentul de Cercetare Initiative in luna iulie 2010, pe un esantion reprezentativ de 612 respondenti cu varste cuprinse intre 21 si 45 de ani, independenti financiar, provenind din zone urbane.