Media & Advertising

Surpriza anului 2011 in „razboiul” audientelor. Ce televiziune a intrat in Top 3

12 Jan, 12:35 • marian.rujoiu
Clasamentul celor mai urmarite posturi de televiziune este dominat in continuare de aceiasi mari jucatori, Pro TV si Antena 1. Totusi, anul 2011 a marcat o noua intrare in Top 3.
Surpriza anului 2011 in razboiul audientelor. Ce televiziune a intrat in Top 3

Posturile Pro TV, Antena 1 si Kanal D s-au situat primele, dupa audienta, in topul preferintelor romanilor pe parcursul lui 2011. Kanal D, „surpriza anului” a devansat astfel posturile TVR 1 si Realitatea TV, la nivelul publicului national, a populatiei de peste 4 ani (4+).

Pe segmentul publicului comercial, respectiv a populatiei cu varsta cuprinsa intre 18 si 49 de ani, Kanal D a devansat Acasa Tv, post situat pe locul 3 si Prima Tv, situata pe locul 4, in 2010.

Astfel, la nivel national, Pro TV a inregistrat un rating mediu de 2,7% si o medie a cotei de piata de 14,7%, in timp ce Antena 1 a adunat un rating mediu de 2%  si o medie a cotei de piata de 11%, pe targetul populatiei de peste 4 ani, reprezentat de publicul national, potrivit datelor GfK.

De asemenea, Kanal D s-a situat pe locul al treilea, dupa audienta si cota de piata, devansand posturi precum TVR, Prima TV, Antena3 sau Realitatea TV.
[img=2434]Top televiziuni 2011[/img]

Kanal D s-a situat in 2011 pe locul al treilea in preferintele telespectatorilor din Romania, cu un rating mediu de 1,1% si o cota de piata de 6,3%, pe targetul 4+. Astfel, postul a fost urmarit zilnic in medie de 233.000 de telespectatori, potrivit datelor furnizate de GfK.

Acelasi top si in Prime Time

Si in ceea ce priveste audienta inregistrata in Prime Time, respectiv intervalul orar 20.00-23.00, topul posturilor arata la fel.

Aici, Pro TV a inregistrat un rating mediu de 6,1% si o cota de piata de 15,3%,  Antena 1 – un rating mediu de 4,2% si media cotei de piata de 10,7%, in timp ce Kanal D a captat un rating mediu de 2,8% si o cota de piata de 7%, pe targetul reprezentat de publicul national.

[img=2435]Top televiziuni 2011[/img]

In cazul publicului comercial (targetul reprezentat de persoane cu varsta intre 18-49, din mediul urban), audientele arata ca Pro TV consemneaza un rating mediu de 2,8% si o cota de piata de 18, 2%, in timp ce Antena 1 a inregistrat un rating mediu de 1,9% si media cotei de piata de 12%.

Kanal D si-a adjudecat si aici locul al treilea, cu un rating mediu de 0,8% si o cota de piata de 5, 2%.

Ascensiunea postului Kanal D este cu atat mai surprinzatoare cu cat, spre deosebire de PRO TV si Antena 1 care au sarbatorit 17, respectiv, 18 ani de existenta, televiziunea cu actionariat turcesc va implini in 2012 doar 5 ani.

Cum a castigat audienta Kanal D

Potrivit explicatiilor reprezentantilor Kanal D, castigarea audientei se datoreaza formatelor de emisiuni.

[img=2436]Top televiziuni 2011[/img]

Printre acestea, se numara “Vrei sa fii milionar?”, emisiune achizitionata si difuzata in 2011, care a oferit “o alternativa telespectatorilor care isi doreau un show de anvergura care imbina cultura generala cu divertismentul”.

De asemenea, un rol important l-au avut emisiunile precum “Cancan TV” , reality-show-uri precum  “Nunta cu surprize” sau “Pe banii parintilor”, ori serialele turcesti, dupa cum explica reprezentantii televiziunii.