Media & Advertising

Uniunea Agentiilor de Publicitate cere Parlamentului respingerea OUG-Legea audiovizualului

16 Apr, 11:32 • adrian.mihaltianu
Uniunea Agentiilor de Publicitate din Romania (UAPR) va cere Parlamentului Romaniei sa respinga Ordonanta de urgenta pentru modificarea si completarea Legii audiovizualului 504/2002, aprobat de guvern si publicat in Monitorul oficial din 13 aprilie 2013, in ciuda caracterului sau profund anticoncurential.
Uniunea Agentiilor de Publicitate cere Parlamentului respingerea OUG-Legea audiovizualului


Guvernul a
modificat, prin Ordonanta de Urgenta,
[url=https://www.dailybusiness.ro/stiri-media-marketing/legea-audiovizualului-guvernul-elimina-intermediarii-din-publicitatea-tv-88355/]Legea
audiovizualului[/url], stabilind reguli stricte pentru achizitionarea
de spatiu publicitar televizat, care „nu poate fi facuta de un
intermediar decat in numele si pe seama beneficiarului final”,
potrivit documentului publicat in Monitorul Oficial.

De asemenea, UAPR va
notifica Comisia Europeana si va solicita comisarului european pentru
justitie Viviane Reding, un punct de vedere oficial in legatura cu
modul abuziv in care executivul a decis sa intervina in piata
serviciilor media audiovizuale, un sector economic dominat de
regulile competitiei economiei de piata, se arata intr-un comunicat
transmis marti de UAPR.

Ordonanta de
urgenta pentru modificarea si completarea Legii audiovizualului,
publicata in Monitorul oficial din 13 aprilie este o dovada de
netransparenta fata de mediul privat, un semnal negativ pentru orice
investitor privat care se gandeste la Romania. Actul normativ a fost
analizat si aprobat, in mod nejustificat, in regim ‘de urgenta’, desi
nu aduce nici un beneficiu real
economiei romanesti sau industriei media
.
Vom folosi toate instrumentele legale pe care le avem la dispozitie,
pentru a convinge Parlamentul, principalul for legislativ al Romaniei
sa respinga acest act normativ injust”, a declarat Radu Florescu,
presedinte al Uniunii Agentiilor de Publicitate din Romania (UAPR).

Referindu-se concret
la efectele negative ale actului normativ asupra industriei, asa cum
a fost el publicat in Monitorul Oficial, UAPR aminteste ca acestea
vor afecta intreaga piata,
inclusiv clientii consumatori de publicitate, operatorii TV prin
cablu dar si industria cinematografica romaneasca.

Actul normativ a
fost criticat inca de la initiere de catre reprezentantii industriei
serviciilor media audiovizuale din Romania si Uniunea Europeana,
deoarece incalca principiul libertatii economice si are efecte
negative asupra mediului concurential in care isi desfasoara
activitatea toti actorii economici implicati in piata serviciilor
media audiovizuale, spun oficialii UAPR.

In ciuda
asigurarilor primite de catre UAPR din partea Guvernului ca OUG
privind Legea audiovizualului 504/2002 in forma sa initiala va fi
supusa dezbaterii publice, desi s-a anuntat ca pentru promovarea
actului normativ se va renunta la caracterul de urgenta, ea a fost
publicata prin surprindere in Monitorul Oficial ceea ce face sa ne
intrebam care este intentia reala din spatele acestei initiative
legislative”, a mai spus Radu Florescu.

In noiembrie 2012,
Uniunea Agentiilor de Publicitate din Romania a atras atentia
executivului, printr-un document oficial, ca actul normativ are un
profund impact negativ asupra mediului concurential prin favorizarea
radiodifuzorilor. Propunerea ingradeste dreptul agentiilor de a-si
construi campanii media integrate si afecteaza posibilitatea acestora
de a folosi in mod egal, unitar si nediscriminatoriu, spatiile
publicitare puse la dispozitie de trusturile media integrate.

UAPR este o
organizatie profesionala fondata in anul 2000, care urmareste
apararea intereselor agentiilor de publicitate, dezvoltarea si
profesionalizarea industriei de advertising si ridicarea standardelor
profesionale.

Citeste si:
IAA
Romania: Vom analiza toate caile de atac pentru stoparea efectelor
OUG – Legea audiovizualului

Legea
audiovizualului: Guvernul elimina intermediarii din publicitatea
TV

Licentele
radio-TV vor fi acordate doar societatilor fara datorii la stat

Tendinte
in publicitate, la Cannes Lions 2013: Unde se duc banii