Media & Advertising

Va plati Obae 500.000 de euro Antenei 1? „Nu am instigat clientii sa-si retraga publicitatea”

08 Feb, 18:35 • monica.manea
Cum va lua sfarsit conflictul dintre Antena 1 si Petrisor Obae (foto), editorul Paginademedia.ro? Trustul de presa ii cere jurnalistului daune de 500.000 de euro, considerand ca unele articole publicate de acesta i-au lezat interesele.
Va plati Obae 500.000 de euro Antenei 1? Nu am instigat clientii sa-si retraga publicitatea

“In niciun paragraf din acele articole nu am instigat si nu am indemnat clientii de publicitate sa se
retraga din emisiune”, a declarat Petrisor Obae, editor
Paginademedia.ro
si autor al articolelor  „Se poate mai
jos?
 Jeg pe TV, la propriu, la Acces Direct. Ceara Ioanei
Tufaru, in prim-plan” si “Ce clienti de publicitate au girat
mizeria din urechea Ioanei Tufaru la Acces Direct”.

Antena 1 considera ca aceste articole
au un caracter de manipulare a opiniei publice si a clientilor care
au relatii comerciale cu postul de televiziune.

“Constatam ca actiunile de defaimare
si manipulare prin mesajele publicate de domnul Obae au depasit cu
mult limita decentei si a opiniei jurnalistice echilibrate”, a
transmis, joi, Antena TV Group.

Mai mult, trustul de
presa ameninta ca il va da in judecata pe jurnalistul Petrisor Obae
pentru ca i-ar fi produs prejudicii de imagine si materiale, valorea
acestora depasind 500.000 de euro.

Petrisor Obae
sustine ca nu a facut altceva decat sa-si exercite meseria.

“Jurnalismul, in esenta lui, spune ca
ziaristul are ca rol informarea corecta si cu buna credinta a
publicului astfel incat publicul sa isi poata forma o opinie pe baza
informatiilor corecte. Asta este ceea ce am facut, am publicat
informatii corecte, informatii care erau publice, pentru ca oricine
le putea vedea pe post, fara sa instig la boicot”, a declarat Obae.

Am pus o oglinda
in fata, faptul ca cineva s-a speriat de ceea ce a vazut intr-o
oglinda si a reactionat intr-un anumit fel, nu ma priveste pe mine. 
Pot spune ca eu
mi-am facut meseria, mi-am facut-o corect si nu am spus nicio secunda
cuiva sa renunte la reclama dintr-o anumita emisiune. Decizia a fost
a clientului si nu a fost facuta la cererea Paginademedia.ro sau a
mea”, a adaugat acesta.

Avon: Paginademedia nu ne-a influentat

Aceasta afirmatie
este confirmata si de oficialii Avon, care declara ca decizia lor nu a
fost influentata in niciun fel de articolele aparuta pe site-ul
Paginademedia.ro.

Decizia noastra a
fost determinata in mod particular de continutul editiei din data de
4 februarie, pe care l-am considerat ca fiind un derapaj fata de
valorile in care brandul Avon crede si pe care le transmite mai
departe”, a declarat pentru DailyBusiness.ro Amalia Precup, PR
specialst Avon.

Compania nu isi va
retrage bugetele de publicitate de la Antena 1. Avon a hotarat doar
relocarea acestora din slotul orar al emisiunii Acces Direct. De ce prejudiciul material cerut de Antena Group se ridica la 500.000 de euro? Am adresat intrebarea reprezentantilor trustului media, dar acestia nu au raspuns pana la publicarea articolului.


Este dreptul lor
sa sutina. Sa ceara ce prjudiciu doresc. Eu vad faptele si faptele
imi arata ca bugetul a fost mutat pe alte intervale orare”, afirma
Petrisor Obae.

Cum evaluam dreptul la imagine?

Avocatul Mihai
Valentin Neagu a explicat ca dreptul la imagine este un drept personal
si fiecare si-l estimeaza si il apreciaza conform propriei perceptii.



Insa doar
instanta poate sa decida daca cineva a suferit un prejudiciu de
imagine
si daca el exista, care este intinderea lui. Trustul media a reactionat asa pentru ca are dreptul sa o faca, dar asta nu va aduce automat o sanctionare a site-ului Paginademedia.ro”, a precizat Neagu.

„Daca Antena 1
sustine ca Paginademedia.ro a avut intentia de a-i discredita si de a
le produce prejudicii si poate aduce si dovezi in acest sens, are tot
dreptul sa castige si sa fie despagubita. Insa, inainte de toate, trebuie demonstrata intentia site-ului de a o denigra si de a-i aduce
aceste prejudicii”, a mai spus avocatul. 

Acesta a aratat ca au mai fost cazuri
similare. „Sa ne aducem aminte procesul intentat de Victor Ciutacu
impotriva lui Radu Moraru, unde s-a considerat ca acesta din urma i-a
adus prejudicii lui Ciutacu prin afirmatii neadevarate. Dar a fost
nevoie sa se demonstreze ca afirmatiile respective erau neadevarate.
Si sa ne aducem aminte ca a fost un proces care a durat cativa ani”,
a conchis Valentin Neagu.
 

Pana la finalizarea
unui posibil proces, situatia pare sa fie favorabila site-lui
Paginademedia.ro, care a inregistrat joi un numar de 19.825
vizitatori unici, in crestere cu 160% fata de aceeasi zi a saptamanii
trecute cand numarul de vizitatori unici era de 7.603, potrivit
Sati.ro.

Nu a fost nimic
intentionat, am publicat niste articole si s-a intamplat acest
lucru”, a declarat Obae, referindu-se la cresterea inregistrata in
urma publicarii articolelor mai sus mentionate.

La inceputul
saptamanii Paginademedia.ro facea public un articol intitulat „Se
poate mai jos? Jeg pe TV, la propriu, la Acces Direct. Ceara
Ioanei Tufaru, in prim-plan” in care descalifica editia de luni
a emisiunii Acces Direct de la Antena 1. 

Portalul de
stiri media a atras atentia asupra companiilor care au avut reclame
luni pe slotul orar al difuzarii acestei emisiuni si care si-au
asociat imaginea cu editia respectiva.

In scurt timp
Avon, una dintre aceste companii, a anuntat ca retragerea spoturilor
din calupurile publicitare ale acestei emisiuni.

 Cititi si: Morala mai presus de business? De ce a
renuntat Avon la Acces Direct