New Media

Blogul de business si cum poate el sa creasca \”rangul\” companiei tale in Google

06 Dec, 00:01 • emanuel.ceciu
De cate ori ai auzit pe cineva spunand "vreau ca proiectul meu sa apara printre primele pe pagina de cautare a Google"? Pentru un site, o pozitie prioritara in motoarele de cautare poate insemna diferenta dintre profit si faliment. Vezi cateva ponturi despre cum sa faci din principalul motor de cautare din lume "prietenul tau".
Blogul de business si cum poate el sa creasca \rangul\ companiei tale in Google

Una dintre cele mai eficiente modalitati de a castiga teren pe afisarile Google este prin blogging. Un blog incorporat in website poate contribui decisiv la obtinerea unui rang general mai bun in ierarhia Google.

Un blog face doua lucruri importante in ceea ce priveste motoarele de cautare:
1. Adauga termeni numerosi, naturali, pagini suplimentare care sunt indexate de motor;
2. Creste in mod exponential sansa ca alte site-uri sa puna link-uri catre website-ul tau.

Site-urile statice vs. site-urile dinamice

Site-urile mici de business au, in general, intre 10 si 20 de pagini statice. Acestea sunt, practic, acele pagini intalnite aproape peste tot – home page-ul, „despre noi”, descrieri de produse, contact. Odata create, aceste pagini sunt schimbate rar. In anumite cazuri, aceste schimbari implica uneori costuri destul de mari, fiind necesar un web designer, considera Jim Lodico, copywriter si consultant in marketing, specialist in crearea de continut si persoana ce sustine conferinte despre importanta blog-urilor in mediul de business.

Impactul post-urilor pe blog

Sa luam site-ul static si sa integram in el un blog. Ca exemplu, sa spunem ca cinci manageri din companie s-au inteles sa scrie, fiecare, cate un post pe saptamana.

De fiecare data cand este adaugat un nou post pe blog, o noua pagina este indexata in motoarele de cautare. La finalul primei luni, website-ul si-a dublat numarul de pagini cu care a pornit. Practic, din 10-20 de pagini, site-ul are la finalul primei luni 30-40 de pagini, care este posibil sa conduca la rezultate foarte favorabile in cazul unor cautari dupa anumite cuvinte pe Google.

Blogul trebuie incorporat, evident, in site-ul principal. Post-urile trebuie sa fie usor de gasit si semnalate clar. Foloseste link-uri bine reliefate pentru a incuraja cititorii sa viziteze cat mai mult din site.

Fiecare pagina indexata adauga o noua sansa de castig la „marea loterie Google”. Cu cat ai mai multe pagini, cu atat ai mai multe sanse sa tragi lozul castigator si sa iesi primul in motoarele de cautare, in cazul anumitor cautari.

Puterea link-urilor

Sa presupunem ca bloggerii au adaugat zilnic cate un post pe teme ce intereseaza si care au legatura cu industria in care activeaza. Vestea se va raspandi si, daca informatiile puse pe site sunt valoroase, oamenii din industrie care la randul lor au blog-uri vor incepe sa puna link-uri. Mai mult, site-ul incepe sa figureze in blog roll-uri si anumite post-uri primesc link-uri de la ziare online.

Google apreciaza aceste link-uri. Google le considera cu atat mai relevante cu cat vin de la site-uri cu „page rank” mare. Imaginati-va, daca ati avea sa zicem un site in limba engleza, cum ar fi sa primiti un link de la The New York Times. Pe langa traficul initial trimis pe blog de pe ziarul american, Google stie ca NYT este un site important si face automat conexiunea ca si blog-ul catre care a trimis link trebuie sa fie important. Astfel, Google il muta mai sus in rezultatele cautarilor.

Calitatea paginilor indexate si a link-urilor

Atunci cand cautati ceva pe motoarele de cautare, uneori puteti descoperi site-uri care nu au un rang mare, desi au mult mai multe pagini indexate. Acest lucru se intampla deoarece informatiile si cuvintele cheie ori sunt extrem de folosite, ori nu sunt relevante.

Acest lucru este valabil si in cazul link-urilor. Prea multe link-uri de la site-uri care nu sunt relevante in ceea ce priveste continutul de pe website-ul tau pot, la un moment dat, chiar sa afecteze in mod negativ rangul.

Ia in considerare cuvintele cheie cand creezi post-uri

Acum ca ati realizat importanta cuvintelor cheie in indexarea Google, puteti incepe sa optimizati post-urile pentru a include cuvinte relevante.

Puteti folosi instrumentul Google Keyword pentru a vedea de cate ori este cautat un anumit cuvant sau mai multe cuvinte pe motorul de cautare.

Este greu sa masori rentabilitatea investitiilor (ROI), dar considera cat de multe iti poate aduce, in timp, o pozitie favorabila pe lista de cautari a Google. Cat ai fi dispus sa platesti pentru acest lucru? Desi nu se intampla peste noapte, integrarea unui blog pe site-ul companiei te poate aduce mai aproape de locurile fruntase pe lista favoritilor Google.

Tu ai blog integrat pe site? Daca business-ul tau nu are inca, ce te opreste? Comenteaza mai jos despre experientele tale.