New Media

Ce se intampla cu victimele fraudelor cibernetice. Cate dintre ele isi mai recupereaza banii

14 Oct, 13:25 • Redactia DailyBusiness
Un procent de 41% dintre utilizatorii care si-au pierdut banii ca urmare a fraudelor financiare cibernetice nu au primit nici macar un ban inapoi, potrivit unui studiu global al Kaspersky Consumer Security Risks, realizat de catre B2B International si Kaspersky Lab in vara acestui an.
Ce se intampla cu victimele fraudelor cibernetice. Cate dintre ele isi mai recupereaza banii

Teoretic vorbind, chiar daca
scammer-ii reusesc sa fure bani dintr-un cont de e-banking sau
e-payment, sumele pot fi returnate de catre banca sau ca rezultat
al demersurilor legale.

Cu toate acestea, studiul B2B International
a relevat ca succesul este departe de a fi garantat. Numai 45%
dintre utilizatorii care au fost victime ale fraudelor online si-au
primit toti banii inapoi. Alti 14% au recuperat o parte a banilor
furati, dar restul de 41% nu au primit nimic. 

Tinand cont de plangerile a 33%
dintre victime, banii reprezinta posesiunea cel mai greu de
recuperat in cazul furturilor care au loc in timpul operatiunilor
de e-payment. In 17% dintre cazuri banii au disparut in timpul
sesiunilor de e-banking, in timp ce 13% dintre victime erau clienti
ai magazinelor online.

Bancile si magazinele online
returneaza banii clientilor in proportie mai mare decat sistemele
de e-payment – in general numai 12% dintre clientii online au
fost despagubiti integral pentru pierderile care au avut loc din
cauza unor atacuri malware, iar pentru clientii bancilor acest
procent ajunge la 15%.

Unul din zece respondenti au fost
destul de norocosi incat sa isi primeasca toti banii inapoi. Multi
dintre cei care si-au pierdut banii – 6% dintre magazinele
online, 4% dintre clientii de online banking si 4% dintre
utilizatorii sistemelor de e-payment – au raportat pierderi de
bani nerecuperate.

In acelasi timp, multi utilizatori
sunt increzatori ca tranzactiile lor sunt protejate de catre
furnizorii acestor servicii. Rezultatele studiului B2B
International au aratat ca 45% dintre respondenti considera ca
banca este responsabila de returnarea banilor pierduti in timpul
operatiunilor online si 42% dintre cei intervievati considera ca
banca ar trebui sa ofere instrumente gratuite de securitate pentru
a proteja transferurile de bani.

Astfel, se creeaza „o furtuna
perfecta” – infractorii cibernetici simt ca pot face profit si
isi intensifica eforturile de a fura banii de la utilizatori, in
vreme ce acestia deleaga mare parte din masurile de protectie
bancilor, serviciilor de e-payment si magazinelor online. Insa
acestea nu pot sau nu vor tot timpul sa ofere nivelul necesar de
protectie, fie din motive tehnice, fie din alte motive. Astfel,
atacurile care vizeaza tranzactiile financiare sunt si mai
atractive pentru infractorii cibernetici.

Avand in vedere particularitatile
fraudelor online, Kaspersky Lab a dezvoltat tehnologia unica Safe

Money pentru a proteja
computerele de atacurile financiare. Safe Money reprezinta un set
de mecanisme de protectie care sunt activate
automat atunci cand utilizatorii desfasoara operatiuni de online
banking sau plati online.