New Media

Google, inamicul numarul 1? De ce au avocatii din Cluj interdictie la reclame online

15 Jan, 15:05 • traian.badulescu
Avocatii clujeni risca sanctiuni pana la excluderea din breasla daca isi fac publicitate prin AdWords, din cauza ca aceasta forma de reclama online ar fi contrara statutului profesiei. Cum a ajuns Google inamicul numarul 1 al Baroului Cluj?
Google, inamicul numarul 1? De ce au avocatii din Cluj interdictie la reclame online

„Stimati membri ai Baroului Cluj, va
aducem la cunostinta faptul ca, potrivit art. 231 din Statului
profesiei de avocat, anunturile de publicitate sunt permise doar cu
ocazia stabilirii sau a schimbarii sediului profesional, a sediului
secundar si/sau a biroului de lucru, precum si a modificarii formelor
privind exercitarea profesiei de avocat. De asemenea, conform art.
233 alin. 1 din Statut, aceasta forma de publicitate de poate realiza
numai prin intermediul presei scrisese arata intr-o notificare publicata pe site-ul Baroului Cluj dupa data de 17 decembrie 2013. 

Conform acestui Barou, publicitatea realizata prin
intermediul serviciului de afiliere AdWords – care reprezinta o
forma de publicitate online – este contrara Legii nr. 51/1995,
precum si Statutului profesiei de avocat. Astfel, nerespectarea
acestor prevederi constituie abatere disciplinara grava, mai spun reprezentantii Baroului Cluj. 

„Avand in vedere cele mai sus
mentionate, toate formele de exercitare a profesiei care utilizeaza
asemenea forme de publicitate sunt somate sa rezolve orice situatie
ce contravine dispozitiilor legale pana cel mai tarziu la data de
31.01.2014. In caz contrar, vor fi luate masurile prevazute de lege”,
se mai mentioneaza in notificarea semnata de decanul Baroului Cluj,
Stanca Ioana Gidro.

Sanctiunile disciplinare prevazute
pentru avocati in Legea 51/1995 pornesc de la mustrare si avertisment
pana la amenda, interdictia de a exercita profesia pe o perioada de
la o luna la un an si excluderea din profesie

In caz de
abatere evidenta si grava, instanta disciplinara poate lua masura
suspendarii avocatului din exercitiul profesiei pana la judecarea
definitiva a cauzei, conform articolului 90 din Legea 51/1995.

La data la care a fost initiata Legea ce reglementeaza profesia de avocat nu exista insa Internet in Romania.

[b]Updatare cu intarziere?[/b] 

Pe de alta parte, Ilie Iordachescu,
decanul Baroului Bucuresti, a declarat pentru DailyBusiness.ro ca
avocatii pot utiliza publicitatea online, inclusiv prin Google
AdWords, datorita modificarilor aduse la statutul profesiei.

„Prin Hotararea 852 din 14 decembrie
2013, Uniunea Nationala a Barourilor din Romania a modificat
articolele 243 si 244 din statut”, a spus Iordachescu.

Conform modificarilor de la articolul
243, „publicitatea formelor de exercitare a profesiei de avocat poate fi constituita din
orice forma de comunicare
publica
, indiferent de mijloacele
utilizate, care urmareste sa aduca la cunostinta publicului
informatii asupra naturii ori calitatii practicii profesionale”.

De asemenea, modificarile de la
articolul 244 prevad ca avocatii pot utiliza mijloace de
publicitate precum domeniu de Internet, adresa de mail, pagina web si publicarea de
articole in reviste sau alte publicatii de specialitate.

Desi a preluat pe site Hotararea 852 care aduce modificari la statutul profesiei de avocat, Baroul Cluj nu a revenit asupra notificarii transmise anterior sub forma de ultimatum.

Contactati de catre DailyBusiness.ro, reprezentantii Baroului Cluj nu au oferit niciun comentariu pana la momentul publicarii acestui articol.

Piata de publicitate online din Romania
a crescut in 2012 cu 21% fata de 2011, pana la 41,3 milioane de euro. Din aceasta suma, Google AdWords acopera 37% si
Facebook 5%, conform estimarilor Initiative, facute publice in Media
Fact Book 2013.