New Media

Imbogatit din bursa, Facebook vrea bani si de la utilizatori

18 May, 11:50 • monica.manea
Dupa ce a dat lovitura la bursa, unde a castigat o suma-record in urma listarii, Facebook continua sa caute noi surse de a face bani. Noul serviciu pe care il testeaza compania se numeste "Highlight".
Imbogatit din bursa, Facebook vrea bani si de la utilizatori

Facebook a obtinut 16 miliarde de dolari prin cea mai mare oferta publica initiala efectuata vreodata de o companie din sectorul tehnologiei.

Pretul de 38 de dolari pe actiune a fost la limita maxima a intervalului de pret stabilit de compania de socializare pe Internet.

Compania a vandut 421,2 milioane de actiuni, la 38 de dolari pe unitate.

Listarea pe piata Nasdaq a adus venituri importante atat fondatorului Mark Zuckerberg, [url=https://www.dailybusiness.ro/stiri-new-media/pe-cine-imbogateste-listarea-pe-bursa-a-facebook-76647/]cat si altor investitori[/url].

Sa nu uitam insa ca Facebook castiga constant sume foarte mari de bani din contractele de publicitate si din
site-urile de aplicatii platite. 

Cea mai noua gaselnita a celor din managementul retelei sociale a fost testata
pe utilizatorii din Noua Zeelanda, care s-au
trezit ca pentru a posta un mesaj li se cere sa plateasca 2 dolari (1,53
dolari).

[b]Ce face “Highlight”
daca platesti[/b]

Prin achitarea acestei „taxe”, mesajul tau sau fotografia
postata de tine devin mai vizibile pe fluxurile de stiri ale prietenilor.

Daca nu esti de acord sa platesti, s-ar putea ca algoritmul
Facebook de selectie al mesajelor sa nu il selecteze pe al tau pentru a-l afisa
in news feed-ul prietenilor, sau daca esti suficient de norocos sa iti fie
selectat mesajul, acesta cel mai probabil va disparea rapid din topul paginii.

Un serviciu similar a mai fost lansat de curand de companie,
dar acesta se adresa brandurilor. „Reach Generator” asigura
advertiserul ca reclama sa fie vazuta de toti fanii.

“Acest test nu face altceva decat sa evalueze interesul
utilizatorilor fata de noi metode de a impartasi mesajul lor”, a unul dintre purtatorii de cuvant ai companiei, afirmand ca genul
acestea de teste se fac frecvent. El 
a refuzat totusi sa spuna daca rezultatele au fost sau nu pozitive,
relateaza [url=http://online.wsj.com/article/SB10001424052702303879604577408481688851336.html?ru=yahoo&mod=yahoo_hs]WSJ[/url].

[img=2966][/img]Serviciul “Highlight” contrazice principiul pe care cei de
la Facebook sustineau ca se bazeaza si care spune ca [b]“site-ul e gratis si
asa va fi mereu”[/b] („free and always will be”). 

Anul trecut veniturile din publicitate reprezentau 85% din
venitul total de 3,7 miliarde de dolari obtinut de Facebook. Datele se vor
schimba avand in vedere castigul obtinut dupa listarea la bursa si a faptului
ca detinatorii companiei sunt tot mai interesati de a scoate bani din diverse
servicii sau aplicatii.

Facebook a anuntat ca in saptamanile urmatore va lansa [b]App
Center[/b], un magazine online de unde utilizatorii vor putea cumpara aplicatii
atat pentru computere, cat si pentru telefoane mobile.