- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
New Media

Marketingul digital, estimat sa atinga 50 mil. euro in 2011

02 Jun, 15:27 • Redactia DailyBusiness
Valoarea totala a pietei de digital marketing s-a ridicat anul trecut, in Romania, la o suma cuprinsa intre 36-38 milioane de euro, si ar putea creste cu 20% in 2011, pana la 50 milioane euro, potrivit studiului despre piata locala de digital realizat de agentia HyperActive.
Marketingul digital, estimat sa atinga 50 mil. euro in 2011

Estimarea a luat in calcul si cheltuielile media totale calculate pentru anul 2010, suma data de  cheltuielile media de tip performance ale Google, Yahoo.com, Facebook, respectiv 24-25 milioane de euro, fee-urile platite agentiilor de digital locale,  altele decât cele de media, cum ar fi cele de  strategie, creatie, design, productie, social media, analytics, cu o valoare de  9-10 milioane euro si bugetele investite in mobile marketing, estimate la 2,5-3 milioane de euro.

De asemenea, bugetele alocate de companii pentru publicitatea online au crescut cu 36% anul trecut, comparativ cu 2009, pana la 24 mil. euro, ceea ce face ca pentru al doilea an consecutiv digitalul sa se mentina ca singurul canal media care inregistreaza o crestere a investitiilor in advertising.

„Numarul licitatiilor organizate de advertiseri pentru proiecte digitale a crescut anul trecut si acest trend va continua si chiar se va accelera pe masura ce conceptul de comunicare 360 de grade cu un core puternic digital isi va dovedi eficienta pentru marketeri”, a declarat Alex Visa, managing Partner HyperActive.

Companiile din domeniul Telecom sunt investitorii numarul 1 in advertisingul digital, atat in 2009, cât si in 2010, urmate de domeniul Bancar si Automotive.

„Pentru acest an ne asteptam la o crestere cu 20% a pietei de digital marketing din Romania si estimam ca investitiile in publicitatea digital vor reprezenta 11% din totalul bugetelor media”, a adaugat Visa.

HyperActive este o agentie interactiva full service care ofera solutii de comunicare si marketing digital precum dezvoltare si management de platforme web, marketing online (optimizare & advertising pe motoarele de cautare – SEO & Google AdWords, online advertising & PR, e-mail marketing, viral marketing), mobile marketing, hosting si proiecte interactive speciale.

HyperActive, alaturi de Lowe & Partners, Initiative, Brand Connection, GolinHarris Bucuresti si Medic One formeaza unul dintre cele mai puternice grupuri de comunicare din România.

Printre clientii companiei se numnara Ferrero, UPC Romania, Bergenbier SA, Farmaciile Dona, Johnson & Johnson, Forever Living Products, Unilever, BMW, IAB Romania, Bayer.