- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
New Media

Media Fact Book: Ponderea advertisingului pe Internet va creste la 4% anul acesta

19 Oct, 18:35 • emanuel.ceciu
Ponderea Internetului din totalul pietei de publicitate din Romania va creste cu o treime anul acesta, de la 3% pana la 4%, in ciuda faptului ca investitiile nete in publicitatea online vor scadea cu circa 15-20% fata de anul precedent, rezulta din cel mai recent studiu realizat de Media Fact Book, publicat luni de agentia Initiative Media.
Media Fact Book: Ponderea advertisingului pe Internet va creste la 4% anul acesta

Nisa de online/cinema totalizeaza investitii nete de 13 mil. euro anul acesta, in scadere de la 16 mil. euro in 2008, conform sursei citate.

„New Media este inca un segment foarte tanar si inca un mediu experimental in Romania. Principalele atributii ale acestui mediu il fac insa unul potrivit perioadelor de criza economica. New Media este cea mai interactiva forma de media, fiind in acelasi timp personala si oferind posibilitate foarte mare de a targeta cat mai exact publicul”, se spune in studiul Media Fact Book.

Ponderea internetului din totalul pietei e in crestere si va fi in continuare, indiferent de situatia celorlalte medii, considera Ionut Oprea, director executiv al IAB Romania, companie care in colaborare cu PricewaterHouseCoopers a realizat in 2008 primul studiu oficial privind nivelul pietei de publicitate online din Romania.

„Dincolo de posibilitatile de expunere, Internetul are doua avantaje majore – interactiunea directa si posibilitatea construirii permanente pe baza unor rezultate anterioare. Propun insa sa asteptam si datele studiului IAB-PwC, bazat pe raportari directe de la cei mai importanti furnizori din piata, inainte de a trage concluzii despre scaderi sau cresteri”, a spus Ionut Oprea, pentru DailyBusiness.ro.

Cel mai probabil, IAB Romania va anunta in noiembrie rezultatele pe primul semestru 2009 privind valoarea pietei de publicitate online.

Studiul Media Fact Book mai noteaza faptul ca regiile de publicitate online se afla in continua fragmentare, la jumatatea anului curent concurand pe piata autohtona circa 20 de regii de publicitate online. Totodata, Media Fact Book evidentiaza iesirea de pe piata in acest an a NetBridge, locul acesteia fiind luat de o companie cu un portofoliu mai redus, DigitalAds. „Vendorii mari vor continua sa se intareasca in 2009, dar fragmentari importante sunt inca de asteptat in lunile urmatoare. 2010 va sta sub indicatorii performanta si fragmentare„.

Publicitatea video pe Internet a crescut in 2008 cu 600% fata de anul precedent, urmand ca acest segment sa isi continue evolutia si in 2009, conform studiului Media Fact Book.

In 2008, circa 51% din bugetul pe online a fost investit in bannere, cea mai mica crestere fata de alte platforme (video, e-mail, mobile marketing), „indicand astfel maturizarea acestei piete. Advertiserii au optat pentru campanii cu mai putine bannere in favoarea unor modalitati mai inteligente de a ajunge la consumatori”, conform studiului Media Fact Book.

Studiul evidentiaza potentialul crescut al mobile marketing-ului, pe fondul vanzarilor in crestere de smartphone-uri in Romania, precum si a evolutiei accesarii Internetului mobil si a cresterii numarului de hotspot-uri. Principalii clienti care recurg la mobile marketing in Romania sunt companii din mediul auto, financiar si FMCG. Piata autohtona de marketing prin SMS este dominata in prezent de doua companii – Intertel Communications si Voxline, conform studiului citat.