- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
New Media

IAB Romania: Cel mai probabil, vom anunta valoarea pietei de publicitate online pe S1 in noiembrie

16 Sep, 14:41 • Redactia DailyBusiness
Asociatia IAB Romania a demarat pregatirile pentru prima editie pe 2009 a studiului Romanian Online Advertising Study (ROADS) care masoara valoarea pietei de publicitate online din Romania, rezultatele pe primul semestru urmand a fi disponibile cel mai probabil in noiembrie.
IAB Romania: Cel mai probabil, vom anunta valoarea pietei de publicitate online pe S1 in noiembrie

Studiul anterior a relevat faptul ca piata de publicitate online din Romania s-a ridicat pe anul 2008 la circa 20 mil. euro. Studiul este realizat impreuna cu PricewaterhouseCoopers.

Raportul complet al studiului „Romanian Online Advertising Study” va cuprinde tabele si grafice detaliate pentru fiecare din cele 3 directii de analiza, precum si principalele corelari intre acestea si ofera o imagine cat mai completa a pietei de publicitate pe Internet.

Anul acesta, pe langa cele 11 companii care au participat la editiile anterioare ale studiului, 2007 si 2008, IAB Romania a invitat si alte companii care au obtinut venituri semnificative din vanzari directe de publicitate, precum si agentiile care au gestionat bugete de search marketing pentru clientii proprii, pentru a contribui la studiul ROADS.

„Toate companiile care au avut venituri semnificative pe primul semestru 2009 din aceste surse sunt invitate sa contacteze IAB Romania sau sa intre pe site pentru a se inscrie si a putea participa la studiu. Includerea in studiu presupune doar o raportare confidentiala de date catre partenerul IAB Romania in acest studiu, PricewaterhouseCoopers Romania”, au transmis miercuri reprezentantii asociatiei non-profit IAB Romania.

„Incurajez companiile participante la studiu sa raporteze cat mai repede datele catre PricewaterhouseCoopers Romania pentru a beneficia la randul lor de rezultatele studiului cat mai devreme. In ultimele doua editii am remarcat ca o parte din participanti au redus cu mult timpul necesar raportarii, insa depindem de companiile care raporteaza cel mai tarziu, pentru ca abia dupa obtinerea tuturor datele poate incepe partenerul nostru centralizarea lor”, a declarat Ionut Oprea, director executiv al IAB Romania.

Asociatia IAB Romania a fost creata in anul 2006 si reuneste cele mai importante companii din domeniul publicitatii pe Internet: regii de media, agentii de publicitate, furnizori de servicii in domeniul publicitatii online si publisheri autohtoni.