- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
New Media

Razboiul Google+ contra Facebook. Vezi „armele” fiecarei retele sociale

24 Aug, 00:03 • marian.rujoiu
Faza de testare prelungita, contra sute de milioane de utilizatori deja existenti sau costurile reduse de promovare si targetare in fata unei vizibilitati crescute in motoarele de cautare sunt doar cateva dintre plusurile cele doua retele de socializare care lupta pentru acapararea a cat mai multi utilizatori.
Razboiul Google+ contra Facebook. Vezi armele fiecarei retele sociale

Daniela Irimia, managing partner al Limonade, sustine ca unul din plusurile retelei lui Mark Zuckerberg consta in numarul mare de utilizatori.

„Google+ are mult de munca pana sa atinga numarul utilizatorilor de Facebook, asta daca va reusi vreodata”, a spus Irimia, adaugand ca Facebook este „usor de folosit si inteles”.

In plus, reprezentanta Limonade a vorbit despre costurile reduse si posibilitatile de targetare care fac ca reteaua lui Zuckerberg sa fie o platforma „tentanta”,  atat pentru agentii cat si pentru clientii directi.

La randul sau, Andra Zaharia, managerul agentiei FTW Media, a declarat ca desi Google+ se dezvolta cu rapiditate, iar detinatorul motorului de cautare investeste foarte mult in acest produs, „Facebook inca isi pastreaza avantajul competitiv”, prin cateva trasaturi cheie.

Avantajele Facebook in fata Google+

In opinia analistului social media, printre acestea se numara optiunea de Questions & Polls, pe care Google+ nu a introdus-o inca, utila mai ales pentru pagini si in comunicarea dintre branduri si fanii acestora.

Un alt avantaj al Facebook fata de noua reteaua aflata inca in faza de testere este si serviciul de video calling, care are un grad de securizare mai mare decat Google Hangouts, prin faptul ca initiatorul apelului trebuie sa accepte participantii care doresc sa ia parte la discutie.

De asemenea, tot in cazul Facebook, „poti controla cui sa ii apari online sau offline din lista de prieteni aflati in chat”, a adaugat Zaharia.

In acelasi timp, paginile de Facebook, indexate de catre motoarele de cautare, reprezinta pentru branduri si companii o sursa importanta de trafic si vizibilitate, ba chiar si venituri.

Si jocurile de pe Facebook au devenit „hituri in zona social media, cu milioane de utilizatori si care genereaza venituri consistente pentru reteaua sociala”, consolidand importanta monedei virtuale din cadrul platformei, Facebook Credits, a mai spus managerul FTW Media.

In opinia acesteia, un alt avantaj al Facebook fata de Google+ este faptul ca trebuie sa accepti un nou utilizator in lista ta de prieteni, ceea ce iti ofera mai mult control asupra contului tau.

„In Google+, faptul ca esti adaugat in cercuri de catre oameni necunoscuti poate parea intruziv si poate crea utilizatorului o senzatie de disconfort”, a  mai spus Andra Zaharia.

Aceasta a mentionat si avantajul conform caruia Facebook a inceput prin a fi o retea sociala, si nu un motor de cautare, filozofie  legata de modul de functionare al social media, care a facut sa devina reteaua sociala cu cel mai mare succes din lume.

Avantajele Google+  in fata Facebook

In ceea ce priveste avantajele Google + fata de Facebook care se dezvola cu rapiditate, Andra Zaharia spune ca reteaua motorului de cautare american a incercat sa atraga noi utilizatori oferind cateva optiuni pe care Facebook nu le are sau nu le-a dezvoltat inca suficient.

Una dintre ele este aceea ca poti verifica in orice moment, cui i-ai dat „share” unui status update.

In acelasi timp, optiunea Google Hangouts iti da posibilitatea de a face un videochat cu maxim 10 prieteni, in care poti vedea clipuri de pe Youtube simultan, sau poti posta link-uri sau poti share-ui documente.

„Prin dezactivarea optiunilor de video si audio, Hangouts poate functiona ca un group chat obisnuit. Facebook a implementat o optiune de grup chat, insa aceasta nu permite alegerea unor anumiti prieteni din grupul din care faci parte, asa ca cele doua optiuni nu prea pot fi comparate”, a explicat reprezentanta FTW Media.

De asemenea, Google a dezvoltat o aplicatie de chat pentru telefonul mobil, pe cand Facebook nu are una inca, iar Google Circles sunt mai usor de organizat si gestionat decat listele de pe Facebook.

In acelasi timp, Google+ poti sa-ti adaugi locatia in status update cu un singur clic.

„Prin aplicatia Google+ pentru Android poti vedea care dintre prietenii tai sunt in apropiere”, a mai spus Andra Zaharia.

Un alt avantaj al retelei aflate in faza de testare este si acela potrivit caruia, notificarile prezente in bara de sus in cadrul oricarui produs Google, folosit atunci cand esti logat, fac usoara navigarea catre Google+, a mai spus acelasi analist.

In plus,  „Google+ are o interfata simpla si deloc aglomerata, dar acest fapt se datoreaza si lipsei multor aplicatii pe care le folosim deja pe Facebook. Probabil acest lucru se va modifica in timp”, a adaugat Zaharia.

In timp ce reprezentanta FTW Media vede toate cele enumerate mai sus ca fiind avantaje ale Google + fata de Facebook, Daniela Irimia sustine ca, momentan, „nu vad nici un avantaj real al Google +” fiind prea devreme pentru a se lua acest lucru in calcul, intrucat reteaua este inca in faza de testare.

Privind in perspectiva insa, Irimia a luat in calcul avantajul care ar putea fi dat de impactul mare in campaniile de SEO, respectiv optimizarea site-urilor.