Universal va continua sa vanda muzica si videoclipuri ale unor artisti precum 50 Cent, Mariah Carey si Black Eyed Peas prin intermediul iTunes pe baza unor contracte lunare, refuzand sa se implice intr-un contract pe doi ani, conform propunerii oficialilor Apple. Cele doua parti au avut semnat un contract pe trei ani, care s-a incheiat luna trecuta.
Compania muzicala, detinuta de gigantul media francez Vivendi SA, ar putea accepta sa ofere portiuni substantiale din repertoriul muzical pe care il detine unor altor companii, in regim de exclusivitate, afectand pozitia dominanta de care se bucura iTunes pe piata digitala a transferurilor muzicale.
Apple iTunes controleaza peste 70% din piata transferurilor de melodii de pe internet din SUA.
Inalti responsabili ai industriei muzicale s-au declarat nemultumiti de pozitia dominanta de care se bucura Apple pe piata muzicii digitale, precizand ca aceasta le reduce potentialul de dezvoltare, clientii fiind blocati in cadrul sistemului de transfer de melodii practicat de Apple.
Aceste ingrijorari au fost accentuate odata cu lansarea telefonului iPhone la sfarsitul saptamanii trecute, despre care multi cred ca va oferi Apple un control si mai mare asupra pietei de transferuri de melodii pe telefoanele mobile.
Apple, care vinde melodii doar prin intermediul serviciului iTunes, a depasit grupul Amazon.com, devenind al treilea retailer de muzica din SUA, devansat de magazinele Wal-Mart si a grupului Best Buy Co.
Grupul Universal, care produce unul din trei albume vandute in SUA, a condus miscarea companiilor muzicale care cer tehnologie si parteneri media noi pentru a dezvolta piata transferurilor de melodii.
In 2006, Universal a semnat un contract cu Microsoft Corp. pentru a primi o mica parte din vanzarile playerului sau media, denumit Zune.