- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Real Estate

Birourile open space sau conceptele „hot desk”, tot mai cautate de multinationale

15 Oct, 14:40 • karina.popescu
Existenta luminii naturale, posibilitatile de parcare si proximitatea fata de mijloacele de transport in comun sunt unele dintre cele mai importante aspecte de care tin cont companiile atunci cand sunt in cautarea unui spatiu de birouri. Insa in "peisaj" apar si tendinte noi, precum birourile "hot desk".
Birourile open space sau conceptele hot desk, tot mai cautate de multinationale


In ceea ce priveste
design-ul birourilor, in ultimii ani, majoritatea companiilor, in
special cele multinationale, au optat pentru cele de tip open space,
acest lucru asigurandu-le o planificare mai eficienta a spatiului si,
de asemenea, o comunicare mai buna intre departamente.

Mai mult, tot in
randul multinationalelor, a luat amploare si conceptul biroului de
tip „hot desk”, sistem foarte flexibil care nu presupune un
spatiu de lucru stabil pentru fiecare angajat in parte, acesta avand
posibilitatea de a-si schimba biroul in functie de tipul de
activitati pe care le desfasoara, potrivit unei analize recente
realizata de Global City Business Park, unul dintre principalele
proiecte de birouri din zona de Nord a Bucurestiului, detinut de
fondul de investitii Global Finance. 

Potrivit
reprezentantilor Global City Business Park, companiile cauta un
spatiu de birouri usor de personalizat, ce poate fi adaptat nevoilor
lor specifice de business, atat in ceea ce priveste locatia, cat si
facilitatile puse la dispozitie. De asemenea, un aspect deosebit de
important in momentul alegerii unui spatiu de birouri este acordat si
raportului calitate – pret oferit, dar si costurilor de mentenanta.

Ce criterii au companiile pentru alegerea unui spatiu de
birouri
Flexibilitatea spatiului (posibilitatea de compartimentare in
functie de nevoi)
Spatiile de parcare disponbile
Lumina naturala
Proximitatea fata de mijloacele de transport in comun
Sistemele HVAC avansate (incalzire, ventilatie, climatizare)
Facilitatile cladirii / complexului
(farmacie, magazine, restaurante, banci etc.)
Raport calitate – pret
Costuri de mentenanta

Printre cele mai
importante aspecte care influenteaza alegerea unui spatiu de birouri,
pe langa preferinta pentru anumite locatii, se numara si
posibilitatea de compartimentare a spatiului in functie de nevoi,
accesul la lumina naturala si accesul la
mijloacele de transport in comun.

Facilitatile
prezente in cadrul cladirii sunt si ele foarte importante, companiile
dorindu-si sa vina in sprijinul angajatilor. Astfel, sucursalele
bancare, farmaciile, magazinele si restaurantele aflate in cadrul
complexurilor de birouri sau in imediata lor vecinatate reprezinta un
avantaj.

Potrivit
reprezentantilor Global City Business Park, acesta este un moment
prielnic pentru companiile care isi doresc relocarea sau inchirierea
unui spatiu de birouri luand in considerare situatia actuala a pietei
imobiliare, acestea avand posibilitatea de a beneficia de un raport
calitate-pret foarte bun pentru o parte dintre proiectele existente.

Cu toate acestea,
este foarte important ca, in momentul cautarii unui spatiu de
birouri, companiile sa acorde o atentie sporita principalelor nevoi
pe care le au si sa nu faca rabat la calitatea serviciilor puse la
dispozitie. Un alt aspect ce trebuie, de asemenea, luat in calcul
este reputatia proprietarilor cladirii. In cazul in care spatiul nu
este ales corespunzator, exista riscul unor costuri ridicate pe
termen lung si chiar probleme in ceea ce priveste confortul
locatarilor si utilizarea spatiului inchiriat.

Situat in zona de
Nord a Bucurestiului, Global City Business Park are o suprafata
construita de 56.000 mp si un total de spatii de inchiriat de clasa A
de 51.000 mp, in doua cladiri. Proiectul dispune de o suprafata de
28.000 mp construiti subteran, unde se regasesc 844 de locuri de
parcare, ce le suplimenteaza pe cele existente la exterior. Proiectul
a fost demarat in octombrie 2007 si a fost finalizat in februarie
2010.

In acest moment,
Global City Business Park are 28 de chiriasi, iar cea mai mare parte
a suprafetei inchiriate este ocupata de companii precum Coca-Cola HBC
Romania,

Michelin Romania, Total Soft, Call
Point, Euroins, Ford, Cycle, ICAP, Quintiles, Daewoo si Monsanto.

Global Finance,
infiintata in 1991 in Atena, este o firma independenta de investitii,
printre pionierele domeniului private equity si venture capital din
regiune. Operatiunile Global Finance constau in managementul
fondurilor private de capital, dezvoltare imobiliara si servicii de
consultanta in Europa de Sud-Est.

In 2005, Global
Finance a intrat pe piata imobiliara, vizand investitii in Romania,
Bulgaria si Serbia. Global Finance are birouri in Atena, Sofia,
Bucuresti si Belgrad.


Compania, care a
realizat mai mult de 80 de investitii in 11 tari, a intrat pe piata
din Romania in 1996, iar de atunci a investit in diverse domenii,
precum cel farmaceutic, tehnologic, al telecomunicatiilor, al
produselor alimentare, al reciclarii, al asigurarilor, dar si in
imobiliare.

Citeste si
Companiile arunca
bani pe relocare, in loc sa ceara un upgrade al birourilor. Vezi
efectele

Tendinte
de amenajare a birourilor: Spatii mai prietenoase si mai putin
formale (Foto)
 
Cum facem biroul mai eficient? Noile tendinte in amenajarea spatiilor de lucru 
Cum amenajezi biroul ca sa ai angajati fericiti