Real Estate

Companiile arunca bani pe relocare, in loc sa ceara un upgrade al birourilor. Vezi efectele

02 Oct, 11:56 • karina.popescu
Costurile pe care companiile trebuie sa le suporte atunci cand decid sa se mute in alte spatii de birouri pot varia intre 2.800 euro si 10.000 euro pe angajat. Chiriasii ar putea evita aceste costuri daca ar solicita proprietarilor un upgrade calitativ al spatiilor de birouri, care ar ajuta si cladirile mai vechi sa ramana in circuitul de inchiriere, potrivit Immpuls, companie de consultanta, proiectare si project management in real estate.
Companiile arunca bani pe relocare, in loc sa ceara un upgrade al birourilor. Vezi efectele


Pana la opt
componente sunt incluse in costurile de mutare, cel mai mic fiind
reprezentat de transportul efectiv, iar cel mai mare, aproximativ o
treime, find alocat pentru lucrarile de constructie si amenajare.


Alte costuri
importante care contribuie la costul cheltuielilor tin de readucerea
spatiilor la starea initiala, agreata de obicei prin contract
(9-14%), si de achizitia de mobilier si echipamente noi (29-40%). 

[b]Angajatii din
IT&C sunt cei mai sensibili la mutari[/b], companiile putand
pierde 10-30% din echipa cand relocarile urmaresc strict criteriul
eficientizarii costurilor.


Un upgrade
substantial al cladirilor vechi cu carente functionale si de calitate
poate pleca in medie de la 50.000-150.000 euro pe etaj, echivaland cu
costurile de mutare a circa 18-54 de angajati. Dinamica relocarilor
in cladiri noi, pentru un plus de calitate si cheltuieli mai mici,
afecteaza in egala masura chiriasii si proprietarii. [b]Ambele parti
ar putea beneficia de o eficienta financiara[/b], daca proprietarii ar
investi in pastrarea chiriasilor, asigurand astfel si cladirilor de
birouri existente un avantaj competitiv pe piata, in fata noilor
constructii”, a declarat Tudor Popp, managing partener Immpuls Real
Estate Solutions. 

In Romania, cele
mai frecvente aspecte calitative reclamate de catre angajati tin de
climatizare (ventilatie, volum de aer proaspat, temperatura) si
zgomot, care pot fi imbunatatite fara a afecta activitatea curenta a
chiriasilor. Totusi, aceste argumente calitative de baza sunt
frecvent neglijate de catre factorii decizionali care favorizeaza
considerentele de imagine si reprezentare si/sau de reducere a
costurilor”, a adaugat Tudor Popp.

Potrivit companiei,
in prezent, cea mai sensibila industrie la probleme de relocari este
IT&C. Cu o cerere continua de personal din partea companiilor,
angatii din IT&C detin in general o putere considerabila de
presiune, inclusiv in aspecte care tin de mutare.


Piata autohtona a
inregistrat o serie de cazuri in care [b]companii de profil autohtone
au pierdut intre 10 si 30% din personal[/b], cand mutarile au luat in
considerare doar aspectele de eficientizare a costurilor,
neglijandu-le, spre exemplu, pe cele de accesibilitate (mijloace de
transport in comun, timp efectiv de transport).

Immpuls este o
companie specializata in consultanta, proiectare si project
management pentru dezvoltatori, investitori si chiriasi. Compania are
experienta in identificarea de riscuri, vulnerabilitati si probleme
(de siguranta, de eficienta, functionale, documentatii si aprobari
etc.) si in managementul si executia lucrarilor de remediere si
imbunatatire.

Immpuls a fost
fondata in 2006, cu actionariat roman si german si este parte din
Luxemburger Team Group, o echipa internationala multidisciplinara
formata din arhitecti, ingineri si economisti, care a derulat
proiecte majore de dezvoltare sau reabilitare in Europa si in Romania
(Petrom City, Millennium Tower, Fraport, IRIS Mall).

Citeste si Din culisele
relocarilor: Invazie de jucatori, parcari si lifturi inexistente