Real Estate

Cum arata cel mai nou mall din Romania (Galerie Foto)

03 Oct, 12:00 • karina.popescu
Mall-ul Afi Palace Ploiesti, o investitie de 50 milioane de euro a israelienilor de la Afi Europe, a fost inaugurat joi, la 16 luni de la inceperea constructiilor. Vezi cum arata proiectul care va concura cu centrul comercial dezvoltat de sud-africanii de la NEPI in nordul orasului.
Cum arata cel mai nou mall din Romania (Galerie Foto)


Afi Palace Ploiesti,
ridicat in zona pietei Obor din estul orasului, are o suprafata
totala inchiriabila (GLA) de 33.000 mp
disponibila
pe doua nivele. Parterul este rezervat serviciilor si activitatilor
de zi cu zi, in timp ce etajul este dedicat modei, iar activitatile
de divertisment sunt localizate pe ambele etaje ale centrului
comercial.

Ancora centrul comercial este un hipermarket Cora, care ocupa 13.000 mp.

Doar 4 spatii comerciale sunt goale momentan, dintre care doua au fost inchiriate chiar ieri, potrivit oficialilor Afi. Acestia au precizat ca, cine a vrut sa deschida un magazin de fashion la parter, a fost refuzat, pentru ca mall-ul a fost conceput cu spatiile de fashion la etaj.

La orele diminetii, mai erau magazine inca nedeschise pentru public, dupa cum se poate vedea in imagini.

Reprezentantii Afi nu au oferit detalii legate de nivelul chiriilor si al veniturilor estimative ale mall-ului, deoarece compania este listata la bursa, insa primele rezulatate financiare sunt asteptate in ianuarie 2013. Este al doilea mall din Romania al israelienilor, care sunt de parere ca Ploiestiul este un cartier al Bucurestiului.

Mall-ul creat de casa de arhitectura M. Tzur si construit de Danya Cebus Rom, are 2 intrari principale conectate printr-un culoar central. Acoperisul este transparent. Vizitatorii dispun de 1.000 de locuri de parcare, dintre care 300 subteran.

In prezent, gradul
de ocupare al mall-ului este de aproape 100%. Printre chiriasi se
numara branduri de fashion precum
Koton,
H&M, Reserved, Musette, TimeOut, Collins, Nike, Aldo, Otter, Lee
Cooper, Il Passo, Jolidon, Massini, Motivi, Jack and Jones, Braiconf,
Kenvelo, Cropp Town, Leonardo, House, Carpisa, retaileri precum
Intersport, Flanco, EMag, Smyk, Douglas, Sabon, libraria Carturesti,
DM, Animax, Kitchen Shop, toti operatorii de telefonie mobila,

Pintilie Broker de
Asigurare (
RCA Ieftin si Asiguratorii) etc.

In zona de
restaurante
sunt prezenti KFC, McDonald’s, Brioche Doree,
restaurantul libanez El-Bacha, Pizza Dominium, Pizza Bonita,
restaurantul cu specific vietnamez Thang Long, restaurantul grecesc
Spartan, Food of Persia etc.


In zona de
divertisment
si petrecere a timpului liber, sunt prezente complexul Cinema City dotat cu 6 ecrane, un patinoar
interior de 500 mp ce va fi functional tot timpul anului, un casino
MaxBet, un loc de joaca pentru copii in interiorul mallului, arena
pentru patinaj (patine sau role), Cinema XD (cinema virtual 6D), o
zona cu console Play Station si o selectie variata de jocuri
electronice.

Mall-ul a creat direct peste 1.000 de
locuri de munca si alte cateva sute de posturi auxiliare pentru
furnizorii si distribuitorii mallului.

Israelienii s-au
angajat sa dezvolte infrastructura din jurul mall-ului –
reabilitarea completa a strazilor si drumurilor din vecinatatea
centrului comercial, largirea si reabilitarea podului ce traverseaza
paraul Dambu si reabilitarea unui parc invecinat.

Mall-ul Afi va
concura cu Ploiesti Shopping City, cel al sud-africanilor de la NEPI, aflat in nordul
orasului, la iesirea spre Brasov, deschis in toamna anului trecut. In
timpul lucrarilor de constructie, Afi a instalat panouri publicitare
in imediata apropiere a mall-ului NEPI, cu mesajul „Shopping-ul se
face in centru, nu pe centura”.

In vara anului trecut, intrebat cum va
face fata concurentei, David Hay a raspuns ca nici nu o considera
concurenta, din moment ce mall-ul celor de la NEPI este in afara
orasului. 

„Principalul avantaj fata de mall-ul
dezvoltat de NEPI este faptul ca suntem pozitionati in oras.
Ganditi-va cum ar fi ca cineva, obosit dupa o zi de munca, sa prefere
sa mearga la cumparaturi in marginea orasului”, a spus David
Hay.

Totusi, acesta a fost de acord ca mall-ul sud-africanilor
ar putea atrage mai multi clienti in weekend-uri, in timp ce Afi ar
ramane referinta din cursul saptamanii. 

Intrebata ce prefigureaza dupa livrarea in toamna a mall-ului AFI Ploiesti, din punctul de vedere al competitiei cu Ploiesti Shopping City, inaugurat anul trecut de NEPI si Carrefour, Luiza Moraru, seful departamentului de retail al CBRE, a fost impartiala: 

Deschiderea AFI Ploiesti va creste, cu siguranta, concurenta pe acest segment in oras, cel de-al doilea mall avand marele avantaj de a fi situat foarte aproape de centru“, a spus reprezentanta CBRE pentru DailyBusiness.ro.

Afi Europe a anuntat mai multe
schimbari in cadrul proiectului pentru centrul comercial din
Ploiesti. Investitia totala pe care o necesita proiectul in faza
actuala se ridica la 50 de milioane de euro, cu 15 milioane de
euro mai mult decat se estima la inceput.

Initial era
prevazuta o suprafata totala inchiriabila de 26.000 de metri patrati,
dar aceasta s-a marit datorita maririi suprafetei acordate
hipermarketului Cora, dupa ce retailerul a cerut un spatiu mai
mare.


„Cora Romania a
deschis astazi, 3 octombrie 2013, hipermarketul Cora Ploiesti in
Centrul Comercial Afi Palace Ploiesti, ajungand la un numar total de
12 magazine. Cora Ploiesti, magazin in care s-au investit 6,1
milioane de euro
, are o suprafata de vanzare de 6.700 metri patrati
si 32 de case de marcat”, au spus oficialii retailerului.

AFI a semnat o finantare de peste 30
de milioane de euro
 pentru finalizarea constructiei proiectului
cu Raiffeisen Bank International Viena si cu
subsidiara Raiffeisen Bank Bucuresti. 

AFI
Europe dezvolta si gestioneaza diverse proiecte comerciale si
rezidentiale in Romania, Cehia, Serbia, Polonia, Bulgaria, Germania
si Letonia. 

AFI Europe este prezent in Romania din anul
2005. Compania a dezvoltat si administreaza AFI Palace Cotroceni,
printre cele mai mari cinci malluri din ECE si Europa de Sud-Est,
precum si cladirea de birouri AFI Park 1, cu un grad de ocupare de
96%, chiriasii fiind in special companii din zona IT. 

Pe
langa AFI Palace Cotroceni si AFI Park 1, in 2013 AFI Europe va
inaugura AFI Palace Ploiesti, un centru comercial de 30.000 GLA
(suprafata bruta de inchiriere), si va continua dezvoltarea altor
doua proiecte de retail, AFI Palace Arad si AFI Palace B.Noi, precum
si a unei noi cladiri de birouri, laga Cotroceni, AFI Park 2.

4 proiecte de tip shopping-mall vor fi livrate in Romania in acest an. Dupa Afi Palace Ploiesti, este asteptata inaugurarea Promenada Mall din Bucuresti

Citeste intr-o analiza DailyBusiness.ro care vor fi conditiile pietei, cum difera noile unitati fata de generatiile anterioare si ce sanse au proiectele in curs de reinventare.