- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Auto

Daimler a ales: noua fabrica Mercedes va fi in Ungaria, nu in Romania

18 Jun, 12:01 • Redactia DailyBusiness
Grupul auto german Daimler va construi, printr-o investitie de 800 mil. euro, noua fabrica Mercedes la Kecskemét, in Ungaria, tara aleasa in detrimentul Romaniei si Poloniei.
Daimler a ales: noua fabrica Mercedes va fi in Ungaria, nu in Romania

In aceasta fabrica vor fi produse noile modele Mercedes din clasa A si B.

Kecskemét se afla la circa 80 de kilometri de Budapesta. Noua uzina va sustine extinderea gamei de automobile compacte de la doua la patru modele si va crea 2.500 de locuri de munca, se arata intr-un comunicat al Daimler.

Fabrica va produce noua generatie de motoare Mercedes-Benz in 4 cilindri, care va intra pe piata in cursul anului 2008, urmand ca apoi sa construiasca, cel mai probabil din 2010, si noile modele din clasa A si B.

Daimler a anuntat, pe de alta parte, ca va investi 600 milioane de euro in extinderea capacitatilor de productie la fabrica Rastatt din Germania, unde sunt fabricate, in prezent, modelele compacte din gamele A-Classe si B-Classe.

Romania si Polonia, marii perdanti

Anuntul celor de la Daimler ia oarecum prin surprindere piata auto. Estimarile analistilor de pana acum prezentau drept posibile amplasamente Timisoara si localitatea Ujazd din Polonia.

In timp ce autoritatile romane anuntau recent, prin intermediul ministrului pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii, Ovidiu Silaghi, ca Mercedes a ales Timisoara pentru constructia viitoarei fabrici auto, ziaristii polonezi dadeau ca sigura derularea investitiei in localitatea Ujazd, din apropiere de granita dintre Polonia si Germania.

Daimler a anuntat anterior ca principalele criterii luate in calcul pentru alegerea locului unde va fi situata noua fabrica erau legate de costurile de productie, existenta unor furnizori in zona si existenta unui personal calificat in industria auto.

„Mercedes-Benz va oferi o noua generatie de automobile premium pe segmentul modelelor compacte cu un consum de combustibil scazut si eficient. In plus, gama extinsa de produse ne va permite sa ne adresam unor noi grupuri de consumatori si va deschide noi piete si regiuni pentru marcile noastre”, a declarat Dieter Zetsche, presedintele Daimler AG.