COMPANII

Cate scrisori si colete au trimis romanii anul trecut

08 octombrie 2013, ora 12:39, autor(i): Andreea Radu 
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
posta.jpg-mare.jpg
Piata serviciilor postale din Romania a inregistrat, in 2012, o stabilizare, numarul trimiterilor fiind de peste 523,28 milioane, in scadere cumai putin de 1% comparativ cu anul precedent, arata Raportul de date statistice publicat, marti, de Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM).

äAtat traficul intern, cat si cel international, s-au mentinut aproape de nivelul din 2011, inregistrand scaderi usoare de 0,59%, respectiv 3,43%ö, se arata in comunicatul institutiei.

In anul 2012, au fost procesate in Romania
523.286.299 de trimiteri postale (trimiteri de corespondenta, imprimate, colete etc), iar Compania Nationala Posta Romana (CNPR) a continuat sa prelucreze cea mai mare parte dintre aceste trimiteri (74,28%). Cu toate acestea, traficul total realizat prin CNPR a scazut fata de anul 2011 cu 7,17%, in timp ce restul furnizorilor au procesat cu 23,98% mai multe trimiteri fata de anul anterior.

La nivelul trimiterilor interne si internationale, din numarul total de 493.436.207
trimiteri interne, Posta Romana a procesat cu 6,85% mai putine decat in 2011, respectiv 367.215.481 de trimiteri, in timp ce numarul de trimiteri interne procesate de catre furnizorii privati a ajuns la 126.220.726 de trimiteri, crescand cu 23,54% fata de anul anterior.



Potrivit ANCOM,
trimiterile internationale au ajuns la 29.850.092 (71,9% procesate de CNPR), in scadere cu 3,42% fata de anul 2011.

Din totalul trimiterilor postale din Romania in anul 2012, un procentaj de 96,61% au reprezentat trimiterile de corespondenta, imprimate, pachete mici si trimiteri de publicitate prin posta, cu limita maxima de greutate doua kilograme (
posta de scrisori). Acest segment s-a mentinut constant fata de anul 2011, fiind procesate 489.865.918 trimiteri, dintre care 77,87% operate de CNPR.

De asemenea, in anul 2012 au fost colectate si distribuite 23.943.298 de colete postale atat interne, cat si internationale, cu 2,81% mai multe decat in anul 2011. Din numarul total de colete, CNPR a procesat 10,52%, urmatorii zece furnizori de volum mare din acest segment de piata au realizat impreuna un trafic de 11.379.775 de colete (47,53%), iar restul furnizorilor au realizat un volum de 10.044.990 de colete, reprezentand un procent de 41,95% din traficul total de colete.

In anul 2012 traficul postal total aferent serviciilor
Express a fost de 9.477.083, in scadere cu 30,97% fata de anul 2011. CNPR si furnizorii privati si-au impartit acest segment in mod egal.

Traficul de trimiteri din sfera serviciului universal a scazut in anul 2012 cu 7,76% fata de anul 2011, pana la 391.117.038 de trimiteri, inregistrandu-se scaderi atat la nivel intern, cat si la nivel international. Pe acest segment, CNPR a procesat majoritatea traficului (85,32%), remarcandu-se scaderea atat a traficului acesteia, cat si a furnizorilor privati, fata de 2011, cu 8,57%, respectiv 2,78%.

Traficul postal realizat de catre furnizorul de serviciu universal, CNPR, ca urmare a drepturilor rezervate de care a beneficiat in anul 2012, a fost de 262.825.024 de trimiteri, reprezentand peste 95% din traficul de corespondenta din sfera serviciului universal procesat de catre acesta in anul respectiv.

Traficul postal total aferent serviciilor postale din afara sferei serviciului universal a inregistrat si in anul 2012 un trend ascendent, astfel ca, in urma cresterii cu 28,01% fata de anul 2011, acesta a atins nivelul de 132.169.261 de trimiteri postale.

Conform ANCOM, in anul 2012 au fost inregistrate 79.972 de reclamatii, din care 26.849 s-au dovedit a fi intemeiate. Un numar de 8.161 de reclamatii au fost solutionate cu acordare de despagubiri in valoare de 2.427.462 lei.

Raportand traficul general total (523.286.299 de trimiteri postale) la numarul de reclamatii, s-a constatat ca in anul 2012 a existat o reclamatie la 6.543 de trimiteri postale, o reclamatie intemeiata la 19.490 de trimiteri postale, o reclamatie neintemeiata la 9.850 de trimiteri postale si ca, in medie, din trei reclamatii intemeiate, una a fost solutionata prin acordare de despagubiri.

ANCOM este institutia care protejeaza interesele utilizatorilor de comunicatii din Romania, prin promovarea concurentei pe piata de comunicatii, administrarea resurselor limitate, incurajarea investitiilor eficiente in infrastructura si a inovatiei.
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
KeyJobs - Job-uri premium
Marti, 20 Octombrie 2020, 03:01
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter