COMPANII

Top 10 cei mai mari investitori care mizeaza pe retailul alimentar in 2011

05 septembrie 2011, ora 00:02, autor(i): Madalina Pana 
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
euro.jpg
Dinu Patriciu este cel mai mare investitor din retailul alimentar, cu o suma de aproximativ 150 milioane euro programata in acest an pentru dezvoltarea retelelor Macro si Mic.ro. Vezi ce alti oameni de afaceri romani au mai intrat in "liga greilor" din domeniu, alaturi de multinationale.

In 2010, Dinu Patriciu anunta ca reteaua Mic.ro va ajunge la finele acestui an la 3.000 de magazine (1.000 fixe si 2.000 mobile). Dupa ce a deschis circa 300 de magazine in 2010, acesta si-a revizuit planurile, anuntand ca Mic.ro va avea 1.300 de magazine fixe si 1.000 mobile.

Conform celor mai recente declaratii din partea reprezentantilor Mercadia, grup care detine Mic.ro, lantul de magazine de cartier ar ajunge la 2.000 de unitati la finele lui 2011.

Compania Mercadia Holland, controlata de Patriciu, mai detine pachetele majoritare de actiuni la Bet Cafe Arena, iLearn si reteaua de magazine Minimax, care este rebranduita in Macro. In decembrie, aceasta avea 44 de magazine, iar cand a fost cumparata de Dinu Patriciu, numara 31 unitati.
Top 10 cei mai mari investitori ai anului in retail
Top 10 cei mai mari investitori ai anului in retail
Omul de afaceri a inaugurat pe 19 mai, la Brasov, primul magazin din reteaua Macro, in urma unei investitii de 500.000 de euro. Potrivit acestuia, reteaua nationala Macro va ajunge pana la sfarsitul anului la peste 100 de unitati.



In clasamentul celor mai mari investitori din retail urmeaza grupul german Schwartz, care opereaza in Romania retelele Kaufland si Lidl.

Retailerul german cu politica de discount Kaufland a investit in primul trimestru al acestui an aproximativ 45 milioane de euro in extinderea retelei. Prin cele cinci deschideri realizate, Kaufland a ajuns sa detina o retea de 63 de magazine. Reprezentantii Kaufland nu au oferit detalii despre planurile de expansiune din acest an, dar este posibil sa asistam la acelasi ritm ca si in 2010. Potrivit unor surse din piata de retail, numarul magazinelor deschise anul acesta de companie ar putea ajunge la 12.

De asemenea, Lidl vrea sa extinda reteaua de 107 magazine foste Plus cu cel putin 10 unitati construite de la zero, potrivit unor informatii din presa.

Podiumul clasamentului este ocupat de retailerul francez Carrefour, care isi mentine planurile de extindere pe formatul hipermarket, anuntate in luna decembrie a anului trecut. Potrivit unui comunicat al retailerului, in luna septembrie va fi inaugurat cel de-al 8-lea hipermarket Carrefour din Bucuresti, si al 24-lea al retelei, in centrul comercial Colosseum, iar in luna octombrie va fi deschis cel din Botosani.

Pe segmentul de supermarketuri, compania ar putea deschide 5 noi magazine anul acesta.

Pe urmatorul loc in topul celor mai mai investitori din retailul romanesc este grupul Rewe, prezent pe piata locala prin retelele Selgros, Penny si Billa. Selgros a reluat extinderea din Romania dupa o pauza de 3 ani, prin deschiderea unui nou magazin, Penny are in plan deschiderea a 13 magazine anul acesta, iar Billa ar putea deschide cel putin 5 unitati noi.

Ul alt retailer francez, Auchan, are planificate pentru acest an doua noi magazine. Potrivit reprezentantilor companiei, primul magazin deschis in acest an va fi cel de la Constanta, urmat de cel de la Craiova. In prezent, Auchan detine in Romania 7 magazine, din care doua in Bucuresti si cate unul in Pitesti, Targu Mures, Cluj Napoca, Suceava si Timisoara.

Pe locul 6 se afla tot un retailer de origine franceza, lantul de hipermarketuri Cora, care a investit 22 milioane euro in deschiderea magazinului din Drobeta-Turnu Severin si 4,5 milioane euro in cel de la Constanta, aflat intr-o locatie inchiriata. Pentru acest an, compania mai are in plan deschiderea unui hipermarket la Arad, tot intr-un spatiu inchiriat.

Ocupantul locului 7, retailerul Mega Image, a anuntat recent ca anul acesta va deschide 23 de magazine. Expansiunea retelei se va realiza in principal prin deschiderea de supermarketuri Mega Image, majoritatea in Bucuresti si la periferie. Compania opereaza in acest moment 3 branduri de magazine: Mega Image (66 de magazine), Shop&Go (2 magazine) si Red Market (11 magazine). Incepand din acest an magazinele Red Market vor incepe sa fie operate sub brandul Mega Image, pastrandu-se insa in interior conceptul de discount supermarket, cu usoare ajustari.

Supriza clasamentului este gorjeanul Nicolae Sarcina, proprietarul retelei de magazine Succes, care s-a remarcat in peisajul retailului autohton prin preluarea celor 5 hipermarketuri PIC.

Nicolae Sarcina a reusit sa isi construiasca in ultimii ani o retea de peste 160 de supermarketuri si minimarketuri la nivel national. Omul de afaceri de 42 de ani are o avere estimata la 30-32 mil. euro si ocupa locul 207 in Top 300 Capital din 2010.

Reteaua de magazine Succes ar putea creste cu 35 de noi unitati anul acesta, inclusiv cele 5 hipermarketuri PIC, potrivit reprezentantilor companiei care nu au dorit sa precizeze valoarea investitiilor. Potrivit calculelor DailyBusiness.ro, investitia in deschiderea hipermarketurilor in spatiile inchiriate se ridica la circa 20 milioane euro, in vreme ce pentru restul de 30 de magazine, investitia ar putea fi de 3 milioane euro.

Pe penultimul loc se claseaza reteaua de magazine de tip soft-discount Profi, care opera la sfarsitul lunii martie o retea de 85 de magazine, urmand ca in luna aprilie sa fie inaugurate alte doua. Profi are ca si obiectiv pentru acest an extinderea retelei cu 20 de magazine.

Pe locul 10, cu investitii estimate de peste 7 milioane euro, se situeaza compania Unicarm din judetul Satu Mare, care vrea sa deschida in acest an 15-20 de supermarketuri, extinzandu-si astfel reteaua formata in prezent din 55 de unitati.

Compania produce carne, mezeluri, conserve, articole de panificatie, patiserie, cofetarie, lactate si inghetata. Unicarm detine si 55 de magazine, in judetele Satu Mare, Maramures, Bistrita-Nasaud, Salaj, Suceava, Bihor si Cluj, prin care comercializeaza o parte importanta din productie.De asemenea, compania are depozite in Timis, Sibiu, Brasov, Iasi, Bacau si Bucuresti.
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
KeyJobs - Job-uri premium
Miercuri, 25 Noiembrie 2020, 05:04
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter