- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri externe

Vești proaste pentru cei care călătoresc cu avionul! O companie aeriană renunță la politica bagajelor gratuite în cabină

06 Mar, 21:40 • Fundeanu Madalina
O nouă companie aeriană renunță la politica bagajelor gratuite în cabină. Este vorba despre Transavia, divizia low cost a grupului Air France-KLM.
Vești proaste pentru cei care călătoresc cu avionul! O companie aeriană renunță la politica bagajelor gratuite în cabină

Companiile aeriene renunță la o multitudine de servicii pe care le aveau la dispoziție pasagerii, iar aceștia vor ajunge să nu mai primească nimic gratuit. Bagajele, alegerea locului, mesele și divertismentul, servicii ce erau incluse în prețul biletelor multor companii aeriene, acum au devenit servicii plătite, scrie AFP, citat de Agerpres.

O nouă companie aeriană renunță la politica bagajelor gratuite în cabină

În urmă cu o săptămână, Transavia, divizia low cost a grupului Air France-KLM a anunțat, referitor la încetarea politicii de bagaje de cabină gratuite, că aceste „venituri suplimentare” stau la baza modelului economic al companiilor aeriene de tip low cost şi, din ce în ce mai mult, şi în cazul altor companii aeriene.

„Măsura este deja în vigoare la toţi concurenţii Transavia” (Ryanair, easyJet, Wizz Air)”, a anunțat directorul general de la Air France-KLM, Benjamin Smith, care a vorbit de tarife variabile care încep de la 15 euro pentru bagajele de mână.

Pierderi de peste 10 miliarde de euro

Air France-KLM, care se bazează pe o marjă operaţională cuprinsă între 7% şi 8% în perioada 2024-2026, faţă de una de 5,7% în 2023, după ce în 2020 şi 2021 a înregistrat pierderi cumulate de 10,4 miliarde de euro, a anunțat faptul că a reuşit să majoreze cu 53% veniturile suplimentare per călător începând din 2019 şi până în prezent, conform surselor.

La scară mondială, firma de consultanţă OAG susţine că ponderea ocupată de veniturile suplimentare în cifra de afaceri a companiilor aeriene s-a dublat între 2013 şi 2022, pentru a ajunge la 15%, ajungând la peste 102 miliarde de dolari.

„În ultimul deceniu, opţiunile au devenit o piatră crucială în sănătatea financiară a companiilor. Ele reprezintă o sursă de venituri crucială într-un sector cu marje reduse şi unde concurenţa este feroce”, precizează firma de consultanţă.

Te-ar mai putea interesa și: Unde poți călători ieftin în Europa, în primăvara 2024. Destinațiile cele mai populare de city break-uri

bagaje de cabină
bagaje de cabină

Tendinţa ar putea chiar să se accelereze cu o creştere anuală de două cifre a acestor venituri până în anul 2030, conform prognozelor analiştilor de la OAG.

„Pentru anumite companii aeriene, aceste venituri ar putea reprezenta între 45% şi 50% din cifra lor de afaceri, cum este cazul de exemplu la Ryanair”, a explicat expertul în sectorul aerian Paul Chiambaretto, profesor de strategie şi marketing la Montpellier Business School.

Potrivit acestuia, companiile aeriene low-cost mizează pe preţul scăzut al biletelor afişat pe Internet, în condiţiile în care frecvent „dacă adăugăm toate opţiunile, preţul unei companii low-cost va fi relativ apropiat de cel al unei companii tradiţionale”.

Oportunitate pentru transportatorii aerieni

Transportatorii aerieni prezintă această structură de tarife drept o oportunitate de a-ţi crea călătoria în sistem a la carte.

Pe lângă cifra de afaceri, contribuţia opţiunilor plătite la rentabilitatea transportatorilor aerieni a devenit crucială. Potrivit unui raport din 2022, firma de consultanţă McKinsey a remarcat că „marjele pentru serviciile suplimentare sunt în general ridicate” şi că, fără ele, „numeroase companii aeriene nu şi-ar recupera cheltuielile”.

„Costurile suplimentare pe care opţiunile le presupun pentru companiile aeriene sunt foarte mici”, confirmă şi Paul Chiambaretto, potrivit căruia la anumite opţiuni, cum este prioritatea la îmbarcare, marja de profit „este de aproape 100%”.

Eliminarea gratuității pentru bagajele de cabină

În cazul concret al eliminării gratuităţii pentru bagajele de cabină, motivaţia companiilor low-cost nu este doar una de ordin financiar: pentru a reduce întârzierile la îmbarcare şi debarcare precum şi pentru a putea programa mai multe zboruri într-o singură zi, ele au interesul ca valizele să fie plasate în cală.

Mai multe companii aeriene clasice au adoptat o astfel de politică de tarifare a la carte, chiar şi pentru zborurile pe distanţe lungi.

Vezi mai multe știri: Paşaportul simplu electronic va putea fi expediat la orice adresă din România! Noua măsură ar putea fi implementată până la 1 ianuarie 2025

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
BEC cere ștergerea clipului filmat la Cotroceni cu Drulă, Nicușor Dan și Voiculescu: Material „cu caracter electoral ilegal”
BEC cere ștergerea clipului filmat la Cotroceni cu Drulă, Nicușor Dan și Voiculescu: Material „cu ...
Aproape 1.000 de angajaţi concediaţi după ce încă o fabrică din România se închide. Noi investitori ar putea revitaliza zona
Aproape 1.000 de angajaţi concediaţi după ce încă o fabrică din România se închide. Noi investitori ...
Guvernul a majorat valoarea nominală a tichetelor de masă. De când vor încasa angajaţii români mai mulţi bani
Guvernul a majorat valoarea nominală a tichetelor de masă. De când vor încasa angajaţii români ...
Daniel Băluță promite transparență, dar după alegeri: „Voi prezenta toate documentele despre averea familiei mele”
Daniel Băluță promite transparență, dar după alegeri: „Voi prezenta toate documentele despre ...
Drone militare neidentificate au vizat avionul Volodimir Zelenski înainte de aterizare la Dublin
Drone militare neidentificate au vizat avionul Volodimir Zelenski înainte de aterizare la Dublin
Vaticanul menține interdicția pentru diaconatul feminin, dar studiile continuă
Vaticanul menține interdicția pentru diaconatul feminin, dar studiile continuă
Tanczos Barna cere prudență: Sistemul Garanție-Returnare trebuie mai întâi să se stabilizeze
Tanczos Barna cere prudență: Sistemul Garanție-Returnare trebuie mai întâi să se stabilizeze
Apele Române: Distribuția apei în Prahova va începe doar după confirmarea analizelor DSP
Apele Române: Distribuția apei în Prahova va începe doar după confirmarea analizelor DSP
Avocatul Poporului cere reguli clare pentru pensiile românilor care au muncit în străinătatepensii
Avocatul Poporului cere reguli clare pentru pensiile românilor care au muncit în străinătatepensii
New York Times dă în judecată Pentagonul după retragerea acreditărilor și noile reguli restrictive pentru presă
New York Times dă în judecată Pentagonul după retragerea acreditărilor și noile reguli restrictive ...
Federica Mogherini demisionează de la conducerea Colegiului Europei după deschiderea unei anchete EPPO pentru fraudă
Federica Mogherini demisionează de la conducerea Colegiului Europei după deschiderea unei anchete EPPO ...
ONG-urile boicotează consultările ICCJ. Dialog selectiv și cu pensiile speciale ascunse sub preș
ONG-urile boicotează consultările ICCJ. Dialog selectiv și cu pensiile speciale ascunse sub preș
Dominic Fritz acuză PSD că politizează criza de la Paltinu: „Instituțiile au fost conduse de pile și amante”
Dominic Fritz acuză PSD că politizează criza de la Paltinu: „Instituțiile au fost conduse de pile ...
Poșta Română vrea să renunțe la livrarea pensiilor. „E o povară, nu un business sustenabil”
Poșta Română vrea să renunțe la livrarea pensiilor. „E o povară, nu un business sustenabil”
Scandal în Senat pe tema crizei de apă. Ședință transformată în duel politic între PSD și USR
Scandal în Senat pe tema crizei de apă. Ședință transformată în duel politic între PSD și USR
Ucraina-Rusia: Vladimir Putin afirmă că unele propuneri din planul american de a pune capăt războiului din Ucraina sunt inacceptabile pentru Kremlin
Ucraina-Rusia: Vladimir Putin afirmă că unele propuneri din planul american de a pune capăt războiului ...
România va avea 100.000 de acceleratoare AI la Cernavodă și Doicești. Guvernul a aprobat ca Ministerul Energiei să devină coordonator principal al proiectului de 5 miliarde de euro
România va avea 100.000 de acceleratoare AI la Cernavodă și Doicești. Guvernul a aprobat ca Ministerul ...
Un livrator de mâncare a rămas fără loc de muncă după ce și-a tuns barba
Un livrator de mâncare a rămas fără loc de muncă după ce și-a tuns barba