- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Surpriză imensă pentru români. Autostrada A0 Nord-DN1-A3 ar putea fi gata mai repede!

04 Oct, 23:33 • Cornel Ghimeșan
Românii s-ar putea bucura de o surpriză total neașteptată! Autostrada A0 Nord-DN1-A3 ar putea fi dată în folosință înainte de termenul stabilit.
Surpriză imensă pentru români. Autostrada A0 Nord-DN1-A3 ar putea fi gata mai repede!

Asociația Pro Infrastructură anunță că Autostrada A0 Nord-DN1-A3 ar putea fi gata până la finalul anului viitor. Autostrada se întinde între DN1 Corbeanca și A3 și are o lungime de aproximativ 19 kilometri.

Contractul de proiectare și exectutare are o valoare de 832 de milioane de lei și a fost semnat în 17.05.2021, iar ordinul de începere a fost emis pe 16.08.2021, deci șantierul trebuie închis în vara lui 2024.

Citește și: Marius Budăi consideră că delegaţia care a negociat PNRR-ul cu Comisia Europeană a comis un act de trădare, prin acceptarea introducerii pragului de 9,4% din PIB pentru pensii

Surpriză imensă pentru români. Autostrada A0 Nord-DN1-A3 ar putea fi gata mai repede!
Surpriză imensă pentru români. Autostrada A0 Nord-DN1-A3 ar putea fi gata mai repede!

Când va fi gata Autostrada A0 Nord-DN1-A3

Constructorul „a apăsat accelerația” iar prima porțiune ar putea fi circulată chiar la finalul anului 2023. Deschidere parțială care este preconizată se referă la aproximativ 10 kilometri între nodurile cu DN1 și Autostrada A3. În mod normaș contractul prevedea 12 luni de proiectare, 22 de execuție și 10 ani garanție, dar se pare că există șanse foarte mari ca lucrurile să se miște mai repede.

Un scenariu optimist spune ca ar putea fi găsită o soluție provizorie de încărcare/descărcare în DJ100 la Afumați. Antreprenorul are motivația și puterea să devanseze inaugurarea întregului lot, dar și CNAIR trebuie să-i ceară acest lucru și să facă demersurile birocratice necesare.

„Chiar dacă nu ar fi o variantă optimă de conectare cu DN2, în opinia noastră efortul birocratic, financiar și tehnic este justificat deoarece oferă o alternativă traficului metropolitan de nord și celui de tranzit. Asta mai ales în contextul în care CNAIR tergiversează să acorde chinezilor de la CCECC contractul pe lotul 3 al A0 Nord, cel care include nodul A0-DN2, licitația fiind lansată în 06.06.2019, adică în urmă cu 3 ani și 4 luni!!!”, se arată într-o într-o postare a Asociației Pro Infrastructură

Te-ar putea interesa și: Europenii se pregătesc să stingă lumina! UE face scenarii pentru marea pană de curent

Trăim în secolul vitezei, în secolul în care ORICE este la un click distanța, iar diferențele sunt dictate de calitatea “ambalajului”. Trăim în secolul în care suntem victimele dezinformării ... citește mai mult