- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Adrian Ariciu, CEO Metro România, despre mediul de afaceri: „Am observat un comportament mai prudent în rândul românilor.”

20 Dec, 12:41 • Oprea Alina
CEO Metro, Adrian Ariciu, vorbește despre cum se desfășoară mediul de afaceri, mai exact despre cum s-a desfășurat acesta în ultima perioadă. Acesta a observat o notă de precauție în comportamentul afaceriștilor!
Adrian Ariciu, CEO Metro România, despre mediul de afaceri: „Am observat un comportament mai prudent în rândul românilor.”

Adrian Ariciu, CEO Metro România, este uul dintre cei mai importanși actori de pe scena comerțului autohton și spune că anul 2023 a fost marcat de o serie de evenimente semnificative atât la nivel internațional, cât și la nivel național. Mai mult decât atât, acestea și-au pus amprenta asupra mediului de afaceri autohton.

„Pe plan naţional, am fost martori la schimbări legislative şi fiscale semnificative, care au introdus un grad de precauţie în mediul de afaceri românesc. Aceste schimbări au avut un impact direct asupra modului în care afacerile planifică şi implementează iniţiativele lor, determinând o abordare mai prudentă şi mai selectivă“, afirmă executivul român, potrivit celor comunicate de Ziarul Finaciar.

Ai putea fi interesat și de: Cristian Dinu a renunțat la job-ul de la bancă pentru a începe propria afacere de la 0. Astfel a luat naștere Yuppy.yee, o firmă de organizare de evenimente pentru copii

Adrian Ariciu, despre mediul de afaceri românesc (Metro)

Metro
Metro

Metro este activ pe segmentul cash&carry, mai exact acesta se adresează companiilor, nu clienților finali. Acesta are local o rețea de 30 de magazine. Astfel, comerciantul ia la prima mână pulsul mediului de business. O altă chestiune este ceea conform căreia Metro este un activ în care oamenii aleg deseori să își facă cumpărăturile datorită prețurilor mulr mai scăzute față de magazinele normale, precum Lidl, Kaufland, Carrefour, iar lista poate continua.

Chiar dacă Metro nu se adresează clientului final, acesta poate analiza și consumul privat datorită clienților săi revânzători sau jucători HoReCa. Este o variantă mai rapidă Metro și acesta este un retailer deja cunoscut pentru oameni ca fiind o variantă facilă atunci câd vine vorba de firme și companii, de aceea și atât de ales.

„În 2023, am observat un comportament mai prudent în rândul românilor, caracterizat de o scădere uşoară a consumului în anumite categorii, în special cele nealimentare. În schimb, sectorul alimentar şi cel al băuturilor au păstrat un nivel relativ stabil de cerere“, a adăugat Ariciu, potrivit sursei citate anterior.

Ai putea fi interesat și de: Povestea de succes a doi soți români care și-au transformat pasiunea într-o afacere. Au revenit în țară după 20 de ani petrecuți în Italia