Proprietarul polonez al lanțului de magazine FROO a anunțat că se deschid 1.000 de noi magazine în România. Acesta a accesat fonduri de la Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare tocmai pentru a finanța extinderea lanțului de magazine atât în țara noastră, cât și în Polonia.
Rețeaua de magazine poloneză Żabka a intrat, în 2024, sub brandul Froo. Sub această siglă au fost deschise deja peste 50 de magazine în București, Ilfov și Pitești. Compania intenționează să se extindă cu până la peste 1.000 de noi locații în țara noastră, dar și în Polonia, în următorul an. La nivel mondial, grupul Żabka are în proprietate peste 11.000 de magazine Froo.
Froo se alimentează din România, de unde findurile se ridică la circa 11 milioane de euro. Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD) a subscris 140 de milioane de zloți (32,9 milioane euro) într-o emisiune de un miliard de zloți a primei obligațiuni legate de sustenabilitate lansată de către Żabka Group.
Subscrierea băncii va fi direcționată către finanțarea costurilor operaționale și a cheltuielilor de capital al companiei în Polonia și Româmnia. BERD a oferit sprijin grupului polonez atît din postura de acționar, cât și ca furnizor de finanțare încă din anul 2017.
Żabka își dorește ca până în 2028 numărul clienților finali din românia să se dubleze, după cum au transmis chiar reprezentanții grupului polonez.
În urmă cu doi ani, magazinele Froo au avut peste trei milioane de clienți zilnic. Veniturile lor au urcat la 4,6 miliarde de euro. Grupul polonez mai deține și magazinele autonome Nano, servicii de Żabka., potrivit fanatik.ro.