- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Amendă pentru informații inexacte referitoare la domiciliu. Situația trebuie reglată în 15 zile

07 May, 23:45 • Stefan Simion
Autoritățile sunt mult mai stricte în ceea ce privește informațiile false referitoare la domiciliu. Mai exact, cei care nu locuiesc la adresa din buletin, au la dispoziție 15 zile pentru a obține o viză de flotant. În caz contrar, sunt pasibili de amendă.
Amendă pentru informații inexacte referitoare la domiciliu. Situația trebuie reglată în 15 zile

Pentru a evita această amendă, românii care nu locuiesc la adresa de domiciliu trebuie să meargă cu proprietarul locuinței la Biroul de Evidență a Populației pentru a obține o viză de flotant. De anul acesta, amenzile sunt cuprinse între 75 și 150 de lei. MAI precizează că această măsură este menită să asigure corectitudinea datelor din Registrul Național de Evidență a Persoanelor.

Așadar, proprietarii locuințelor care găzduiesc perrsoane străine au obligația de a-și însoți chiriașii la Serviciul de Evidență a Populației pentru a-și exprima consimțământul de primire în spațiu.

Ce este și când trebuie solicitată viza de flotant

Viza de flotant este un document oficial care atestă reședința temporară a unei persoane la un alt domiciliu decât cel trecut în buletin. Viza este obligatorie doar dacă chiriașul sau persoana primită în gazdă stă mai mult de 15 zile la alt domiciliu decât la cel trecut în buletin. Valabilitatea vizei de flotant este de un an.

Citeste si Barul în care ești amendat dacă înjuri. Toți banii strânși merg către cauze caritabile

Viza de flotant va fi obligatorie pentru accesul la servicii publice, înscrierea copiilor la școală, beneficii sociale și accesul la servicii medicale în altă localitate.

Documente necesare pentru obținerea vizei de flotant

Pentru solicitarea vizei de flotant, sunt necesare următoarele documente:

  • Cererea de viză de flotant – formularul este disponibil la primărie sau online pe site-ul administrației locale unde doriți să vă stabiliți reședința
  • Actul de identitate – buletin sau pașaport.
  • Dovada dreptului de folosință a locuinței – contract de închiriere, titlu de proprietate sau adeverință de la proprietar.
  • Declarație pe propria răspundere – confirmă locuirea la adresa menționată și lipsa altor reședințe.
  • Certificatul de naștere
  • Certificatul de căsătorie

Citeste si TikTok, amendă record de 530 de milioane de euro pentru transferuri ilegale de date către China și lipsă de transparență

Urmărește Daily Business pe Google News
Numele meu este Ștefan Simion și sunt absolvent al Facultății de Jurnalism din București. În ultimii ani am lucrat pe postul de redactor în mai multe instituții de presă din România, iar acum ... citește mai mult