- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Amenzi fără număr și oprirea temporară a transportului feroviar. Dezastrul găsit de inspectorii ANPC, în urma controalelor masive

06 May, 12:51 • Constantin Cristina
Inspectorii ANPC au efectuat controale masive în cadrul transportului feroviar, pentru asigurarea respectării prevederilor legislației în domeniu. Iată ce dezastru au găsit oficialii.
Amenzi fără număr și oprirea temporară a transportului feroviar. Dezastrul găsit de inspectorii ANPC, în urma controalelor masive

Oficialii de la Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) au desfășurat de la începutul anului o campanie de verificare a modului în care sunt respectate prevederile legislației în domeniu, în privința serviciilor oferite consumatorilor la desfășurarea activității în transportul feroviar, a informat ziare.com.

Citește și: Situaţia transporturilor de mărfuri, în 2022: Cele rutiere au înregistrat o creştere, însă cele feroviare se confruntă cu probleme

Amenzi fără număr și oprirea temporară a transportului feroviar. Dezastrul găsit de inspectorii ANPC

Ion Iodăchescu, șeful Regiunii Sud Muntenia, împreună cu echipele de control din întreaga țară au luat la verificat 109 operatori economici. În urma neregulilor găsite, au fost aplicate 89 de amenzi în valoare de 693.500 de lei și oprirea temporar de prestare a serviciilor, până la remedierea deficiențelor, în cazul a 27 de operatori economici.

ANPC a precizat că operatorii economici opriţi temporar de la funcţionare se află în judeţele: Prahova, Caraş Severin, Vaslui, Olt, Dolj, Vâlcea, Covasna, Harghita, Mureş, Bihor, Sălaj, Satu Mare, Cluj, Vrancea, Galaţi şi Buzău.

transport feroviar
transport feroviar

În urma controlului echipele ANPC au descoperit: condiţii igienice necorespunzătoare ale garniturilor de tren, respectiv geamurile vagoanelor şi usile de acces fisurate, cotiere defecte cu partea metalica neacoperită, lipsa tapiţeriei sau existenţa uneia deteriorate (ruptă, tăiată), perdele de protectie pătate, murdare; folosirea unor toalete neigienizate sau igienizate parţial, degajând un puternic miros de dejecţii, cu pisoare defecte, fără produse de igienă, folosind vase de wc fără capac, fără apă la grupul sanitar; prestarea serviciilor nealimentare pentru călători fără a asigura condiţiile igienice necesare; folosirea unor săli de aşteptare neigienizate, nerenovate, cu păianjeni pe tavan, pereţi scorojiţi, pete de mucegai, infiltraţii de apă.

De asemenea, alte probleme au fost: pavimente de pe peroane deteriorate, coşuri de gunoi ruginite; existenţa peroanelor neridicate la nivel, a unor peroane denivelate cu armătura de metal ieşită prin beton-la vedere; folosirea unui număr insuficient de scaune pe peron, cele existente fiind şi deteriorate; neafişarea informaţiilor corecte şi complete la ghişeele de bilete; prezentarea unor tarife în moneda euro, fără a fi afişat cursul de schimb valutar al BNR; informare incompletă cu privire la reclamaţiile consumatorilor.

Alte articole: Franța investește în transportul feroviar. Scopul este reducerea emisiilor de carbon. Proiectul se ridică la 100 de miliarde de euro