- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Angrourile româneşti, magnet pentru cei care caută prețuri mici. Companiile gigant readuc la viață un model de business ce aminteşte de comerţul din anii ’90

09 Apr, 08:36 • Fundeanu Madalina
Angrourile, din ce în ce mai căutate de românii care vor să scoată mai puțini bani din buzunar. Cinci companii uriașe readuc în atenția oamenilor un model de business ce aminteşte de comerţul din anii ’90.
Angrourile româneşti, magnet pentru cei care caută prețuri mici. Companiile gigant readuc la viață un model de business ce aminteşte de comerţul din anii ’90

Ability Trade SRL din Brăila, Geolaila Comimpex SRL din Bucureşti, Decenu Noi Retail S.R.L. din Ilfov, DCN EU Cash&Carry din acelaşi judeţ şi Lucidus SRL din Bucureşti sunt cinci companii româneşti care operează angrouri, conform informațiilor relatate de Ziarul Financiar.

Angrourile, din ce în ce mai căutate de românii care vor să scoată mai puțini bani din buzunar

Toate aceste afaceri au fost gândite în primă etapă pentru a deservi clienţii revânzători şi operatorii HoReCa, însă, odată cu trecerea timpului, ele şi-au deschis porţile şi pentru clienţii finali.

Aceste magazine se fac remarcate datorită preţurilor mai mici şi datorită unei politici specifice angrourilor – preţul scade pe măsură ce cantitatea achiziţionată creşte. Iar într-o perioadă în care consumatorii români caută tot mai multe oferte, promoţii şi preţuri mici, aceste afaceri sunt din ce în ce mai căutate.

Ritmul de creştere al vânzărilor acestor firme a variat în anul 2022 (comparativ cu anul precedent) între 22 şi 62%. Iar împreună, aceste angrouri adună afaceri în valoare de 1,2 mld. lei.

Cel mai mare business este DCN EU Cash&Carry din Ilfov, cu o cifră de afaceri de 432,7 mil. lei în 2022, ultimul an pentru care există date înregistrate.

Citește și: Hypermarketul care se instalează în România, contra ginganților Kaufland, Lidl sau Carrefour. Marele retailer are surprize pentru clienții români

angrouri
angrouri

Pe site-ul propriu apare informaţia conform căreia businessul lucrează cu o marjă de 5-7%. Spre comparaţie, în retail, într-un supermarket sau magazin de proximitate, marja medie sare de 20%, conform datelor transmise de Ziarul Financiar obținute pe baza informaţiilor de la actorii din domeniu.

Prin urmare, consumatorii locali sunt atraşi de un asemenea magazin tocmai datorită diferenţelor importante de preţ, şi mai ales acum, când inflaţia record a mâncat din puterea de cumpărare a oamenilor.

Magazinul românesc cu prețuri mici care a devenit viral pe TikTok

Un magazin românesc a devenit viral de câteva zile pe platforma TikTok. Cei mai mulți dintre cei care i-au trecut pragul au fost surprinși când au văzut că aici există prețuri foarte mici, spre deosebire de marile lanțuri de supermarketuri ca Lidl, Auchan, Cora, Kaufland sau Carrefour, relatează Fanatik.ro.

Este vorba despre Geolaila, care face furori pe TikTok datorită ofertelor sale. Recent, o familie care a vizitat centrul comercial, aflat foarte aproape de București, a rămas profund uimită de experiența plăcută de la sesiunea de cumpărături:

„Am fost la magazinul viral de pe TikTok, Geolaila, care e în Afumați și am cheltuit 1.036,47 de lei pe un coș de cumpărături plin cu produse cosmetice și de curățenie”, a precizat unul dintre membrii familiei, pe Instagram.

Vezi mai multe știri: Magazinul românesc care bate Lidl, Kaufland sau Carrefour la prețuri! A devenit viral în mediul online!