Aurora Multimarket, parte din portofoliul Horizon Capital, a pătruns și pe piața din București prin deschiderea a trei magazine – unul în complexul comercial de la Piața Crângași, altul pe Calea Moșilor și un altul pe Șoseaua Alexandriei. În total, compania a ajuns la o rețea de 55 de magazine.
În mai puțin de doi ani, retailerul raportează performanțe pe piața locală și spune că indicele de loialitate a clienților a depășit pragul de referință ucrainea ajungând la 80 față de 60. Până în prezent, peste 27 de companii ucrainene își exportă produsele pentru a fi vândute în magazinele Aurora din țara noastră, notează economica.net.
Citește și: România dă afară bugetari, dar angajăm masiv străini: 50.000 de permise de muncă în 7 luni din 2025
„Pentru acest an vrem să ne creștem veniturile în România la 40 de milioane de euro în România”, a spus în primăvara acestui an Taras Panasenko, CEO Aurora la Summitul Exportatorilor organizat de Forbes Ucraina la Kiev și citat de Ukraine Open for Business.
În 2024, compania a investit 55 de milioane de euro în dezvoltarea rețelei în Ucraina. Veniturile realizate în Ucraina anul trecut au fost de 848 de milioane de euro, în creștere cu 42,5% față de 2023.
Pentru acest an, compania are în plan deschiderea a 340 – 350 de noi magazine în Ucraina.
„Vrem să ne listăm la bursă, dar așteptăm momentul potrivit pentru companiile din retail. Acum, spre exemplu, compania poloneza Żabka s-a listat și a avut succes. Cu toate acestea, principalul factor care va avea un impact pozitiv asupra listării noastre este sfârșitul legii marțiale în Ucraina”, a mai spus Panasenko citat de Forbes.
În acest moment, Aurora nu are în plan să intre pe noi piețe, ci se concentrează pe extinderea din România. Pentru extinderi în viitor, sunt luat în calcul țări precum Uzbekistan, Moldova sau Bulgaria.
Aurora și-a început activitatea în 2011 cu o rețea de magazine într-un oraș din Ucraina. Lanțul are peste 1.600 de unități în Ucraina.