- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Autostrada Transilvania. Începe proiectarea și execuția lotului Suplacu de Barcău-Chiribiș, după 20 de ani de la Bechtel

15 Mar, 14:03 • Adrian Popovici
Încep lucrările de proiectare pentru lotul Suplacu de Suplacu de Barcău-Chiribiș, după 20 de ani de la semnarea contractului inițial cu Bechtel. Lucrările au fost preluate de o companie din România și ar trebui să fie gata în 2 ani.
Autostrada Transilvania. Începe proiectarea și execuția lotului Suplacu de Barcău-Chiribiș, după 20 de ani de la Bechtel

După 20 de ani de la controversele cauzate de ,contractul Bechtel”, începe în mod oficial etapa de proiectare a lotului Suplacu de Barcău-Chiribiș de pe Autostrada Transilvania (A3), transmite Economedia.

Mai exact, după cum transmite sursa citată, de vineri, 15 martie 2024 se calculează cele 6 luni aferente etapei de proiectare pentru contractul de proiectare și execuție semnat pentru lotul Suplacu de Barcău-Chiribiș de pe Autostrada Transilvania. Trebuie precizat că documentele necesare pentru începutul lucrărilor au fost semnate pe 24 noiembrie 2023, contractul fiind obținut de firma Construcții Erbașu, aflată la primul contract pentru un lot de autostradă din țara noastră.

Dacă lucrurile pentru lotul Suplacu de Barcău-Chiribiș de pe Autostrada Transilvania evoluează așa cum a fost stabilit prin contract, atunci primii pași pentru ca acest tronson să devină realitate ar trebui să aibă loc în toamnă. Astfel, în cea de a doua jumătate a acestui an ar putea începe organizarea de șantier.

,,Pe data de 15 martie vor începe lucrările pentru proiectarea și execuția Secțiunii Suplacu de Barcău – Chiribiș, a Autostrăzii Transilvania ! Pentru finalizarea construcției celor 26,35 km Antreprenorul român (Construcții Erbașu SA) are la dispoziție 24 de luni (6 luni proiectare și 18 luni execuție lucrări). Contractul în valoare de 884,12 milioane de lei, fără TVA (finanțat prin PT ), a fost semnat în luna noiembrie a anului trecut. Pe traseul secțiunii de autostradă Suplacu de Barcău -Chiribiș se vor construi inclusiv 8 poduri, 8 pasaje și 3 viaducte.” a transmis vineri, 12 ianuarie, șeful CNAIR, Cristian Pistol.

Te-ar putea interesa și: Încă o amânare pentru desemnarea proiectantului pe Autostrada Brașov-Bacău A13. Lucrările avansează cu dificultate

Lotului Suplacu de Barcău-Chiribiș de pe Autostrada Transilvania
Lotului Suplacu de Barcău-Chiribiș de pe Autostrada Transilvania

Istoricul lotului Suplacu de Barcău-Chiribiș de pe Autostrada Transilvania

Lucrările la acest lot au fost abandonate după rezilerea contractului Bechtel, în anul 2013.CNAIR a reușit să mai atribuie o dată contractul în anul 2015 dar constructorul spaniol nu a reușit să se mobilizeze iar contractul a fost reziliat din nou în anul 2016.

Contractul pentru proiectarea lotului Suplacu de Barcău-Chiribiș a fost semnat de statul român cu Erbașu pe 24 noiembrie 2023 pentru 884 milioane lei, lucrările urmând să fie realizate de-a lungul a 24 de luni: 6 pentru proiectare și 18 luni pentru lucrările efective. De la Chiribiș la Biharia,  pe următorul lot, CNAIR va semna contractul cu Precon, conform deciziei CNSC. De la Nușfalău la Marca (jud. Sălaj) din septembrie 2023 se circulă pe cei 14 kilometri ai lotului Nurol.

Citește și: Românii vor avea la dispoziție o nouă autostradă! S-au făcut pași importanți pentru a începe lucrările