Autostrăzile A8 (Autostrada Unirii) și A3 (Autostrada Transilvania) riscă să nu mai fie finalizate după ce compania UMB, care deține șantierele a blocat plățile. Informația nu este una oficială, ci a fost lansată de muncitorii din șantiere, care se tem că salariile ar putea să nu le mai fie plătite. Aceștia au făcut un schimb de mesaje private în care au vorbit despre acest subiect, mesaje care au fost publicate ulterior pe pagina de Facebook „Drum Expres Focșani-Brăila-Constanța.
„A încetat orice plată… nu se mai fac comenzi… s-a blocat tot financiar și pe A8 s-a spus că vor intra mai devreme cu o săptămâna în vacanță, pe termen nedeterminat, deși vacanța era de o săptămână”, a scris unul dintre angajați într-o conversație postată ulterior pe Facebook.
Potrivit acestora, compania deținută de Dorinel Umbrărescu ar fi urmat să mai continue lucrările doar pe șantier, cel de pe „lotul urșilor” al autostrăzii A1 Lugoj-Deva.
În luna februarie 2025, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, anunța faptul că pe șantierul A1 Lugoj-Deva, cu o lungime totală de 13,13 km, sunt lucrează nu mai puțin de 600 de angajați și 300 de utilaje, și „se lucrează 24/7, 7 zile pe săptămână”.
La câteva ore după ce informațiile au devenit publice, Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a reacționat oficial și a negat că ar fi vorba de altceva în afară de pauza programată a lucrărilor UMB.
„UMB intră în pauză programată de o săptămână. Nu este nimic diferit de activitatea de până acum a UMB. Este firesc să nu poți cere unor constructori să stea departe de familii mai mult de câteva săptămâni. Deci nu este nimic excepțional în această situație. Pe de altă parte este normal că toți constructorii să fie preocupați de asigurarea fluxurilor financiare care le permit continuarea activității în viitor. Iar aceste fluxuri sunt asigurate atât din fonduri europene cât și din bugetul de stat”, au transmis reprezentanții CNAIR.
În replică la comunicatul CNAIR, un angajat UMB a lăsat următorul comentariu: „Eram sigur. CNAIR a găsit bani. Dacă se face public, se găsesc solții. Pauza era programata în saptamana 26:05-02:06. ( se lucrează 4 saptamani cu 1 libera ). Ultima vacanta fiind de Paște„