În lipsa fondurilor, Ministerul Transporturilor a apelat la măsuri drastice: pentru prima dată a amânat un contract deja semnat, potrivit Digi24. Situația se înregistrează între Arad și Oradea, pe lotul 1 al drumului expres 16, unde șantierul ar fi trebuit să înceapă luna trecută. Lucrările au fost însă reprogramate pentru martie 2027, termen care, inițial, era stabilit pentru finalizare. Asociația Pro Infrastructură atrage atenția că ministerul și-a asumat proiecte peste capacitatea reală de finanțare.
„Statul, pe autostrăzi, a plătit până în acest moment ceas facturile. Asta nu înseamnă că o să se întâmple la fel acum, în toamnă și în decembrie, pentru că banii se termină acum și deja CNAIR și Ministerul Transporturilor au cerut o rectificare bugetară, adică niște bani în plus. Din ce informații avem noi, dincolo de 5 miliarde de lei”, spune Ionuț Ciurea, director la Asociația Pro Infrastructură.
Problemele de finanțare au blocat și autostrada A7, între Pașcani și Suceava. Licitația lotului 1, estimat la 3 miliarde de lei fără TVA, s-a încheiat în martie, iar pentru lotul 2, câștigătorul a fost desemnat în aprilie. Cu toate acestea, la aproape șase luni distanță, constructorul nu are încă semnat contractul pentru cei 62 de kilometri de autostradă.
„Acolo avem câștigător desemnat, avem posibilitatea să semnăm contractul, dar nu avem resursa financiară. Ca atare, nu putem semna contractul, pentru că în momentul în care semnez contractul trebuie să dea ordin de începere pe proiectare”, explică Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR.
Un alt proiect aflat sub semnul întrebării este „Alternativa Techirghiol”, drumul menit să lege localitățile de pe litoral între Cumpăna și 23 August. Chiar dacă procedura va avea un câștigător, nu există garanții că vor exista și banii necesari pentru construcție.
Citește și: Încă 26 de kilometri din Autostrada Transilvania, dați în circulație. Anunțul făcut de CNAIR