- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Când vor putea românii să circule pe Autostrada A1 Sibiu – Pitești. CNAIR a deblocat contractul pentru supervizarea lucrărilor pe lotul 3

02 Mar, 13:18 • Fundeanu Madalina
Autostrada A1 Sibiu - Pitești: CNAIR a deblocat contractul pentru supervizarea lucrărilor pe lotul 3. Ofertele pot fi depuse până pe 15 martie.
Când vor putea românii să circule pe Autostrada A1 Sibiu - Pitești. CNAIR a deblocat contractul pentru supervizarea lucrărilor pe lotul 3

CNAIR a deblocat a doua licitație pentru supervizarea lucrărilor pe lotul 3 de pe Autostrada A1 Sibiu – Pitești, iar noul termen pentru depunerea ofertelor este 15 martie 2024, potrivit datelor oficiale din SEAP, consultate de Economedia.

Autostrada A1 Sibiu – Pitești: CNAIR a deblocat contractul pentru supervizarea lucrărilor pe lotul 3

Lotul 3 Cornetu – Tigveni este cel mai lung lot dintre cele 5 de pe Autostrada A1 Sibiu – Pitești, are cele mai multe structuri și cel mai lung tunel, la Poiana de 1700 metri, iar WeBuild a început lucrările pregătitoare (defrișări, organizare de șantier). Lucrările propriu-zise de pe Autostrada A1 vor începe fără consultant de specialitate pentru că procedura de achiziție pentru supervizor nu se poate finaliza cu semnarea contractului mai devreme de sfârșitul verii (în situația fără contestații).

Datele oficiale arată că WeBuild are termen 15 aprilie pentru depunerea Proiectului Tehnic pentru Autorizația de Construire. În ceea ce privește lotul 2 Boița – Cornetu (31 km), cel mai greu lot de pe Autostrada A1, CNAIR a semnat contractul de supervizare cu IRD Engineering pentru 106 milioane lei.

Contractul a fost suspendat pentru că proiectanții interesați au depus 28 de clarificări, iar CNAIR a publicat și răspunsurile la întrebările/clarificările consultanților interesați. Din totalul de 100 de puncte, CNAIR a stabilit 30% prețul ofertei, 10% experiența coordonator contract (direct proporțional), 8 % experiență inginer tuneluri (punctaj invers proporțional), 5% experiență inginer poduri (invers proporțional).

Citește și: Autostrada București – Brașov. Studiul de fezabilitate pentru sectorul Cristian – Codlea, avizat de CNAIR

Autostrada A1 Sibiu - Pitești
Autostrada A1 Sibiu – Pitești

Întrebare Proiectant, despre cerința expertului în tuneluri

Unul dintre proiectanții interesați: „Autoritatea Contractanta a indicat urmatoarele cerinte: “Experienta profesionala detinuta in pozitia de Inginer Constructor – responsabil Tunel si/sau Inginer Tunel si/ sau Inspector Tunel in cadrul unor contracte de supervizare/ consultanta si/ sau executie lucrari si/ sau proiectare si executie lucrari de constructie noua si/ sau modernizare si/ sau largire si/ sau reabilitare de infrastructura de transport rutier si/ sau infrastructura de transport feroviar (inclusiv metrou) care a inclus cel putin o galerie de tunel cu o lungime minima de 500 m”.

Solicitare: „Având in vedere “experienta” CNAIR, in ceea ce priveste Supervizarea executiei unor Tunele de cel putin 2,5 km (pentru obtinerea punctajului maxim), solicitam Autoritatii Contractante sa confirme clar, complet si fara echivoc potentialilor Ofertanti, ca un Expert (cu studii superioare, absolvite intr-o Tara membra a Comunitatii Europene), care poate demonstra (cu recomandari sau inscrisuri (copii PVRC, copii PV Faze Determinante, etc) ca a fost implicat in proiectarea si executia a cel putin 2,5 km de galerie de metrou, este acceptat de catre Autoritatea Contractanta si i se va acorda maximul de puncte”.

Răspunsul CNAIR privind punctajul pentru expertul în tuneluri: 

„CNAIR oferă punctaj maxim (8 puncte) dacă oferta include experiență pentru cel puțin 5 tuneluri rutiere, feroviare/metrou cu o lungime de cel puțin 500 metri:

În acest context, referitor la acordarea punctajului maxim pentru Inginer Constructor – Responsabil Tunel, precizam faptul ca punctajul se acorda prin raportare la numarul de galerii de tunel de minim 500 m, si nu prin raportare la lungimea unei unice galerii sau la lungimea totala a acestora.

Astfel, în situtia descrisa de dumnevoastra, daca cei 2,5 km de galerie de metrou se regasesc in cadrul unei singure galerii, se considera indeplinita cerinta minima din Caietul de sarcini, insa Autoritatea Contractanta nu va acorda punctaj intrucat nu se prezinta minim doua galerii de tunel, conform algoritmului de calcul:

– dacă contractul/ contractele aferente experientei expertului (conform algoritmului de calcul) au continut un numar de 2 galerii de tunel cu o lungime minima de 500 m fiecare, Autoritatea Contractanta acorda 2 puncte

– dacă contractul/ contractele aferente experientei expertului (conform algoritmului de calcul) au continut un numar de 3 galerii de tunel cu o lungime minima de 500 m fiecare, Autoritatea Contractanta acorda 4 puncte

– dacă contractul/ contractele aferente experientei expertului (conform algoritmului de calcul) au continut un numar de 4 galerii de tunel cu o lungime minima de 500 m fiecare, Autoritatea Contractanta acorda 6 puncte

– dacă contractul/ contractele aferente experientei expertului (conform algoritmului de calcul) au continut un numar de 5 sau mai multe galerii de tunel cu o lungime minima de 500 m fiecare, Autoritatea Contractanta acorda 8 puncte”, se arată în clarificările analizate de sursa citată.

Contractul pentru supervizarea lucrărilor pe Lotul 3 de pe Autostrada A1 Sibiu – Pitești are o valoare cuprinsă între 85 și 101 milioane lei, o durată de 191 luni pentru că include și perioada de garanție, iar ofertele pot fi depuse până pe 11 decembrie 2023. Prețul ofertei reprezintă 30 % din punctajul total, iar finanțarea contractului este asigurată din Programul Transport 2021-2027.

Vezi și: Defrișări masive pentru autostrada Sibiu-Pitești. Au început lucrările pe lotul 2 lângă Câineni unde va fi construit un tunel de 1590 metri