- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Care este stadiul lucrărilor pe lotul 4 de pe autostrada Sibiu-Pitești. Imagini spectaculoase cu tunelul de sub dealul Momaia

12 May, 08:39 • Adrian Popovici
CNAIR a oferit noi imagini cu tunelul de sub dealul Momaia de pe autostrada Sibiu-Pitești, construit pe lotul 4 al acestui drum de mare viteză. Autoritățile au transmis că lucrările au ajuns la 30%.
Care este stadiul lucrărilor pe lotul 4 de pe autostrada Sibiu-Pitești. Imagini spectaculoase cu tunelul de sub dealul Momaia

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a oferit noi informații legate de evoluția lucrărilor în zona Tigveni-Curtea de Argeș de pe autostrada Sibiu-Pitești. După cum au transmis oficialii, operațiunile din teren avansează, constructorul reușind să sape aproximativ un kilometru din tunelul de pe această secțiune. Estimările indică faptul că lucrările au ajuns la un stadiu de finalizare de aproximativ 30%, transmite News.ro.

Într-o postare de pe Facebook, CNAIR transmite faptul că  munca continuă pe șantierul secțiunii 4 (Tigveni-Curtea de Argeș) de pe autostrada Sibiu-Pitești. Mai exact, s-a finalizat săparea a 1095 de metri la tunelul de pe dealul Momaia, 625 de metri pentru galeria dreaptă și 470 de metri pentru galeria stângă.

Autoritățile au transmis și faptul că în acest moment estimează că lucrările de pe această secțiune de pe autostrada Sibiu-Pitești au ajuns la 30% și că data stabilită la care ar trebui să poată fi folosită este 2027.

Te-ar putea interesa și: Progres de 67% pe Autostrada Sibiu-Pitești, lotul Pitești-Curtea de Argeș. Inaugurarea celor 30 de kilometri s-ar putea face până la finalul anului

Cum va ară această secțiune de pe autostrada Sibiu-Pitești

Acest tunel de pe autostrada Sibiu-Pitești trece prin dealul Momaia, aflat în apropiere de Curtea de Argeș, va avea o lungime de aproximativ 1,3 kilometri și reprezintă o impresionantă realizare tehnică, după cum explică experții

Pentru a săpa acest tunel de autostradă este folosită tehnologia NATM (New Austrian Tunneling Method) de către o echipă de muncitori străini, care lucrează neîntrerupt, în trei schimburi, pentru a asigura progresul rapid al proiectului, după cum explica constructorul care a primit contractul pentru acest lot de pe autostrada Sibiu-Pitești. Această metodă implică săparea tunelului, injectarea de ciment pentru stabilizarea părții superioare, detonarea pentru excavare, montarea armăturii și căptușirea.

 Imagini spectaculoase cu tunelul de sub dealul Momaia de pe autostrada Sibiu-Pitești
Imagini spectaculoase cu tunelul de sub dealul Momaia de pe autostrada Sibiu-Pitești

După cum au explicat autoritățile, lotul 4: Tigveni-Curtea de Argeș de pe autostrada Sibiu-Pitești se întinde pe aproximativ 10 kilometri și va include construcția a 13 lucrări de artă, printre care se numără 12 poduri, pasaje și viaducte, cel mai lung viaduct având o lungime de 630 de metri. De asemenea, este planificată construcția unui nod rutier la Tigveni, care va asigura conexiunea cu tronsonul 3 al acestui drum de mare viteză.

În noiembrie 2021, a fost semnat contractul pentru proiectarea și executarea acestei secțiuni de pe autostrada Sibiu-Pitești, evaluat la 1,6 miliarde de lei fără TVA, având o durată totală de 60 de luni. Din această perioadă, 16 luni au fost alocate pentru proiectare și 44 de luni pentru executare. Autorizația de construire necesară pentru începerea lucrărilor a fost eliberată în luna martie a acestui an.

Citește și: Autostrada A1 Sibiu-Pitești prinde contur. Au apărut noi imagini cu Pasajul Bascov pe lotul 5 Pitești-Curtea de Argeș. Când se închide circulația din cauza lucrărilor