CFR Călători informează că pune la dispoziția călătorilor întreaga capacitate de transport tehnic disponibilă, pentru a asigura mobilitatea către destinațiile dorite, în minivacanța de Sfântă Mărie.
CFR Călători informează că în această perioadă se va suplimenta operativ numărul de vagoane la:
Trenurile cele mai solicitate spre și dinspre centrele de pelerinaj, pentru ca pelerinii să poată participa la slujbele prilejuite de sărbătoare;
„Trenurile Soarelui”, pentru ca turiștii să se poată bucura de serbările dedicate Zilei Marinei Române pe litoral.
Pentru a evita supraaglomerarea unor trenuri și situațiile neplăcute cauzate de epuizarea locurilor, CFR Călători recomandă pasagerilor să cumpere înainte biletele de tren și să aleagă din întreaga ofertă de trenuri disponibile într-o zi de circulație, nu doar pe cele din orele de vârf.
Biletele se pot cumpăra online, până la ora de plecare a trenului din stație, în limita locurilor disponibile. Acestea pot fi achiziționate prin următoarele mijloace:
online, de pe cfrcalatori.ro;
din aplicația mobilă „CFR Călători bilete online” (disponibilă în Google Play, App Store și Huawei AppGallery);
de la automatele de vânzare bilete din gări;
de la casele de bilete din gări și agențiile de voiaj CFR Călători
Potrivit CFR Călători, pe data de 15 august vor fi deschise agențiile care funcționează în incinta centrelor comerciale Titan și Carrefour Colentina din București.
”Înainte de urcarea în tren, recomandăm călătorilor să se asigure că dețin bilet de călătorie, pentru a evita taxarea suplimentară în tren, corespunzătoare rangului trenului și zonei kilometrice, și/sau suportarea costurilor amenzilor conform reglementărilor în vigoare”, informează CFR.
În contextul avertizărilor emise de Administrația Națională de Meteorologie pe parcursul sezonului cald, referitoare la temperaturile ridicate și disconfortul termic accentuat, CFR Călători recomandă:
hidratarea constantă și păstrarea în bagaj a cel puțin unei sticle cu apă;
deținerea medicației necesare, în caz de nevoie;
alertarea imediată a personalului de tren în cazul în care un pasager se simte rău sau observă o persoană care are nevoie de ajutor, pentru ca
deplasarea cu trenul în condiții de temperaturi ridicate sau caniculă să decurgă fără incidente, mai ales pentru persoanele sensibile la căldură sau care nu suportă temperaturile ridicate din cauza unor afecțiuni medicale.