- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

CFR nu mai are bani pentru repararea căilor ferate. Compania ia în calcul introducerea unei taxe care va înfuria românii

24 May, 14:29 • Bumbeneci Diana
CFR are nevoie de tot mai mulți bani pentru repararea căilor ferate. O propunere este introducerea unei taxe pentru folosirea gărilor.
CFR nu mai are bani pentru repararea căilor ferate. Compania ia în calcul introducerea unei taxe care va înfuria românii

CFR

vrea să pună taxă pentru folosirea gărilor. În plus, pentru că statul nu dă suficienți bani pentru repararea căii ferate, șefii companiei care administrează infrastructura feroviară, cer să se ia în calcul închiderea liniilor unde trenurile nu pot circula în siguranță. Aceștia atrag atenția că, în fiecare an, sumele primite pentru întreținerea și reparea șinelor au fost infime față de nevoi. Digi24 a solicitat un punct de vedere din partea conducerii Ministerului Transporturilor despre starea îngrijorătoare a căii ferate, însă MT nu a furnizat niciun răspuns.

Ghinioniștilor care s-au urcat aseară în tren, în Capitală, cu ideea că vor ajunge la Oradea dis de dimineață, li s-au lungit urechile stând în vagoane. Aproape 17 ore a durat călătoria, cu aproape trei ore și jumătate mai mult decât era planificat.

-„Am stat foarte mult în gara din Simeria. Se pare că a fost o furtună și a fost o cădere de curent, iar locomotiva nu s-a mai putut pune în mișcare timp de o oră și ceva”.

Întârzieri semnificative au fost înregistrate și de alte trei trenuri. Un raport al CFR Infrastructură subliniază că nu este nevoie de condiții meteorologice extreme pentru a apărea probleme pe calea ferată. Situația este agravată de lipsa finanțării necesare pentru reparații și întreținere, care persistă din anii ’90.

Problemele s-au amplificat în timp, iar acum este nevoie de fonduri uriașe pentru reabilitarea infrastructurii feroviare. De exemplu, anul acesta ar fi trebuit alocate suplimentar 4 miliarde de lei. Peste 71% din linii necesită reparații capitale, iar în aceeași situație se află aproape 54% din tuneluri, 64% din terasamente și poduri, precum și 85% dintre instalațiile și macazele feroviare.

Subfinanțarea căii ferate crește riscul apariției defectelor care pot compromite siguranța circulației trenurilor, conform unui document al CFR Infrastructură care identifică peste 1.100 de puncte periculoase. Pentru a evita tragediile, există sute de restricții de viteză, iar fără fonduri suplimentare, șefii CFR propun închiderea temporară a liniilor nesigure. Această măsură este susținută de unii sindicaliști, care nu o resping în totalitate.

Citește azi și: Fonduri nerambursabile de 50.000 de euro pentru fiecare român. Cum poți primi banii

CFR
CFR

Grigore Mare, președintele Federaţiei Naţionale Feroviare Mişcare Comercial Vagoane: „Trebuie să ne hotărâm și noi să vedem de câți kilometri de cale ferată mai avem nevoie, unde mai avem nevoie și acolo să investim puternic”.

În loc să închidă linii, România trebuie să facă fix pe dos: să investească masiv în repararea și modernizarea căii ferate pentru a crește viteza de circulație, astfel încât trenul să devină atractiv și pentru călători și pentru cei care transportă marfă, spun alții.

Rodrigo Maxim, președintele Federației Sindicatelelor Transportatorilor Feroviari din România:

„Am mers în Italia de la Roma până la Napoli cu 300 de km la oră. Într-o oră și 10 minute s-a parcurs 350 km. Dacă și în România parcurgeam 350-400 de km în 2 ore”.

Pentru a repara ce s-a degradat în zeci de ani, fondurile europene nu sunt suficiente, spune raportul. Este nevoie și de alocări mari de la bugetul de stat, dar și ca veniturile proprii ale companiei să crească. O variantă luată în calcul este închirierea mai multor linii către operatori privați. O altă propunere vizează introducerea unei taxe pe utilizarea gărilor, care să fie plătită de companiile feroviare. Dacă va ajunge să fie introdusă, cel mai probabil ea se va reflecta în prețul biletelor de tren.

Ai putea citi și: Avertisment de ultimă oră pentru toți românii care au card Revolut și cont de Facebook

Urmărește Daily Business pe Google News
Într-o mare de oameni care merg în direcții simple, seci sau poate chiar absurde, o lume grăbită și gata mereu să alerge pentru îndeplinirea unui scop, eu am ales să mă opresc în loc și să ... citește mai mult
Alte articole
Se desființează Direcția Generală de Impozite și Taxe Locale! Unde se întâmplă și care sunt consecințele
Se desființează Direcția Generală de Impozite și Taxe Locale! Unde se întâmplă și care sunt ...
Bradul perfect pentru Crăciun 2025. Cât costă un brad natural versus unul artificial și unde găsim cele mai bune oferte
Bradul perfect pentru Crăciun 2025. Cât costă un brad natural versus unul artificial și unde găsim ...
București, Cluj și Craiova devin cele mai instagramabile destinații ale iernii
București, Cluj și Craiova devin cele mai instagramabile destinații ale iernii
Taxa pentru câini crește drastic la Viena. Proprietarii vor plăti până la 160 de euro din 2026
Taxa pentru câini crește drastic la Viena. Proprietarii vor plăti până la 160 de euro din 2026
Cât costă un loc de veci în România în 2025. Prețuri uriașe, taxe ascunse și proceduri obligatorii
Cât costă un loc de veci în România în 2025. Prețuri uriașe, taxe ascunse și proceduri obligatorii
Cât costă o vacanță la Târgul de Crăciun din Viena. Prețuri reale pentru transport, cazare și mâncare în 2025
Cât costă o vacanță la Târgul de Crăciun din Viena. Prețuri reale pentru transport, cazare și ...
UE renunță la interzicerea totală a mașinilor pe benzină și diesel după 2035. Doar combustibilii regenerabili vor fi acceptați
UE renunță la interzicerea totală a mașinilor pe benzină și diesel după 2035. Doar combustibilii ...
Impozit majorat cu 500% pentru clădirile neîngrijite din Sector 4.  Cine va fi vizat
Impozit majorat cu 500% pentru clădirile neîngrijite din Sector 4.  Cine va fi vizat
RCA obligatoriu pentru biciclete și trotinete electrice. Amenzi de până la 2.000 de lei de la 13 decembrie
RCA obligatoriu pentru biciclete și trotinete electrice. Amenzi de până la 2.000 de lei de la 13 decembrie
Alarmă în Mureș. Patru gospodării afectate de incendii în Mureș, pagube materiale, nicio victimă
Alarmă în Mureș. Patru gospodării afectate de incendii în Mureș, pagube materiale, nicio victimă
Emisarul SUA se întâlnește cu Zelenski și lideri europeni pentru un posibil acord de pace
Emisarul SUA se întâlnește cu Zelenski și lideri europeni pentru un posibil acord de pace
ANM avertizează cod galben de ceață în 10 județe. Vizibilitate extrem de redusă și trafic îngreunat
ANM avertizează cod galben de ceață în 10 județe. Vizibilitate extrem de redusă și trafic îngreunat
Criză sanitară la Spitalul de Copii din Iași. Apă contaminată, internări suspendate și măsuri de urgență, anunță Rogobete
Criză sanitară la Spitalul de Copii din Iași. Apă contaminată, internări suspendate și măsuri ...
Franța pregătește interzicerea TikTok, Instagram și Facebook pentru minori. Modelul australian se extinde în Europa
Franța pregătește interzicerea TikTok, Instagram și Facebook pentru minori. Modelul australian se ...
Kaufland dublează valoarea tichetelor SGR în decembrie pentru a încuraja reciclarea
Kaufland dublează valoarea tichetelor SGR în decembrie pentru a încuraja reciclarea
Justiția rusă îi condamnă în lipsă pe procurorul-șef și alți judecători ai Curții Penale Internaționale (CPI)
Justiția rusă îi condamnă în lipsă pe procurorul-șef și alți judecători ai Curții Penale Internaționale ...
Cancelarul german Friedrich Merz îl va primi luni, la Berlin, pe președintele ucrainean Volodimir Zelenski
Cancelarul german Friedrich Merz îl va primi luni, la Berlin, pe președintele ucrainean Volodimir Zelenski
14 zile până la Crăciun ! Atenție la Mezelurile de tip Crenvurști cu până la 10 aditivi alimentari / E-uri și 18.55 grame de proteine pentru 100 grame de produs ! / Ce a descoperit InfoCons la alimentele din comerț
14 zile până la Crăciun ! Atenție la Mezelurile de tip Crenvurști cu până la 10 aditivi alimentari ...