Comerţul cu amănuntul a înregistrat o creștere cu 3,8%, datorită creşterii vânzărilor de produse nealimentare (+7,2%), comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+1,4%) şi vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+0,1%), comparativ cu aceeaşi perioadă din 2024.
Volumul cifrei de afaceri a crescut, pe ansamblu, cu 1,7%, datorită creşterii înregistrate la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+6,1%) şi la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+3,5%).
Citește și: INS: Creștere economică moderată, dar val de scumpiri în industrie, construcții și servicii
”Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în perioada 1.I-30.IV.2025, comparativ cu perioada 1.I-30.IV.2024, a înregistrat o creştere, pe ansamblu, cu 2,7%, datorită creşterii vânzărilor de produse nealimentare (+5,8%) şi comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+3,1%). Vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun au scăzut cu 1,5%”, arată datele INS.
Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, a crescut, pe ansamblu, în luna aprilie 2025, comparativ cu luna precedentă, cu 0,4%, datorită creşterii înregistrate la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+2,3%) şi la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+1,1%).
Aprilie 2025 comparativ cu aprilie 2024
Cifra de afaceri a înregistrat o creştere, pe ansamblu, cu 0,4%, datorită creşterii înregistrate la vânzările de produse nealimentare (+0,8%) şi la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+0,4%).
Vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun au rămas la acelaşi nivel. Volumul cifrei de afaceri, în luna aprilie 2025, comparativ cu luna aprilie 2024, a înregistrat o creştere, pe ansamblu, cu 3,1%, datorită creşterii înregistrate la vânzările de produse nealimentare (+6,7%) şi la carburanţii pentru autovehicule în magazine specializate (+2,8%).