- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Compania Nokian Tyres caută peste 500 de muncitori pentru fabrica din Bihor. Salarii nete de 5.800 de lei, duble față de media din zonă

07 Feb, 21:58 • Fundeanu Madalina
Nokian Tyres vine cu noi locuri de muncă pentru români. Se caută peste 500 de muncitori pentru fabrica din Bihor, a cărei construcție a început deja. Salariile nete ar urma să fie de peste 5.800 de lei, aproape dublu față de media salarială din zonă.
Compania Nokian Tyres caută peste 500 de muncitori pentru fabrica din Bihor. Salarii nete de 5.800 de lei, duble față de media din zonă

Compania finlandeză Nokian Tyres, care și-a mutat producția din Rusia în România, caută peste 500 de muncitori pentru fabrica din Bihor, a cărei construcție a început deja. Este vorba despre o investiție-gigant, de 650 milioane de euro, producția urmând să înceapă în 2025, scrie Profit.ro.

Nokian Tyres vine cu noi locuri de muncă pentru români

Nokian Tyres produce anvelope pentru autovehicule în fabrici din Finlanda și SUA. La Oradea va fi prima fabrică de cauciucuri auto din lume care are zero emisii de CO2.

CEO-ul Nokian Tyres Romania, Susanna Tusa, a avut în acest sens o discuție cu ministrul Muncii și Mihai Ucă, Inspector General de Stat adunct la Inspecția Muncii. Pentru anul 2024 sunt disponibile aproximativ 350 de posturi, dedicate atât managerilor, cât și operatorilor din zona de producție, a fost anunțat anterior.

În total, Nokian Tyres va înființa în Oradea aproximativ 550 de locuri de muncă. Ajutorul de stat solicitat de Nokian pentru realizarea proiectului de investiții este estimat la valoarea nominală de 99 milioane euro.

Nokian a anunțat în noiembrie 2022 că va construi o fabrică la Oradea, decizia fiind una majoră pentru economia zonei, dar și pentru România în special, mai ales că țara a pierdut alte investiții mari din auto, în special din cauza infrastructurii.

Citește și: Românii nu-și permit mașini noi. Peste 50% dintre aceștia conduc autoturisme mai vechi de 16 ani

Nokian Tyres
Nokian Tyres

Astfel, fabrica de la Oradea va avea 500 de angajați și va produce mai ales anvelope pentru SUV-uri și alte mașini de clasă mare, principalele piețe de vânzări vizate fiind cele din Europa Centrală. Finlandezii spun că au analizat 40 de amplasamente până au ales Oradea. Primele anvelope, ca parte a producție de test, vor ieși de pe liniile de asamblare în a doua parte din 2024. Investiția va include și un centru logistic de distribuție anvelope. Anterior, și Nicolae Ciucă, în calitate atunci de premier, a discutat cu reprezentanții companiei.

Salariile nete ar urma să fie de peste 5.800 de lei, aproape dublu față de media salarială din zonă. Potrivit Guvernului, ajutorul de stat solicitat de Nokian pentru realizarea proiectului de investiții este estimat la valoarea nominală de 99,55 milioane euro (valoare brută). Ajutorul de stat va fi acordat sub formă de grant, numai după emiterea deciziei de autorizare a acestuia de către Comisia Europeană, iar perioada de plată a ajutorului de stat va fi 2023-2028, se arată în document. Proiectul de investiții trebuie menținut pe o perioadă de minimum 5 ani.

Nokian a avut foarte multe amplasamente de unde putea alege. Dintre cele 40 de obiective de relocare a producției din Rusia, „era clar că Oradea era cea mai bună alegere”.

„Era clar că Oradea era cea mai bună alegere pentru noua noastră fabrică”, a declarat pentru Reuters Päivi Antola, șeful Departamentului de relații cu investitorii Nokian.

Ea a spus că Nokian a avut de ales între 40 de obiective de relocare, luând în considerare disponibilitatea forței de muncă, avantajele logistice, sursele de energie verde și accesul la calea ferată. Compania Nokian are 4.900 de angajați și produce în Finlanda și SUA.

Compania a fost înființată în anul 1988. Nokian Tyres este listată la Helsinki și are o capitalizare de piață de 1,6 miliarde euro. În iulie 2021 capitalizarea era de 5,6 miliarde dolari, iar maximul istoric era atins în octombrie 2013: 6,8 miliarde dolari.

Vezi și: Rabla ar putea să fie disponibil doar pentru achiziția mașinilor românești. Marcel Ciolacu: „Nu sunt de acord să dăm 10.000 euro să-ți iei o mașină electrică de 200.000 de dolari sau euro”