- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Cu 2.000 de km de autostradă în România, industria de transport de mărfuri ar putea crește cu aproape 40%

25 Dec, 10:59 • Bumbeneci Diana
 Cele mai importante efecte pozitive ale extinderii rețelei de autostrăzi vor fi asupra exportului de mărfuri, creșterii volumului de mărfuri transportate și economiei țării în ansamblu. Analiză DSV Road: Cu 2.000 de km de autostradă în România, industria de transport de mărfuri ar putea crește cu 38%.
Cu 2.000 de km de autostradă în România, industria de transport de mărfuri ar putea crește cu aproape 40%

DSV Road

, a treia cea mai mare companie de transport de mărfuri din România și Europa, estimează că industria de transport rutier de mărfuri ar putea crește cu 38% datorită extinderii până la 2.000 km de autostradă. De asemenea, schimburile comerciale ale României cu țările din UE s-ar putea intensifica, iar volumul de mărfuri transport s-ar putea dubla în acest sens în următorii ani.

Transportul de mărfuri ar putea crește dacă România atinge borna de 2000 km

Anul 2023 a marcat atingerea bornei de 1.000 de km de autostradă în România, iar alți circa 1.000 km sunt pregătiți pentru următorii 6 ani. Impactul unei rețele complete de autostrăzi va fi unul major asupra sectorului de transporturi și va fi multiplicat și asupra celorlalte ramuri ale economiei, în condițiile în care 70% din mărfuri sunt transportate pe cale rutieră în România, conform datelor INS din 2022.

De asemenea, un efect important al extinderii autostrăzilor va fi asupra exportului de mărfuri, care ar putea cunoaște o creștere accelerată. Printre cele mai importante destinații pentru transporturile rutiere de mărfuri ale României sunt Germania, Italia, Polonia, Slovacia, Republica Cehă şi Ungaria, potrivit datelor DSV Road.

Schimburile comerciale ale României cu celelalte state europene sunt pe o tendință ascendentă, însă la această creștere organică vom putea să mai adăugăm încă 38% doar datorită rețelei de autostrăzi. Este un capitol la care România a suferit mult timp, iar dacă la finalul acestui deceniu vom avea dați în trafic toți cei 2.000 km, atunci vom putea realiza cât de mult ne-a lipsit această infrastructură. Autostrăzile cresc viteza și capacitatea de transport, scad timpii de tranzit și implicit emisiile CO2, ne ajută să acoperim mai rapid toate zonele din țară, astfel că unele regiuni, precum Moldova, vor avea acces la investiții majore și dezvoltare”, declară Sergiu Iordache, Managing Director DSV Road.

Printre principalele avantaje identificate de companie, privind impactului autostrăzilor asupra sectorului de transporturi de mărfuri, se numără:

Ai mai putea citi: Marcel Ciolacu, anunțul momentului după întrunirea cu delegația Băncii Mondiale: 7% din PIB

Autostrada Transilvania
Autostrada
  • Creșterea vitezei de transportare, de la circa 50km/h în prezent, la circa 80km/h
  • Creșterea exporturilor și importurilor cu 10%
  • Creșterea capacității de transport pentru un tir, cu cel puțin 20%
  • Impactul asupra creșterii economice prin transporturi mai eficiente datorită volumelor mai mari
  • Acoperirea mai rapidă a unor zone cu potențial de creștere, precum Moldova
  • Reducerea emisiilor de CO2 și încadrarea în obiectivele ESG pentru companii
  • Precizie crescută în timpul de tranzit al mărfurilor, ceea ce va facilita și mai mult dezvoltarea soluțiilor de urmărire a mărfurilor în timp real, cum sunt cele ale DSV Road

Acești factori pot fi îmbunătățiți și mai mult când România va accede la Spațiul Schengen. Iar necesitatea unei rețele feroviare bine puse la punct este, de asemenea, un capitol care ar putea ajuta foarte mult transporturile. Accesul facil la piața comunitară este poate cel mai mare beneficiu economic pe care îl poate avea România ca membru UE. Însă, pentru a ne bucura pe deplin de acest beneficiu, este important ca infrastructura să rămână un proiect de țară în anii ce vor urma”, punctează Mihai Teodorescu, Country General Manager Road România și Sustainability Ambassador în cadrul DSV Road.

Potrivit companiei, aderarea la Spațiul Schengen ar putea aduce economii de 30% la fiecare transport care trece granița, în condițiile în care în prezent pierderile sunt estimate la circa 2,4 miliarde de euro anual, potrivit Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR).

Printre cele mai solicitate tipuri de transport pe piața din România sunt cele de grupaj, unde DSV Road a înregistrat o creștere de 30% în prima parte a anului, și intermodal, cu un avans de 50%. Intermodalul, care presupune o componentă importantă de transport feroviar, ajută la reducerea emisiilor CO2 chiar și cu 70%.

Poți citi: CASS obligatoriu pentru noi categorii de venituri. Guvernul ia decizia momentului pentru anul 2024

Într-o mare de oameni care merg în direcții simple, seci sau poate chiar absurde, o lume grăbită și gata mereu să alerge pentru îndeplinirea unui scop, eu am ales să mă opresc în loc și să ... citește mai mult