- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Dacia Duster a fost al treilea cel mai vândut SUV din Europa, în prima jumătate a anului 2023. Ford Puma se află pe locul cinci

14 Aug, 13:29 • Bocioacă Bianca
Potrivit datelor furnizate de JATO Dynamics, Dacia Duster a fost al treilea cel mai vândut SUV pe piața europeană în primele șasele luni ale lui 2023.
Dacia Duster a fost al treilea cel mai vândut SUV din Europa, în prima jumătate a anului 2023. Ford Puma se află pe locul cinci

Potrivit celor mai noi date furnizate de JATO Dynamics și Data Force, Dacia Duster a fost al treilea cel mai bine vâdut SUV din Europa, în primele șase luni ale lui 2023, după VW T-Roc și Toyota Yaris Cross. SUV-ul produs la Mioveni a fost vândut în peste 87.000 de exemplare până la începutul lunii iulie.

Dacia Duster a fost vândută în 111.900 de exemplare la nivel mondial în perioada ianuarie-iunie, ceea ce reprezintă o creștere de 13% față de aceeași perioadă din 2022, potrivit profit.ro.

Citește și:  Dacia Duster, în topul celor mai bune mașini 4×4! Mașina românească este considerată „suficientă pentru a aborda zonele sălbatice”

Totodată, Duster s-a vândut în 137.600 de unități sub ambele branduri, Dacia și Renault, în primele șase luni, în creștere cu aproape 10%.

Ford Puma, la o aruncătură de băț de Dacia Duster

Cel de-al doilea SUV produs în România, Ford Puma, a vândut 77.400 de unități, după o creștere de numai 5%, creștere care i-a asigurat locul cinci în topul celor mai vândute SUV-uri din categoria B. În total, cele două modele au adus vânzări de peste 150.000 de unități, cele mai multe fiind exportate pe alte piețe decât cea din România.

Citește și: FOTO + VIDEO: Ford a anunțat primul model electric construit în România

Clasamentul este completat de Peugeot 2008 (locul 4), Renault Captur (locul 6), VW T-Cross, Opel Mokka, Hyundai Kona și SEAT Arona.

Potrivit Jato Dynamics, segmentul B-SUV a devenit unul dintre cele mai căutate de cumpărătorii europeni de automobile, cu un total de 231.100 unitți vândute în luna iunie și peste un milion în primele șase luni ale anului.

Avansul modelelor electrice este, pentru moment, unul redus pe segmentul B-SUV, sub 5% din total, ca urmare a lipsei de modele cu astfel de propulsie.