Daniel David crede că elevii trebuie evaluați pentru toate competențele din profilul absolventului. „Nu poți să spui pe de-o parte că vrei să promovezi cele opt competențe cheie, dar la Evaluarea Națională te focalizezi pe două. Cred că corect este să evaluăm toate competențele cheie”, a declarat ministrul Educaţiei, care a susținut prevederea actuală din legea educației privind admiterea la liceu prin examen, pentru edupedu.ro.
Deși susține nevoia unei evaluări mai complexe, minisrul a subliniat că acest lucru nu implică automat introducerea a cinci sau opt examene distincte, şi a dar ca exemplu modelul american de testare, unde mai multe arii de competență sunt acoperite printr-un singur test grilă cu sub-secțiuni specializate: „Nu înseamnă că trebuie să dai cinci sau opt examene. Există acele probe americane, de exemplu, care ai zonele de științe, zonele apropiate care le prinzi într-un test grilă cu diverse sub-teste, astea sunt chestii operaționale”.
Citeşte şi: Nicușor Dan promite acțiune: Tăieri bugetare, securitate națională și un Guvern sub control
De asemenea, Daniel David a reiterat sprijinul pentru actuala prevedere din legea educației, care permite liceelor să organizeze un examen propriu de admitere pentru până la 50% din locuri, pe lângă Evaluarea Națională.
Citeşte şi: Reacția lui Joe Biden după ce a fost diagnosticat cu cancer
„Aș descentraliza și mai mult spre licee și spre specializări, chiar să acorde ponderi diferite pentru disciplinele care vor intra în examinarea în Evaluarea Națională. Adică dăm matematică, dăm limba și literatura română, mai stabilim din ce dăm și după aceea poate să vină specializarea de mate-info și să spună că ponderea la noi anunțate din timp pentru aceste examene este următoarea. Cei de la științe soci-umane pot să spună alte ponderi pentru aceleași discipline. Din nou, mi se pare că personalizăm bine educația dacă facem acest lucru”, a spus Daniel David.
Interviul integral cu Daniel David este AICI.