- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Electrica a aprobat strategia corporate pentru perioada 2024 – 2030. Aceasta include tranziţia către economia verde, digitalizarea şi securitatea rețelelor

17 Dec, 13:57 • Fundeanu Madalina
Consiliul de Administraţie al companiei Electrica a aprobat strategia corporate a Grupului pentru 2024-2030. Ea include tranziţia către economia verde, digitalizarea şi securitatea reţelelor.
Electrica a aprobat strategia corporate pentru perioada 2024 - 2030. Aceasta include tranziţia către economia verde, digitalizarea şi securitatea rețelelor

Consiliul de Administraţie (CA) al companiei Electrica a aprobat strategia corporate a Grupului pentru perioada 2024 – 2030, din care nu vor lipsi tranziţia către economia verde, digitalizarea şi securitatea reţelelor, conform informațiilor transmise de economica.net.

Strategia corporate a Electrica include tranziţia către economia verde, digitalizarea şi securitatea reţelelor

„În contextul de piaţă actual, la nivel global, european şi naţional, Grupul Electrica poate aduce o contribuţie semnificativă la tranziţia sectorului energetic la nivel naţional, implicit şi pentru atingerea ambiţiilor şi ţintelor UE privind perspectivele energetice în 2030/2050, urmărind însă cu prioritate atingerea unor obiective strategice care să asigure sustenabilitatea pe termen lung a afacerii.

Prin adoptarea unor direcţii strategice, aliniate cu cele la nivel naţional şi european, Grupul Electrica poate juca un rol important în transformarea sectorului energetic, contribuind la o nouă eră a energiei care să fie sustenabilă, eficientă şi prietenoasă cu mediul”, se arată într-un raport al companiei transmis Bursei de Valori Bucureşti (BVB).

Potrivit raportului, promisiunea Electrica este, astfel, să ofere soluţii energetice inovatoare şi durabile care să îndeplinească cerinţele actuale de eficienţă şi ecologice.

Te-ar putea interesa și: A început tipărirea cupoanelor de pensie cu majorarea de 13,8%. Ministerul Muncii: „Se întâmplă chiar acum!”

compania Electrica
compania Electrica

Până în anul 2030, Electrica are în plan creşterea sustenabilă a valorii companiei, care contribuie la tranziţia către economia verde; transformare şi sustenabilitate, prin implementarea pe scară largă a ESG şi a unor programe de excelenţă organizaţională, precum şi eficienţă prin creşterea securităţii reţelelor, digitalizare şi îmbunătăţirea rezilienţei afacerii.

Pe aceste direcţii, obiectivele strategice-cheie ale Grupului Electrica, în perioada 2024-2030, se vor axa pe: diversificarea surselor de energie regenerabilă – producţie de energie regenerabilă, stocare de energie, optimizare finanţare investiţii şi profitabilitate a producţiei; diversificarea serviciilor – inclusiv eficienţă energetică – noi servicii oferite, eficienţă energetică la nivelul furnizării, explorarea oportunităţilor de creştere regională; electrificare sustenabilă, infrastructură modernă, eficientă – reţele inteligente.

Totodată, se are în vedere creşterea flexibilităţii reţelei pentru a se adapta prosumatorilor, precum și construirea de staţii electrice de încărcare vehicule electrice, eficientizarea operaţională, instruirea personalului privind principiile ESG, învăţământul dual, programe de feedback, iniţiativele de responsabilitate socială corporativă şi formarea continuă pe principiile durabilităţii şi eticii, implicarea părţilor interesate într-un cadru de guvernanţă cuprinzător, îmbunătăţirea/păstrarea ratingului, dar şi includerea şi menţinerea în indicii FTSE Russel.

„În contextul în care Electrica se aşteaptă în cursul anului 2024 la schimbări importante ale cadrului de reglementare pe toate segmentele sale operaţionale (a cincea perioadă de reglementare pe segmentul de distribuţie, reglementări aşteptate atât pe segmentul de furnizare de energie electrică şi gaze naturale, cât şi pe cel de producţie de energie electrică), această strategie va fi revizuită în consecinţă”, se arată în document.

Mai mult, compania vizează digitalizarea şi inovarea – One SAP şi automatizarea proceselor (RPA), automatizarea interfeţei cu clienţii, mentenanţă predictivă, traininguri de digitalizare pentru angajaţi, excelenţa organizaţională – programe educaţionale, modernizarea sistemului de management al performanţei şi transformarea culturală.

Vezi și: Mașinile electrice sunt criticate aspru! Consumer Reports: „Par să aibă mai multe probleme, din cauza tehnologiei folosite”