- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Hidroelectrica are de recuperat peste 2 miliarde de lei. Ce pot face consumatorii care au primit facturile cu întârziere?

29 Jun, 18:50 • Toma Anca
Hidroelectrica are de recuperat peste 2 miliarde de lei. Este cunoscută deja întârzierea facturilor la energie, dar realitatea e însă că s-a acumulat o sumă restantă uriașă. O situație greu de conceput într-o companie care nu ar fi fost controlată de stat și chiar ar fi trebuit să le dea socoteală acționarilor.
Hidroelectrica are de recuperat peste 2 miliarde de lei. Ce pot face consumatorii care au primit facturile cu întârziere?

Hidroelectrica are de recuperat peste 2 miliarde de lei. Portofoliul de clienți casnici și non-casnici ai companiei a explodat în ultima perioadă. La ora actuală, compania are jumătate de milion de clienți – în jur de 16% dintre gospodării și 84% dintre clienții non-casnici – în vreme ce în 2015, existau contracte de furnizare pentru 2 (două) locuri de consum. Dar nici softul de facturare, nici structura de personal, nu au ținut pasul, iar acum această întârziere s-a transformat într-un factor de risc pentru cei care vor să investească în acțiuni Hidroelectrica.

Citește și: Hidroelectrica a dat lovitura la Bursa. Oferta de listare a producătorului de energie electrică a adunat ordine de 2 miliarde de lei

Hidroelectrica are de recuperat peste 2 miliarde de lei

Potrivit informațiilor furnizate de Hidroelectrica, întârzierile au fost chiar și de ordinul anilor în cazul unor clienți. A contribuit și modificarea de 15 ori într-un an și jumătate a legislației privind facturarea și inconsecvența statului – cum ar fi cazul declarației pe proprie răspundere pentru plafonarea prețului energiei.

Șeful Hidroelectrica a promis recent că situația facturilor întârziate se va rezolva în curând, iar lucrurile vor ajunge pe „un făgaș normal”. În ultimele zile, unii clienți s-au trezit și cu trei facturi într-o săptămână (pentru lunile ianuarie, februarie și martie 2023). Dar este posibil ca furnizorul să nu poată încasa prea curând toate veniturile restante, deoarece unii clienți au contestat în instanță facturile emise cu întârziere sau unele dintre sumele facturate, potrivit informațiilor wall-street.ro.

De asemenea, ANRE a amendat deja Hidroelectrica din cauza întârzierilor – nivelul total al sancțiunilor depășind 3 milioane de lei.

Consumatorii care au primit facturile cu întârziere nu trebuie să le plătească pe toate deodată. Conform noului regulament de furnizare, ”când furnizorul emite cu întârziere facturile, automat trebuie să le ofere clienților posibilitatea plății eșalonate”, potrivit fostului vicepreședinte al ANRE, Zoltan Nagy-Bege.

Mai exact, furnizorul are obligaţia să eşaloneze la plată sumele datorate de către client, în cazul emiterii facturii cu întârziere, pe o perioadă cel puţin egală cu perioada de facturare.